Tips om buikspieren minder te gebruiken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama0103, 9 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Nu bijna 35 weken en toch wat moeite om van de bank af te komen/ uit bed etc.

Ik merk dat ik mijn buikspieren nog veel te vaak aanspan bij het opstaan en zie de vorm van mijn buik dan in een soort ei veranderen...

Heeft iemand tips om de buikspieren minder te belasten en weet iemand wat de gevolgen kunnen zijn als ik het toch onbewust doe??

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik ging op een gegeven moment op m'n zij liggen en drukte mezelf met m'n armen omhoog om te gaan zitten en vanuit zit dan van bed/bank af.
    Ik merk dat ik het nu ook al weer automatisch doe.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je op je zij zwaaien/rollen. Je gebruikt die spieren echt heel vaak en het is dan moeilijk om ze bewust niet meer te gebruiken. Probeer je buik bij alle bewegingen te 'ontzien', dus gebruik te maken van je benen, armen...

4. karlijn

karlijn Niet meer actief

Wat bij mij hielp was zuchten (uitademen) als ik opstond. En inderdaad zoals aangegeven wordt, vanaf je zij opstaan.

5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Je bekkenspieren aanspannen bij opstaan en jezelf er soort van 'vanaf lanceren' door voorover te buigen. Bij laatste laat je zwaartekracht meer het werk doen. Zijn tips die ik van bekken fysio heb gekregen.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit deed ik ook.

7. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Maar doet het dan pijn?
    De fysio zegt altijd tegen mij dat ik de buikspieren moet gebruiken, ipv de rugspieren.. anders (kun je) rugklachten krijgen.. ik snap niet zo goed waarom je je buikspieren niet kunt/wilt gebruiken?

8. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier ook juist van de ceasar therapeut de tip meegekregen het juist vanuit de buikspieren en bekkenbodem spieren te doen. Dit ivm eventuele rugklachten die kunnen ontstaan.
    Nu zijn de tips bij mij ook ivm bekkeninstabiliteit. Maar zij gaf aan dat er echt niks ergs aan is om je buikspieren te gebruiken.

9. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Ik snap je gevoel wel. Ik heb ook dat rare ei en het gevoel dat ik teveel uit mijn buik haal. Daarom vooral met opstaan vanaf de bank / bed vanaf de zijkant.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Waarom zou je je buikspieren niet mogen gebruiken? Juist goed lijkt me. Je buik vervormd misschien even maar dat kan echt geen kwaad.
    Actieve buikspier oefeningen of zo moet je niet doen, maar gewoon normaal bewegen is alleen maar goed.

11. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Ik kreeg regelmatig opmerkingen dat ik mijn buikspieren minder moet gebruiken (niet van artsen maar uit mijn omgeving). Dus ik ging er eigenlijk vanuit dat het daarom niet goed was.

Maar fijn om te weten dat het niet zoveel kwaad kan:)

12. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Bedankt voor de goede tips, ga ik dat eens proberen. Voelt hopelijk wat fijner:)

13. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je buikspieren trainen wordt afgeraden vanaf het 2e trimester, maar je mag je buispieren nog wel gebruiken bij normale bewegingen hoor ;)

Deel Deze Pagina