hoe lang in maat 56?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Momfulness, 2 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Onze dochter is 54 cm en weegt 4200 gram, ze heeft nu nog maat 56.

Nu is het zo dat wij veel met korte mouwen hebben gekocht en mouwloze boxpakjes, omdat wij dus dachten, ze wordt geboren in augustus/september en de eerste tijd zal het nog wel warm genoeg zijn :cool:. Niet dus...

Ik twijfel of ik nog pakjes in 56 bij moet kopen, of toch maar even moet doen met wat minder.

Het is ook niet echt een leuk gezicht om er rompers met lange mouw onder te doen en een vestje er overheen vind ik weer te warm in bed.

Hoe lang heeft jullie kindje 56 gedragen? Ik weet het van mijn zoontje niet meer...

2. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Slechts een week of 3 geloof ik.

3. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij hebben een klein meisje, ze zeiden 50cm bij de geboorte, maar 48cm kwam eerder in de buurt. Ze is nu 58,5cm en zit nu net in 62. Hier dus tot ruim 3 maanden in 56 gezeten (en daarvoor natuurlijk een hele tijd in 50).

4. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Hier heeft onze uk 2 weken in maat 56 gezeten en toen werd alles alweer te klein..

5. Bri

Bri Niet meer actief

een week of 3, 4, geloof ik. niet zo lang in elk geval...

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan een maandje ongeveer en Isabelle bijna 4 maanden (ze begon wel in maat 50, dat heeft ze denk ik wel een maand of 2 aangehad).

7. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Doe er een romper met lange mouwen onder! :)

8. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    elin begint er nu echt uit te raken, sommige dingen vallen groot, die kan ze nog aan, maar het meeste is nu 62. heb je van je zoontje niks bewaard ? dan kan je even passen of ze al groter kan hebben. moet zeggen dat ik hier heel vaak langemouw rompers onder jurkje/shirtjes doe

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft maat 56 dik 2 maanden gedragen :)

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira heeft maat 50/56 erg lang gedragen.
    Ik heb pas 2 weken geleden alle 50/56 kleertjes opgeborgen.
    62 viel nog wel wijd, maar sinds een paar daagjes zit ze 'echt' in 62.

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Hier hebben wij toch ook wel tot ruim 3/4 maanden in 56 gezeten. Scheelt natuurlijk wel van welk merk de kleding is, er zit echt veel verschil tussen sommige merken/winkels.

Maar ik vind het altijd wel leuk staan; lange mouwen romper +t-shirt eroverheen. Vestje in bed zal ik zeker niet doen!

En gelukkig wordt het vandaag en de komende dagen weer lekker weer! Kan je kindje toch nog in korte mouwen!

12. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Hier een week of 6, sommige dingen past ze nog wel in maatje 56 maar ik heb eigenlijk alleen maar setjes kleding en bij de een past ze de broek niet meer en bij de andere het shirtje, dus toen ben ik over gegaan naar 62.

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Zeker 3 maanden!
    Sommige dingen draagt ze nog 56, 5 maanden is ze nu, 6770 gram en 64cm

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden. Als ik zo kijk naar de lengtes en gewichten van jullie kindjes dan denk ik dat Valerie nog een weekje of 4 a 5 in de kleinst vallende 56 kleertjes past.

Ik heb wel al veel in 62, maar dat is nog wat te groot.

Het nadeel vind ik dat ik geen leuk gekleurde rompertjes kon vinden met lange mouw, ik heb nu alleen nog witte. Dat vind ik niet bij alles leuk. Ja ik ben een zeur met kleertjes hihi...

Een vriendin van mij zei al dat ze bij Zeeman leuke maillotjes verkochten in de kleinste maten, dus daar ga ik eens voor kijken, kan misschien onder de kortere jurkjes.

Bedankt.

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier vorig jaar hetzelfde 'probleem'.... Ook veel rompers,pakjes en shirtjes met korte mouw maar geen mooi zomerweer na haar geboorte!
    Ik deed vaak wel een romper met lange mouw en daar een t-shirt over.. Weet niet meer hoe lang ze met 50-56 heeft gedaan, maand of 2/3 denk ik!
    Maar zou als ik jou was nieuwe kleertjes wel al in 62 kopen, is nu misschien nog iets te groot, maar dan doet ze er wel langer mee!

HEMA heeft ook altijd leuke maillotjes (vind ik dan)...ook in de kleinste maatjes! Overigens ook gekleurde rompers met lange mouw-> roze, rood, paars, blauw, grijs, wit.....

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    c & a en h & m hebben ook gekleurde lange mouw rompers, en bij de hema zijn ze nu in de aanbieding, 4 voor 10 euro

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara draagt nu nog truitjes maat 56!
    Ze was 57 cm bij geboorte en nu 56 cm.

Broekjes heeft ze toch wel maat 62 (precies) 68 (aan de grote kant) en ik denk dat ik binnenkort ook van truitjes maat 62 kan proberen (al zullen die nog erg ruim zijn)

18. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

meisje heeft hier tot 2 1/2 maand echt in de maat 56 gezeten. Maar paste sommige dingen wel al in maat 62. Ik zou dus al wat truitjes in maat 62 kopen en als het niet megaruim zit, die al aandoen (ik vind ruim zittende kleding zelf ook leuker bij mijn meisje, dus dat kwam op de duur wel goed uit). Ze heeft nu ook wel al truitjes maat 68 aan. Ligt maar net aan het merk.

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Van Noppies zit ze al in maat 62, prenatal/hema nog wel in 56. Ik haal nu alles in maat 62 en dat past haar al prima.

20. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Het ligt er allemaal maar net aan welk gewicht en lengte je kindje had.
    Je kan het niet vergelijken met de dames die een klein kindje hadden.
    Mijn meid was ook flink (53 cm en 4424 gram.) En die zit nu al een maand met maatje 62.. Voor het mooie was het toen nog iets te ruim.. 2 weken terug was ze op het cb 57cm. Maar maat 56 was met een maandje ongeveer al net aan.. Dan liep ik heel de dag dr kleding goed te plukken.. :)

Deel Deze Pagina