Zwangerschapsolie????

Discussion in 'Zwangerschap' started by bebegim, Nov 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bebegim

bebegim Actief lid

Aug 23, 2010
    168
    0
    0
    Hallo dames,

Ik gebruik al vanaf ong 12 wk zwangerschapsolie, nu ben ik al 32 wk en nog steeds geen striemen gelukkig. Ik smeer me elke dag wel 2x in. Ben wel benieuwd of k het idd ga halen om zonder striemen te bevallen:) Vraag me wel af of er dames zijn die ook helemaal geen striemen hebben gehad?? Dus of zo'n zwangerschapsolie echt werkt??

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nee, het onderhuids bindweefsel gaat 'stuk' dus met olie verhelp je dit echt niet. Bij mn eerste zwangerschap nooit gesmeerd, nooit geen straie gehad. Bij deze zwangerschap een flinke buik gekregen en vanaf wk 32 dus wél straie én gesmeerd (omdat mn zoontje dat leuk vind om te doen en t ruikt lekker) ;) En je kunt zelfs TOT je bevalling geen striemen hebben.. maar ik hoop voor je dat je heelhuids uit de strijd komt.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,555
    528
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb bij de eerste zwangerschap niet gesmeerd en gelukkig ook geen striemen gehad/gekregen. Je krijgt ze of je krijgt ze niet!

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ik hoop voor je dat het bij jou wel werkt! Ik heb in mijn eerste zwangerschap geen striemetje gehad, en elke dag 2 keer gesmeerd met zwangerschapsolie en creme. Ik dacht zooo daar kom ik mooi doorheen. Tot week 36, toen scheurde m'n bindweefsel gewoon en kreeg ik alsnog striae :(

5. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    Hier gisteren aan bijde kanten heel licht striemen ontdenkt.
    Vreselijk. maar goed wat doe je eraan...

6. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Haha, ik blijf ook elke dag gewoon trouw twee keer smeren hoor, en maar hopen dat het werkt! gelukkig nu nog niks te zien, maar hoor inderdaad dat dat in één dag kan gebeuren! wat wel goed kan zijn van het smeren is dat je je huid continu even masseert, waardoor hij wel soepel blijft. Dus das dan wel een reden om toch te blijven smeren!

7. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Ik weet niet of smeren helpt. Maar ik vind het gewoon ook lekker even met mijn buik. Bij de eerste zwangerschap geen enkele striem gehad, hopelijk houd ik het nu ook zo!

8. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Je hebt er aanleg voor of niet, je huid kan je niet veranderen door een smeerseltje of olietje..
    Ik heb zelf geen enkele striem gehad gelukkig

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik ben het met Corina eens. ik heb vanaf 6 weken elke dag 2x gesmeerd en het hielp niets. mijn vlos zei ook al dat het een kwestie is van erfelijkheid en leeftijd.

10. Petra83

Petra83 Bekend lid

Jan 3, 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik heb elke dag trouw gesmeerd, en tot en met de bevalling een striem te zien. Na de bevalling stond ik onder de douche, en ja hoor, in men lenden een paar striemen.
    Nu valt het toch nog mee, en ze zijn niet zo duidelijk, maar heb ze waarschijnlijk tijdens de bevalling gekregen

11. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Ook ik ben van mening dat olie niet werkt. Ik heb geen straie (of hoe schrijf je het?), smeer ook niet. Mijn leidinggevende zei dat je ze wel of niet krijgt. Ook als je niet smeert! Je hebt gewoon pech als je ze krijgt zeg maar

12. misa

misa Niet meer actief

Ik creme me elke dag (2x) in met die nivea creme (in pot). Ik deed dat eerder altijd 1xper dag, na het douchen. Nu ook savonds voor het naar bed gaan.
    Maar ik denk dat het echt niet altijd helpt. Want ze zeggen dat het scheurtjes van binnenuit zijn. Dus wil je echt dat iets werkt dan moet je echt heftig masseren/kneden/knijpen in je vel om enigzins zo diep te komen. Dat doe je ook niet op je buik.

Gewoon hopen dat het weg blijft!

13. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Maar smeren is wel lekker!! ;););)

14. misa

misa Niet meer actief

Ja, en laten smeren is nog beter! ;)

15. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Inderdaad!!!

Zelf smeer ik ook al sinds de dag van de test ;) maar heb toch ook wel wat kleine lichte streepjes ontdekt... :$
    Maar goed, het is voor het goede doel en smeren blijven we lekker doen!

16. megamom

megamom Actief lid

May 26, 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Ik heb bij m´n dochter trouw 2 keer per dag gesmeerd, nu ben ik veel te laks....beide zwangerschappen geen striemen (vooralsnog dan he ;) ) Schijnt inderdaad erfelijkheid te zijn, m´n moeder had/heeft ze ook niet.

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb mij doodgesmeerd meerdere keren per dag. Ik zit van top tot teen onder de striemen die soms wel 1,5 cm breed zijn....
    Smeren helpt echt niet tegen striemen... Wel tegen de pijn van het scheuren.

18. bebegim

bebegim Actief lid

Aug 23, 2010
    168
    0
    0
    Wel leuk om te lezen dat er dames zijn die helemaal geen striemen hebben gehad, zo kan ik blijven hopen;) Ik ben ook altijd dun geweest maat XS drm d8 ik ook altijd dat ik eerder striemen zou krijgen(dat werd ook heel vaak tegen me gezegd) maar gelukkig tot nu toe nog niks ontdekt of is het misschien nog niet te zien? Hoor ook heel vaak dat je dat pas na de bevalling goed kan zien?
    Ik zal wel blijven smeren omdat het daarna lekker soepel aanvoelt anders is het zo droog en stevig!

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb juist gemerkt dat de meer gezette dames ze eerder krijgen. Tenminste dat is hier zo.. Maar zal waarschijnlijk toeval zijn.

Je ziet ze in principe echt goed hoor tijdens de zwangerschap. Wel kunnen ze nog ontstaan tijdens het persen..

20. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ik heb elke dag met zwitsal mama buikbalsem gesmeerd, op mn buik zelf zit geen elke striem! MAAR aan de zijkant, net mn rug zeg maar waar ik dus niet gesmeerd heb zitten ze wel... hmmm je zou bijna denken dat het smeren geholpen heeft haha het was iig erg lekker haha

Share This Page