'Tips' om bevalling op te wekken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MissT, 19 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Dames,

Het zijn denk allemaal fabeltjes maar je hoort soms best vaak dat het werkt.
    Wie heeft er 'tips' om de bevalling op te wekken??

Ik ken deze;

- 's avonds een glaasje rode wijn drinken voor het slapen gaan (ter ontspanning)
    - Bitterlemon drinken

......??

2. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Een lang stuk lopen ?
    Sexen ... ?

3. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    - Ananashart eten
    - Rode wijn drinken (heb heel wat verhalen uit de omgeving dat dit echt werkt, als het al een beetje aan het rommelen is/tijd is. Dit omdat je dat ontspant, aangezien je door spanning/afwachten de bevalling kan rekken)
    - Ontspanning/afleiding zoeken (feestje bijvoorbeeld, waar je niet aan de bevalling denkt)

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

seksen indd,

hier beide keren in de avond seks gehad, en 02.00 in de nacht de vliezen gebroken:p

5. MissT

MissT Niet meer actief

Wahahahaa serieus?!?!?!:D

6. MissT

MissT Niet meer actief

Dat zou wel dé leukste tip zijn natuurlijk.... he he!!

7. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    wonderolie..... hoorde datje dat bij de natuurwinkel kan halen

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Heb woensdagavond seks gehad, maar heeft nog niet geholpen... Schijnt idd met sperma te maken te hebben...

Verder idd ananashart eten. Nou heb ik gisteren een halve ananas gegeten en het enige dat ik ervan had was ontiegelijke buikkramp... Misschien wel voorwerk maar voorlopig zit de baby er nog!

Dat glas wijn had ik nog niet gehoord! Hmmmm, wel een goed idee! Kan nu toch geen kwaad meer?!

9. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    hobbelebobbelen over de weg in een auto, kan weeen opwekken of een lange autorit.

10. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    midden nederland
    bij mij 1e idd snachts na de sex slijmprop verloren en 11uur smorgens weeen hihih

11. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ben absoluut geen voorstander van wijn tijdens de zwangerschap, aangezien de alcohol ook bij je kindje komt. Ik heb altijd gezegd dat mijn kinderen voor hun tienerjaren geen druppel alcohol binnenkrijgen! Denk dat één glas wijn op het eind heus niet zoveel kwaad kan, maar wees je ervan bewust dat in het lichaampje van je kindje evenveel alcohol komt als in jouw (10 keer zo grote) lichaam!

12. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Natuurlijk kan wijn nog wel kwaad. Waarom zou het geen kwaad meer kunnen? Als je beeb geboren is zou je hem toch ook geen wijn geven. Ik zou dat echt nooit proberen.
    En wat dat ontspannen betreft. Ik ben de vorige keer 7 weken voor de uitgerekende datum gestopt met werken en ik was echt zo ontspannen als wat op het eind. En toch met 41 weken ingeleid. Mijn ervaring is dat niks helpt als je beeb er niet klaar voor is. Nou ja, behalve dat infuus met weeënopwekkers dan , maar dat is een ander verhaal ;)

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ho ho meiden, niet zo fel reageren hoor!!

Ik heb gewoon nog nooit van deze tip gehoord en nu staat het hier ineens 2 keer.... Vandaar mijn reactie!
    Ik snap heus wel dat alles wat ik nu binnenkrijg nog steeds bij mijn kind terecht komt, ook alcohol.
    Echter, er zal toch een reden zijn dat deze tip genoemd wordt.

Verder ben ik er ook van overtuigd dat eigenlijk niets helpt als je baby er nog niet klaar voor is, maar het is altijd wel leuk om te horen wat voor tips iedereen zo heeft!

14. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Ik had hele kruidige spaggeti op! Daarna kreeg ik buikkramp en later weeen.

15. MissT

MissT Niet meer actief

Ik denk dat één glaasje op het einde écht geen kwaad kan.
    Maar dat moet een ieder voor zichzelf beslissen natuurlijk!!

Meer tips zijn welkommmmm :D hihi!

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Bij mij heeft een stevige wandeling het laatste zetje gegeven.

17. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik wil wel even een experiment doen; moet toch even stofzuigen, misschien dat het wat doet?! :D

18. MissT

MissT Niet meer actief

Hihi succes Pop!! :p

19. leyshena

leyshena Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.959
    0
    0
    midden nederland
    hmm glaasje wijn lekkr zeg!
    ik had eerst vernomen dat 1 klein glaasje wel mocht tijdens de zw schap...(geen groot glas natuurlijk) en niet dagelijks...

tijdje later hoorde ik dat het helemaaal niet mocht..
    heb er al dagen zin in een glas rode wijn en een stokbroodje american filet :p

ooh ik ga off topic hahaha
    misschien helpt lekkr poetsen wel
    gewoon lekkr fit blijven
    ik kan bv helemaaal niet slapen smiddags en ben altijd nog erg druk..savonds denk ik steeds dat de bevalling begint vanwege heftige krampen ..wie weet zet het eens door haha

20. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ha, ten minste heb ik een schone vloer!! :D Of het wat zal doen... Wie weet!

Denk dat het wel ook werkt om niet te gefocust te zijn op allerlei pijntjes en krampjes maar proberen te ontspannen door lekker bezig te blijven en het maar gewoon te laten gebeuren!

Deel Deze Pagina