'Tips' om bevalling op te wekken

Discussion in 'Zwangerschap' started by MissT, Nov 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Wat hele kleine krampjes elke keer maar meer niet helaas :( Dusse tips zijn nog steeds welkom :D

2. MelMel

MelMel Fanatiek lid

May 12, 2008
    2,267
    169
    63
    Female
    NH
    Jammer dat het alleen nog kleine krampjes zijn, hoop dat het echte werk snel begint !

Mensen met tips : Kom maar op ! :D

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik word morgen middag als het kan gestript bij de verloskundige. Hoop dat het voor die tijd al begint, maar anders iig daarna. Stiekem begin ik het nu wel spannend te vinden hoor! Heb wel bij alles wat ik doe harde buiken en regelmatig krampen in mn onderbuik, maar nog niets spectaculairs...

4. MissT

MissT Niet meer actief

Spannend Suus!
    Ik wordt dinsdag gestript als ze er nog niet is! Hoop dat ze nog uit haar zelf gaat komen!
    Jij alvast succes!!

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ik vind het nu wel spannend worden hoor! Heb gisteren 2 flink pijnlijke krampen gehad ( echt auw auw auw auw auw puf puf ) 1x toen ik zat te plassen en 1x toen ik boven bezig was op de babykamer, toen bedacht ik me; ohjee dat gaat wat worden die bevalling! Maar toen hield het weer op. Ik pak nu wel mn rust overdag vaker, het besef dat de bevalling ook 's avonds of 's nachts kan beginnen en als je dan aan het begin al uitgeput bent, geen fijn idee. Maar het duurt nu echt niet meer lang! Ik hoop dat ze er voor het weekend, of in het weekend is...

6. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...

wonderolie kun je ook gewoon bestellen bijv op drogisterij.net
    en volgens mij is het ook bij kruidvat of iets dergelijks te koop.

ananashart
    rijden over wegen, met veel kuilen/gaten heb ik ook wel s gehoord.
    en idd wat je veel hoort: sex

7. catty

catty Lid

Apr 14, 2009
    95
    0
    0
    Wonderolie is bij de Etos te koop. Het is wel echt mega smerig om te drinken, maar met een glas jus dorange erbij hield ik het net aan binnen :)

8. schorpioentje80

Apr 22, 2010
    50
    0
    0
    fulltime moeder
    Drenthe
    ik ben nu 36weken zwanger en ik lees nu het stukje tips om de bevalling op te wekken heb van alles voor bij zien komen seks,rode wijn drinken maar je laten strippen door vk heb ik nog nooit van gehoord kan me iemand vertellen wat dat precies is ?:(

9. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    wil iemand mij uitleggen waarom je zou willen bevallen?
    Is het niet heerlijk zo'n dikke buik? dat getrappel dat je haast voorover valt? iedereen die voor je aan de kant gaat?
    Meiden, ik ben jaloers op voldragen zwangerschappen, vind hoogzwangere vrouwen prachtig!!
    Geniet toch gewoon......
    Ik mis het getrappel nog, en mijn prachtige dikke buik, en manlief die elke avond deed masseren, wou dat ik de 40 weken had gehaald.

10. debdeb

debdeb Lid

Oct 15, 2010
    92
    4
    8
    Female
    Noord-Holland
    Disney, misschien omdat sommigen zwangerschappen echt heel erg zwaar zijn? Kunnen sommige vrouwen zich niet voorstellen als de zwangerschap vlekkeloos verloopt..( ik bedoel niet jou, want ik zie dat je kindje is gehaald met 34 weken).
    Als je 38 weken of 39 weken bent en je bent het ''gewoon'' zat tja, dan kan ik je vraagstelling snappen. Maar dat ''gewoon'' zat is niet voor iedereen weggelegd....Tuurlijk is het speciaal dat getrappel enzovoort, maar soms door bijkomende complicaties en problemen is het niet altijd mogelijk te genieten van je zwangerschap...
    En ik spreek uit ervaring, ik kan ook echt niet wachten tot ik ingeleid word....:(

11. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,527
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi, dat geloof ik zeker.
    Als het allemaal zwaar verloopt dat je dan echt zat bent.
    Heel mijn zwangerschap was KL*** maar toch deed ik genieten, en vond het zwaar oneerlijk dat ik het niet mocht afmaken.
    Ik kan niet meepraten met vrouwen boven de 34 weken zwangerschap (helaas) dus kan ook niet oordelen.
    Maar als je een normale zwangerschap heb, snap ik niet dat je de natuur zou willen verstoren.
    Als je zodanig last heb, zal de vk je toch wel helpen? tegen mij zeiden ze al met 32 weken, wij laten jou niet tot 40 lopen.

Ik bedoelde het niet raar ofzo, kan me gewoon niet voorstellen hoe het is om zwangerschap beu te zijn.

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Het is voor mij heel dubbel, want aan de ene kant ben ik inderdaad gek op dat getrappel en dat bijzondere gevoel van een mensje in mijn buik maar aan de andere kant wil ik hem/haar nu onderhand wel eens OP mijn buik! Ik ben zo nieuwsgierig!

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ohhh wat wou ik van mijn dochter graag bevallen! Mijn zwangerschap was superzwaar en mijn relatie ook, dus kon het allemaal echt niet meer aan!

Ik heb alles geprobeerd behalve wonderolie, want dat schijnt niet goed te zijn ofzo.

Heb echt heeeeeeeel veel ananassen gegeten (vers met hart), veeeeeeel uien gegeten, trappen gelopen, veeeeeeeeeeeeel wandelen, springen haha.
    Elke tip die ik kreeg probeerde ik.

Mijn dochter is met 40+2 weken geboren. Net toen ik de hoop had opgegeven en ben gestopt met al die dingen.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Strippen kan de vk doen om de ontsluiting met de hand iets groter te maken. De meeste vk's doen dit niet voor de 41 weken. Soms al wel met 40 weken... Er moet ook al ontsluiting zijn, anders is er geen beginnen aan.

15. lottie87

lottie87 Lid

Nov 26, 2010
    8
    0
    0
    westvlaanderen
    seks!
    zeker geholpen bij mij
    en idd ontspannen, meestal begint het ook nog na een feestje ofzo

16. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    seks hielp hier uur later braken de vliezen :D

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ik kan me jou reactie voorstellen, omdat jou kindje niet voldragen is, je hebt nooit de volle 9 maanden zwanger kunnen zijn, maar de laatste week is echt ZWAAR! Ik voelde me bij 38, zelfs bij 39 weken nog helemaal prima ( Heb van tot 35 weken bijna niet kunnen functioneren door de bekken pijn, daarna voelde ik me ineens prima! Dus zeker geen makkelijke zwangerschap gehad, zit al sinds 22 weken in de ziektewet ) maar je leeft zo toe naar de uitgerekende datum, lichamelijk en geestelijk, en dan gaat ineens die datum voorbij en nog geen baby! Mn buik zit nu echt in de weg, elke keer als ik beweeg, opsta of me omdraai in bed heb ik een paar minuten en enorm pijnlijke harde buik. Ik kan bijna zelf mn sokken of schoenen niet meer aantrekken, ik twijfel of ik wel zou gaan douchen want daarna moet ik mn voeten afdrogen en da's vrij vermoeiend. 's Nachts elke 1,5 uur uit bed, de trap af waggelen, plassen, terug en dan weer een enorm harde buik. Het gaat nu echt doorwegen, lichamelijk en geestelijk; we willen ook zo graag dat kindje ontmoeten nu! Je weet dat je elk moment kan bevallen, maar wanneer?! Je denkt er elke dag aan, heel de dag. Iedereen die je spreekt of belt vraagt "En, ben je nog niet bevallen?" en "Weet je wat je moet proberen?" en dan krijg je alle bakerpraatjes te horen.... Dat raak je ook een beetje beu ;)

Ik ben vanmiddag bij de verloskundige geweest, ze heeft "gewroet" maar kon nog niet bij de vliezen. Het voelde iig verre van fijn ( zeg maar gerust pijnlijk ) en nu gaan we maar weer afwachten. Maandag mag ik al naar 't ziekenhuis voor CTG en de klinisch verloskundige omdat ik "bang" ben om overtijd te lopen, ik wil 't liefste extra controle's dus dat mocht. Gelukkig! Maar ik hoop dat 't nu gewoon lekker door gaat zetten... Voel nog weinig, behalve dan veel harde buiken...

18. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    4,417
    0
    0
    vraagje, wonderolie is toch om de stoelgang te bevorderen? Dat is echt smerig spul trouwens! Alsof je een slok olijfolie naar binnen werkt!

19. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

het is toch helemaal niet gek dat je aan het eind van je zwangerschap wel wil bevallen en je kindje in je armen wil houden?
    ook al heb je geen zware zwangerschap, ik ken er geen een die met 39 weken zegt: oh nou, van mij mag ie nog wel een paar weken blijven zitten:p

iig, bij mijn zoontje ook sex geprobeerd, hielp niet.
    ananashart (zo goor) op en de volgende dag bevallen.

20. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn eerste is gehaald middels een veplande ks en deze wordt nu ook gehaald, ik wil heel graag dat ik nu weeën krijg of dat me vliezen breken zodat ik het gevoel heb dat hij er echt klaar voor is en dat gevoel van het gaat nu echt gebeuren ook al moet ik gelijk naar de OK. Volgens mij zijn alle tips doe genoemd worden natuurlijke middelen dus zit je de natuur niet in de weg lijkt me. Ks dat is pas onnatuurlijk

Share This Page