Tips om de sleur te doorbreken...

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Die hebben m'n man en ik nodig. Vrijdag gaf m'n man te kennen dat hij zich niet zo gelukkig meer voelde omdat hij vond dat we in een ongelofelijke sleur zitten. Ik geef hem geen ongelijk.
    'S avonds zitten we op de bank tv te kijken of achter de laptop en dat was het. Hebben jullie tips?

2. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Regel een oppas en ga een avondje lekker uit eten samen en een filmpje kijken in de bios....
    :D

3. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Ga samen 1x per week sporten of op dansles ik noem maar wat.

4. Tese

Tese Niet meer actief

Tja dat soort dingen moeten niet te vaak voorkomen aangezien we niet elke week een oppas kunnen regelen.

5. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    tv uit en laptop dicht en een "ouderwets" spelletje...
    hebben jullie een spelcomputer? wij vinden het heerlijk om samen een avondje te WII-en...
    een avondje vroeg naar bed ;)

6. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Misschien samen lekker een klusje plannen? Een kast opruimen bijvoorbeeld? Vrienden bezoeken, lekker wandelen, spelletje, samen een filmpje kijken, dat soort dingen.

Wel heel goed dat je man dit aangeeft zeg! Zo kunnen jullie er samen aan werken. Succes!

7. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Lekker koken met zn twee. Een keer per week tv en pc loos.

Wat vond je ervan dat hij je man dat zei? Bij ons zien de avonden er net zo uit, ook omdat we s ochtends er altijd vroeg uit moeten (5.30). Maar wij voelen er ons happy bij.

In het weekend hebben we wel tijd om leuke dingen te doen. Doordeweeks doen we wel eens elkaar masseren ofzo, samen douchen, vaak de kaarsjes aan. Soms even snel de stad in.

Om half 8 ligt onze zoon in bed en wij zelf om 21.00 a 21.30, dus er is ook niet veel avond over.

Zou hem zelf ook met dingen laten komen die je kunt ondernemen. Succes!

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Een lekkere verwendag voor jullie beiden?

Of een nachtje Antwerpen/Londen/Parijs? (superveel aanbiedingen op het moment, hoeft dus helemaal niet duur te zijn en je bent even een dagje helemaal weg met zijn 2tjes)

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

misschien eens een aantal goede gesprekken aangaan waarom jullie je minder gelukkig voelen. dus tv uit wat drinken erbij en een serieus gesprek voeren.dat kan heel verhelderd werken en het is weer eens wat anders als voor de tv hangen. ik vind juist de avondsleur het favoriete gedeelte van de dag. even met de hele fam bankhangen voor de tv, de dag samen doornemen als de jongste slaapt voordat de de oudste en wijzelf naar bed gaan, de rust die er dan omgaat in huis...heerlijk!

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Wij hebben dit ook een tijdje gehad en gaan nu (afhankelijk van het weer) gemiddeld 1 tot 2 keer per week meteen 's avonds na het eten lekker wandelen. Een goeie frisse neus halen is zowel voor jezelf goed als voor je kindje. Lekker in de buggy en wandelen maar. Zonder een speciaal doel. Ik moet zeggen dat het hier echt quality time is geworden. We praten dan veel meer dan op de momenten dat we thuis op de bank zitten: ieder met een laptop op schoot en de tv aan.

Dat vinden we ook niet erg en hebben we ook geen hekel aan, maar het is wel herkenbaar wat je man aangeeft (knap trouwens zeg van je man dat hij daar zo open over is... veel mannen zijn niet van die praters).

Anders misschien (als je dat hebt) lekker samen in bad liggen. Wijntje erbij op de rand van het bad. Zo maar een idee..

Veel succes met het bedenken van een goeie oplossing!

11. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    de sleur doorbreken...tja
    samen een avondje uit, ga naar een voorstelling van iets, een concert,lekker uit eten, of de kleine een avondje naar oma en opa en een romantische etentje thuis doen en een avondje nacht voor jullie zelf ?

12. danip

danip Niet meer actief

Het patroon doorbreken, dus een avond inlassen waarin je geen tv kijkt, en de laptop uit staat. glaasje wijn, lekker tegen elkaar aanhangen en praten. Of inderdaad lekker ouderwets een spelletje doen.

Na het eten wandelen doen wij ook, en vind ik erg gezellig! Of vrienden uitnodigen, en dan een spel doen. Of eens lekker samen koken, of elkaar eens masseren. Nou ja het meeste is waarschijnlijk al wel genoemd, maar het samen tijd helpt echt!

13. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    spelletjes spelen idd en wandelen!
    Verder zie ik dat je een kindje van een maand hebt. Tja, dan snap ik die avonden wel een beetje....Je moet echt bewust kiezen voor tijd voor elkaar.
    Knap dat je man het zegt!

14. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    kinderen op tijd naar bed, kaarsjes aan, lekker warm maken op de kamer en elkaar masseren..
    een avondje uiteten, bios... veel is al hier genoemd eigenlijk. Of iets doen wat jullie samen leuk vinden..

15. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wij hebben het tegenovergestelde en ik zit me eens een beetje te bedenken wat wij nou zo anders doen dan. Wij vinden onszelf nou juist weer teveel onrust zoeken en willen wat vaker op de bank tv kijken en een beetje sleur hebben (lees: ontspanning).

Nu moet ik wel zeggen dat we sinds een paar maanden weg gaan en een oppas hebben. Hiervoor durfden we dat niet maar nu hebben we het onszelf min of meer verplicht. Mijn nichtje van 16 komt dan oppassen en ze komt wanneer de kinderen nog wakker zijn (dan zien ze dat er iemand anders is) en wij gaan pas weg als ze echt slapen. Wij wonen bijna in het centrum dus zijn ook zo weer terug als er eentje wakker wordt of er iets is.

Verder trekken we er 's avonds ook regelmatig op uit met de kinderen (hoewel iets minder in de wintermaanden) en gaan we vaak nog even de hond in het park uitlaten (of in de stad nu het donker is 's avonds). Net wat Josien zegt: Zelf en de kleintjes nog even een frisse neus. Ook nog een speelkastje halen bij Ikea maken we een leuke avondactiviteit van (mijn kinderen weten dan al als we het terrein oprijden dat er een ijsje inzit die dag) en laten ze dan op de speelgoedafdeling ook echt lekker even rommelen. Zelf ouwehoeren we dan gewoon wat (mijn man is in dat opzicht net een vrouw, ik heb een gezellig exemplaar geloof ik). Verder regelmatig lekker een wijntje op de bank of aan tafel met een spelletje erbij. En verder natuurlijk de uitjes zonder elkaar: Mijn man dart een keer per week, hij werkt trouwens ook wel regelmatig 's avonds, en sinds een paar weken zwem ik bij een zwemvereniging (liefst 2 keer per week). Dus af en toe zou ik wel eens een beetje sleur willen...

16. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

een spelletje doen op een xbox of wii uhmm met een wijntje lekker knus bij elkaar zitten en kletsen..

samen lekker koken en romantisch avondeten..

verder is alles al genoemd denk ik .. gewoon lekker een oppas regelen en lekker er een avondje in de week op uit gaan..

17. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    en daarom gaan wij vanavond een potje rummi kuppen :D
    (ik studeer momenteel heeeeel veel, dus geen tijd voor man, ook vanavond niet echt, maar ja.... moet wel :D)

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij lassen 1 keer per week een date avond in. We kleden onsmooi aan, ik zorg voor lekkere hapjes, de kinderen gaan naar bed, de tv gaat uit en de kaarsjes aan en dan spelen we een spelletje (meestal Yathzee). als we dit niet regelmatig doe dan mis ik echt de tijd met elkaar

19. Tese

Tese Niet meer actief

Bedankt voor de tips. We zijn vandaag al begonnen door lekker met de kids naar de dierentuin te gaan en daarna hebben we ze naar mn schoonouders gebracht en zijn zelf gaan uiteten. Daar hebben we nog eens verder gepraat.

Ik vind het goed dat hij het aangeeft, dan kunnen we er tenminste wat aan doen. Maar alleen jammer dat hij er vaak pas achter komt als het bijna te laat is. Dan is hij al zo ver dat hij niet meer weet of hij bij me wil blijven. Dat weet hij nu inmiddels wel weer hoor.

20. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Uit eten thuis!

De kinderen eerst laten eten, dan lekker vroeg onder de wol stoppen en vervolgens samen lekker koken en gezellig eten.

Deel Deze Pagina