Dag, Mijn zoontje is de hele dag erg onrustig. Ik kom echt niet aan netjes om de 3 of 4 uur voeden ('s nachts wel). Maar overdag blijft hij vragen en onrustig. Dan wil hij weer drinken (Denk ik, hij kauwt dan steeds op zijn handjes) en daarna ineens weer krampjes... Ik vind het zo moeilijk zo'n hele lange dag... Hij slaapt 's middags soms 4 uur achter elkaar (1 keer dus) maar vandaag maar 2 uur. Leg hem net weer weg na weer uren onrust, drinken, krampjes, bij mij in slaap vallen maar in bed weer wakker... Ik drink helaas best veel cola light (probeer echt te minderen!) maar vraag mij af of dit in verband kan staan met het feit dat hij veel wakker is (cafeine?) en krampjes (koolzuur) Ik hoor het graag. Is het overigens normaal met een baby'tje van 5 weken dat ie de hele dag wat onrustig is en niet netjes 3 uur slaapt, dan drinkt, beetje wakker en weer verder slapen?
Hoi, Het past nog wel een beetje bij zijn leeftijd, dat onregelmatige en clusteren af wisselen met een periode van langere slaap. Hij is nog aan het afstemmen, dat gebeurt in de eerste 4-6 weken ongeveer. Geef gewoon toe aan wat hij aangeeft nodig te hebben. Kijk ook kritisch naar het drinken: is het voedend drinken of lummelen? Dan kun je proberen door aan te sporen of te wisselen van kant of je kindje door wil drinken. Overigens is niet-voedend drinken ook prima, zolang je kindje maar goed aanhapt. Ja, de cola kan een factor spelen. Probeer inderdaad te beperken zoals je doet. Kijk ook naar andere dingen in je dieet. Blijft de onrust parten spelen, dan kun je nog eens navragen bij een lactatiekundige of op het cb. Succes en geniet van je mannetje!
Bedankt. Ik lees inderdaad meer dat ze, zo jong, nog niet echt een ritme hebben. Wel vind ik het moeilijk met borstvoeding. Als een kind vol is en niet meer wil, drinkt hij dan ook niet meer? Ik ben soms bang dat ik probeer door aan te leggen of dat het is (verdriet) maar kan ik hem dan niet teveel geven? (waardoor hij juist meer last van krampjes krijgt bedoel ik). Laat een kind zelf los als hij genoeg heeft of kent het geen rem?
Echt even zoeken he, zo'n kleintje er bij Kindjes zullen niet uit zichzelf over-eten. Wat ze teveel hebben spugen of poepen ze vaak ook uit. Geen probleem. Wanneer je je kindje wil troosten kun je de borst geven die het meest leeg is bijvoorbeeld. Zo krijgt je kindje geen hele sloot binnen en kan het toch lekker tutten bij mama. Niet-voedend zuigen noemen we dat. Vaak zie je dan meer korte zuigbewegingen, zonder steeds te slikken in plaats van de diepere, langere halen. Komt goed hoor! Volg je kindje gewoon!En houd hem lekker dicht bij je. Hij heeft je nog zo nodig!