Tips om de sleur te doorbreken...

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Veel tips zijn inderdaad al gegeven. Hier zitten we wat dat betreft ook wel wat in een sleur hoor, soms baal ik er van andere dagen is het wel lekker.

We doen de kinderen wel eens eerder op bed, en dan gaan we lekker samen gourmetten. Ook gaan we geregeld een weekend weg. De kids zijn dan wel mee, maar op 1 of andere manier zijn de avonden altijd heel anders dan. Lekker wijntje er bij en een spelletje doen. Overdag zijn we altijd wel veel op pad. Veel wandelen, naar het bos of het strand etc.

Het is moeilijk om de sleur te doorbreken. Misschien een vaste avond in de week afspreken dat de tv echt uit gaat, en dat jullie dan ook echt alleen maar tijd voor elkaar hebben.

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mensen die na het eten 's avonds nog weg gaan met de kinderen, hoe doen jullie dat dan precies?
    Hier is het 's avonds echt eten, in bad en naar bed. Langer houd ze het niet vol. Ik ben ook gek op wandelen, en na het eten wandelen met papa erbij lijkt me heerlijk maar zo goed als onmogelijk?

Ik lees verder mee, hier is ook iedere avond hetzelfde... televisie en laptop.. Ik vermaak me wel, maar goed voor de relatie is het niet. Spelletje spelen is wel een goede, dus ik ga eens opzoek naar een leuk spel.

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Er zijn zat avonden dat we bankhangen en dan tv kijken laptoppen maar zijn ondertussen toch altijd bezig met elkaar door elkaar te kriebelen of lekker tegen elkaar aan te hangen.

Ook spelen we geregeld een spelletje s'avonds. Klinkt misschien oudbollig maar onder het genot van een drankje en spelletje komen de gesprekjes toch vaak los. Kijk als je de tv uitzet en zegt 'nou laten we gaan praten' werkt dat niet. Daarom is een spelletje spelen een leuke afleiding.

Plan geregeld een avondje of middagje voor jullie samen. Je kunt ervoor kiezen om dingen te gaan doen (eten,wandelen,dierentuin etc) of juist een hele dag in pyjama in bed vertoeven en lekker masseren,kriebelen,kleine tukjes doen. Mmmz,heerlijk.

Laat hem weten dat je hem te gek vindt. Of maak een boekje met leuke/mooie of juist gekke foto's van jullie samen erin. Schrijf er leuke tekstjes bij en doe er dingen bij van iets wat jullie samen hebben gedaan (kaartjes/toegangsbewijzen van het e.o.a. )

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wij doen meestal yathzee maar we vinden sequence ook erg leuk om samen te doen

5. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    #25 Ghurabaa, 7 feb 2011
    Laatst bewerkt: 7 feb 2011
    Doe weer meer je best om je mooi te maken voor je man. Leuk aankleden, beetje make-up of je haar leuk doen. Een man vind het altijd leuk als zijn vrouw er mooi uit ziet en het is voor jou vrij gemakkelijk om daar elke dag wat extra aandacht aan te besteden..

Verder: Druk wat vaker de liefde uit voor je man, geef hem af en toe eens een cadeau'tje (hoeft niet duur te zijn) of maak eens iets speciaals wat hij lekker vind en niet vaak krijgt.

Weet overigens niet of je dit al doet hoor, hihi, het zijn maar een paar tips om de relatie te verbeteren. Ik denk dat het dan helemaal niet erg hoeft te zijn om 's avonds samen op de bank te hangen en tv te kijken (ikzelf kan daar heerlijk van genieten, kopje thee erbij, lekker onder een kleedje..)

En qua activiteiten om de sleur er uit te halen is het meeste al genoemd, bios etc. Maar kan me voorstellen dat het standaard bezoeken van de bios op een gegeven moment gewoon mee gaat in de sleur. Dus probeer gewoon extra aandacht aan elkaar te besteden, ikzelf ben er van overtuigd dat het 'm in de kleine dingen zit.. :)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maar dan maak ik me bijv mooi op, en mijn man werkt de hele dag. Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed hoe dat dan goed is voor de relatie haha. :D

7. Only me

Only me Niet meer actief

Leg die laptop eens weg en laat de TV uit, en ga eens lekker op de bank zitten met een glaasje drinken (wijntje of zo) en wat toastjes. Kaarsjes aan en kletsen maar!
    Dit doen wij echt regelmatig thuis en zo kletsen we soms nachtenlang nog steeds :) Erg goed voor het binden met elkaar...

8. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hihi, nou je kan het ook zo zien. Zodra je op de klok ziet dat je man strakjes alweer uit zijn werk komt, ga je even na hoe je er bij loopt op dat moment. Misschien leuk om even je haar opnieuw te doen of een oorbelletje in ofzo. Gewoon ervoor zorgen dat je weer een mooie verschijning bent als hij thuiskomt :D En soms is hem opwachten met een glimlach dan al genoeg..

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vrees dat het hem niet eens op zal vallen, maar ik zal het eens proberen. ;)

Televisie uit en laptop weg is idd een goede maarja... Elke keer denk ik weer, vanavond zet ik de laptop weg, en wie zit er dan weer met het lappie op de bank? Juist ja...

(ik wil TS topic niet pikken trouwens hoor, amar vind het zo'n herkenbaar probleem haha)

10. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Er staan wel handige tips tussen! :D

11. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Heel herkenbaar...8)

12. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wij hadden dat ook, de laptop ging savonds als mn man thuis kwam aan en daar zat hij de hele avond achter.. tot ergenis van mij haha.

Nu koken we samen, douchen we soms samen *elkaars haar inzepen en gelijk een heerlijke hoofdmassage*, spelletje doen op de wii of ps3 *singstar vooral haha*, lekker wandelen met de hond en de kleine, veel films kijken we savonds hihi ik kan het bijna niet meer bijhouden met downloaden.
    Gisteren zei hij ineens 'schat zal ik je rug even lekker masseren' dus we houden het weer levendig :D
    We hoeven niet elke keer een oppas te zoeken want het zijn dingetjes die je gewoon thuis kunt doen of dat de kleine meegaat.

13. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Dit zijn pas de momenten waarop je gaat bedenken "he er klopt iets niet"... en hij is daar niet alleen schuld aan, dat doe je met z'n tweeen. Wij hebben deze periode gehad, en die periode dreigde echt FOUT te gaan, in de zin van het was kapot, maar we hebben het kunnen redden. En na veel praten bleek dat wij langs elkaar leefde in plaats van met elkaar. Doen we nu dus nog wel eens, maar ja.. ik studeer en die meiden tja... dat gaat echt ten kosten van zijn tijd. Probeer het dus ook zelf wel in de gaten te houden en hem soms extra tijd te geven want dat hebben wij ook nodig.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij gaan iedere avond samen naar bed en kijken dan nog even half uurtje/uurtje naar een serie of een film vanuit bed. vaak hebben we dan de beste gesprekken of vloeit er meer uit voort :D

hoewel we dit altijd doen is er geen sprake van sleur, juist die momentjes zijn we echt lekker samen en alleen met elkaar bezig.

15. giraf

giraf Niet meer actief

Genoeg tips zo te lezen...

Wat veel al zeggen 'uit eten in eigen huis' is hier op dit moment favoriet aangezien de kleine om 19:00 op bed ligt. Kaarsjes aan, tafel vol met eten, mooi muziekje.... en op tijd naar bed :D
    Wat wij vaak doen is elkaar verrassen... En het hoeft niet altijd buiten de deur of veel geld te kosten.
    -Dan heeft mijn man een spa gemaakt van de badkamer en gaan we lekker samen uitgebreid in bad
    -Urenlange wandelingen in bos/strand/stad
    -Geintjes uithalen bij elkaar, klinkt misschien kinderachtig, maar dan kunnen we samen om een stomme grap uren in een deuk liggen
    -ouderwets potje stoeien, dit altijd tot grote vreugde van onze dochter... Geven papa en mama elkaar de kieteldood, dan is dochterlief diegene die het hardst lacht van allemaal :p
    -Intersse blijven tonen in elkaar. Elke dag tijdens het eten vragen we aan elkaar "hoe was je dag"

Suc6 meid met alle tips, hoop dat jullie snel uit de sleur komen!

16. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Kijk bijvoorbeeld eens in de agenda van de heineken music hall. Misschien treedt er wel iemand op die hij erg goed vindt. Dan kun je hem verrassen met twee kaartjes (wel zorgen dat hij jou dan meeneemt, hihi)

17. Only me

Only me Niet meer actief

Heel herkenbaar.
    Mijn vriend is ook ontzettend verslaafd aan zijn laptop en zijn PC, maar als ik vind dat hij hier weer veel te vaak bezig is, dan zeg ik het gewoon. Hij vind het altijd fijn dat ik eerlijk ben en maakt het vaak weer goed.

Berg het anders op als hij er niet is, en gewoon ontspannen zitten. Geef m geen kans om dat stomme ding te pakken :)

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

haha herkenbaar:p mijne is verslaafd aan zn laptop en ps3

19. Only me

Only me Niet meer actief

Haha, vervelend af en toe he.. maar ja. Ieder zijn hobby zeg ik maar :) Moet alleen niet uit de hand lopen :) Dan ga ik op zijn schoot zitten of de tafel afstoffen terwijl hij bezig is 8)

20. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat wij doen om een gezellige avond te hebben..

Lekkere hapjes/chipjes in huis halen, een stapeltje goede films en dan onder een dekentje op de bank.

Samen naar de bios en vooraf uiteten.

Een lekkere boswandeling of een flink stuk fietsen.

Vrienden uitnodigen om een spelletje te doen of gewoon gezellig te kletsen.

Samen klussen.

Deel Deze Pagina