Haai meiden. Ook even van me afschrijven. De bv loopt eigenlijk goed hoor en ik mag zeker niet klagen, want ik heb nog nooit een kloof, borstontsteking of iets dergelijks gehad. Maar het is wel aanpoten sinds ik weer werk. Ik moet minstens 3 x kolven op het werk. Roan komt weer 2 keer s'nachts, 1 keer voordat ik ga werken en 2 x s' avonds. Hij krijgt op het kdv 3 x 120 cc. Meer wil hij niet. En bv 2 x 180 spuugt hij weer uit. Voordat ik ging werken, kwam hij 5 x per dag en nu dus 8 x. Wordt het beter? Hij was ook maar 1 cm gegroeid en 500 gram aangekomen in 4 weken, terwijl hij daarvoor een cm per weer en een kilo per maand aankwam. Wie helpt me even te motiveren om door te gaan. Want ik wil wel graag minimaal 6 mnd volledig bv geven.
Vier maanden dip? Dat is een beruchte hoor. Probeer dus nog even door te bikkelen, dan gaat het straks weer beter. Misschien dit weekend (als je vrij bent) even lekker veel aanleggen. Straks produceer je weer npmeer melk en zal hij waarschijnlijk weer in een handiger ritme komen. Ons zoontje kreeg ook drie flessen mee naar de go. Dat is voor hem toch ook lekkerder? Je doet het hartstikke goed, volgens mij.
Dit is inderdaad een beruchte periode! Volgens mij doe je het erg goed. Het is en blijft lastig om de combinatie werk en borstvoeding goed te laten verlopen. Kolven is niet het leukste om te doen en je nachtrust is ook erg belangrijk. Misschien kan je partner je wat ondersteunen 's nachts? Bijvoorbeeld door je zoon op te halen als hij zich meldt voor een voeding en daarna weer terug te brengen? Als je straks door deze periode heen bent, dan gaat het echt weer een stuk makkelijker! En heel belangrijk: geniet van de mooie voedingsmomenten met je zoon, het is zo'n speciale periode . Veel succes!
Thanks meiden. Bij twijfel niet stoppen toch? Ik kan het me van Evy helemaal niet zo herinneren. Maar toen was ik nog thuis en hoefde ik niet te kolven. Ook kon mijn productie wel tegen een stootje. Vannacht gelukkig maar 1 keer. Dat is goed te doen. En het lachende gezichtje aan m'n borst met de melk uit z'n mondje lopend is altijd prachtig Ik heb een hele meewerkende man gelukkig. Die haalt Roan idd eruit en brengt hem weer terug. We bikkelen nog wel even door. Oja over het vaak aanleggen. Gek genoeg wil hij soms gewoon bijna iet drinken. Hij komt dan wel vaak, maar voor een paar slokjes. Daar keldert de productie ook van. Dat icm te weinig kolven was echt killing te laatste paar weken.
Jaaah die dip die zo praktisch samen valt met het weer gaan werken.. Meid het wordt beter, probeer de rust in je hoofd te bewaren. Straks als je de 6 maanden gehaald hebt dan wordt het zó makkelijk allemaal.. dan herinner je deze periode niet eens meer
Geloof me, het wordt beter...in de tussentijd, zorg dat je jezelf tussendoor ook verwend met iets lekkers of leuks!
Hey Judith, ik lees even mee want ik heb precies hetzelfde. Werk sinds 2 weken weer en produktie is enorm gekelderd en nu ook weer meer voedingen ook in de nacht. Maar ik lees hier dus dat er een 4 maanden dip is. Had ik nog niet van gehoord. Altijd fijn om te lezen dat het er een beetje bij hoort.
Ik ben bang dat ik hier aan het begin van die dip sta... Gisteren een rare dag gehad met veel meer drinken dan normaal en sinds vorige week is m'n kolfopbrengst aan het zakken, terwijl hij daarvoor steeds steeg... Hopelijk slaan we ons hier doorheen en kunnen de kleintjes tot een half jaar genieten van uitsluitend bv! Ik moet zeggen dat dat tevreden koppie na een voeding me toch ook wel heel goed doet hoor!
Ha meiden, Hier gelukkig weer terug naar 1 voeding in de nacht. Gisteren toevallig hele dag cursus en dat is ook niet echt bevordelijk. Onder het motto, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt,..... Er was geen echt kolfruimte, dus het enige kantoor met slot werd ontruimt, medewerkers moesten maar koffie gaan drinken, zodat ik kon kolven haha . Vanmiddag een congres gehad en toen maar niet gekolfd. Hopelijk geen negatieve consequenties,.... Maar het blijft pittig hoor. Bloesem en Vgg ook succes! Meiden , hoe lang duurt die dip?