Tips om baby 10 maanden in maxi cosi te zetten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fleur1984, 1 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    of tot 13kg (sommige mc's)

onze dochter is met 18maanden overgegaan naar een vervolgstoel. Zij heeft eigenlijk nolit problemen gehad in mc of deze stoel. Alleen als we ergens zijn en ze wil niet mee naar huis ;)

laatst moest ik hemel en aarde bewegen haar in de auto te zetten (rug bol, billen naar voren enz ) en heeft ze de hele weg van opa en oma naar huis lopen brullen: "uit uit uiuiuit" en toen we vokr de deur stonden wilde ze niet uit haar stoel en bleef ze roepen: "oma oma oma omaaa!" Helemaal onder de tranen en het snot hahah. Wel heel zielig, ze vond het gewoon heel gezellig bij opa en oma :)

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dankje. Ik kon het even niet zo snel neer pennen

3. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maar als je een half uur naar een brullend kind moet luisteren is ook niet echt een veilige situatie. Ik zou helemaal gek worden.
    Dan maar naar een volgende autostoel, voordat ik zelf een ongeluk krijg.

4. bambe

bambe Actief lid

21 sep 2012
    449
    1
    18
    Daarom wil ik ook over na autostoel veel mama s die ik ken zeggen vanaf 9 maanden.
    Ze wilt kijken...

Wil graag lief! Autostoel kopen..weet iemand welke de nieuwste is..?

5. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    helemaal mee eens!

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik schrik dat er serieus mensen zeggen zo'n kleintje al over te zetten omdat ze wat willen zien.
    Hier wel gedaan maar wij zijn overgegaan naar een achterwaartse stoel dat mag wel dus dat is ook nog een optie :)
    En ik heb toch liever een huilend kind (hier niet aan de orde want direct in een achterwaartse stoel gedaan) dan een kind met een gebroken nek maar goed wie ben ik? Maar iedereen heeft en andere mening en dat mag ook ..
    Ben toch benieuwd hoe dat straks moet met de nieuwe wetgeving tot 15 maanden achterwaarts vervoeren..

7. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    De leeftijd is helemaal niet tot 9 maand maar tot 13 kilo of als ze er bovenuit komen. Het word nu zelfs verplicht tot minimaal 15 maand. Hierbij een foto van mijn dochter in maxicosi cabriofix 84 cm en 10,4 kilo en bijna 2,5 jaar. Ik zou niet weten wat hier onveilig aan is.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar met een huilend kind in de MC heb je meer kans op een gebroken nek dan een tevreden kind in een gewone stoel.
    Een huilend, brullend kind in je auto is even gevaarlijk als gsm gebruik in de auto.
    Dus huilend kind = meer kans op een ongeluk

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Stel de MC vliegt overkop dan krijgt je kind ook een shok. Dan komt het hoofd ook boven de MC uit. Je hebt maar een cm of 3 speling.
    Bij een ongeluk gaat het lijfje toch alle kanten op.
    In de auto lijkt het me dan wel weer sterk dat de stoel kan losraken dus dan is het veilig.
    Gebruik je de stoel ook nog buiten de auto voor even boodschappen te doen en hij vliegt de grond op dan vind ik het niet veilig.
    Maar ik denk niet dat je de stoel nog gebruikt voor even snel boodschappen te doen. Lijkt me een beetje zwaar :p

10. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    Ik heb de maxicosi nog nooit gebruikt om boodschappen te doen dus nee met 2,5 jaar al helemaal niet. Ze rent liever zelf met een karretje door de winkel( niet dat dat heel veilig is voor anderen ;p

Wij hebben zelf geen auto en zitten hooguit 1 keer per maand in een auto dus zolang het nog veilig is blijft ze in de maxicosi.

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#51 Be Happy, 12 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2014
    wa haha.

Ik vind het pas sneu als een kindje van 10 maanden wat nog prima in de MC past, betrokken raakt bij een suto-ongeval en dit niet meer kan navertellen!
    Omdat papa en mama de mening van hun baby belangrijker vinden dan veiligheid.:$
    Liever ee baby dat 10 minuutjes krijst, dan een baby wat helemaal nooit meer krijst.

Dit is mijn mening.

IK zou het mezelf persoonlijk nooit vergeven als ik mijn kindje te vroeg over zou zetten naar een vervolgstoel, omdat de baby dat zo graag wil. En er vervolgens iets zou gasn gebeuren....Je kunt zelf nog zo goed rijden de stuurmanskunsten van je medeweggebruikers heb je helaas niet zelf in de hand! Lijkt wel of men met dit soort onzinnige argumenten wil vergoeilijken dat men hun kindje veel te vroeg heeft overgezet naar een vervolgstoel.

Ik lees graag wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat een huilend kind in de MC gevaarlijk is en derhalve zo snel mogelijk overgezet dient te worden naar een vervolgstoel. Linkjes graag! (Dan kan ern pasgeborene die krijst in de MC beter ook zo snel mogelijk worden overgezet blijkbaar, want wellicht ligt de MC niet lekker? ;) )
    Want 1 ding is zeker: er zijn zeker wetenschappelijke onderzoeken die aantonen dat zo lang mogelijk in de MC en achterwaarts vervoeren veel veiliger is!

En wat een bullshit over een huilend kind is gevaarlijker.Als je je daar al zo door laat afleiden, luister dan ook niet naar de autoradio en ga al helemaal niet in discussie met je medepassagier (partner bijvoorbeeld). Dan kun je blijkbaar alleen veilig rijden als je in je eentje in de auto zit!

Mocht je dan toch voor een vervolgstoel kiezen, koop dan een achterwaartse.

Deel Deze Pagina