Tips om de sleur te doorbreken...

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Only me

Only me Niet meer actief

Maar ja aan de andere kant... als je zo'n giga sleur hebt... dan is het zowiezo tijd om eens te praten denk ik??

2. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ja probeer het eens. En al ziet hij het niet (of zegt hij het niet) vaak voel je jezelf alsnog lekkerder in je vel als je er goed en verzorgd uitziet, en dat straal je ook uit.. :D

3. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Mijn lief en ik spelen 3 avonden in de week World of Warcraft samen. Hij is sowieso een echte gamer en af en toe doe ik ook met hem een spelletje op de Wii bijvoorbeeld. Zolang je maar iets *samen* doet wat je allebei leuk vindt.
    We hebben ook eens in de zoveel tijd een speciale avond dat we eten met allemaal lekkere hapjes en kaarsjes op tafel en gewoon aandacht voor elkaar hebben. Spreek dat van tevoren af en draag je mooiste lingeriesetje ;), dat soort dingen.

4. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Allemaal hele bruikbare tips en herkenbare verhalen..
    Alleen hier het probleem van pubers in huis, dus weinig tijd met z'n tweetjes..
    We gaan normaal gesproken elke twee maand naar de sauna samen en dat is echt ons moment samen :)
    Maar 's avonds thuis is het toch wel erg lastig om echt wat gezelligs te plannen echt met z'n 2-en..

-kids vroeg laten eten en op bed zodat je daarna samen kan eten? hmm.. gaat niet lukken..
    -film kijken met lekkere toastjes en wijntje.. hmm.. kids kijken mee..
    -samen naar de badkamer om te douchen, masseren en dat soort dingen.. hmm.. kids staan wel aan de deur om wat te vragen..

haha en zo nog heel wat meer voorbeelden te noemen :D
    Gelukkig hebben we onze dagjes sauna waar we allebei erg naar uit kijken.. maar verder is het vooral veel tv en laptop :)

5. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hmm en vanaf hoe oud kun je pubers alleen thuis laten? :D (Ben oprecht benieuwd wat verantwoord is, aangezien ik nu al wel eens droom van die tijden :p)

6. pijman

pijman Niet meer actief

Als je man over zijn gevoelens en wensen kan praten is het misschien wel iets waar je gebruik van kunt maken. Je hebt boeken met testjes erin, daarmee ontdek je waar de knelpunten liggen, voelt hij zich misschien niet gewaardeerd en vertaald hij dat als sleur, dan kun je hem vaker complimentjes geven etc. Zelf vind ik dit een goed boek: de 5 kenmerken van een gezond gezin van Gary Chapman. Maar ook het boek '5 talen van de liefde' van hem is erg goed. Begin er zelf in te lezen en probeer of hij zin heeft om die testjes te doen, zijn kleine 2 minuut testjes en er staan er een paar in, geen boek vol. (Dat kan natuurlijk ook een ander boek zijn wat je meer aanspreekt in jullie situatie)

In die boeken vind je ook tips om tijd vrij te maken voor elkaar maar ook waarmee. Dus waarmee please je hem het meest: met een cadeautje of verassing? Met lichamelijke aandacht/aanraking zoals een massage of samen in bad. Met lieve woorden, complimenten of een goed gesprek? Met het doen van dingen waarvan je weet dat hij het fijn vind dat je dat doet, dat noemen ze verdienstelijkheid. Of door echt tijd en aandacht te hebben voor hem, met hem naar een museum gaan waar hij zich in interesseert etc.

Het gevaarlijke aan 'gewoon een avondje uit gaan' vind ik dat je het misschien wel verleert bent en dan tegen over elkaar aan tafel zit en dat je niet weet waarover je wilt praten, je het toetje skipt en dan gauw naar huis gaat om weer bij de kinderen te zijn. Dus als je iets verzint laat het dan niet zomaar iets zijn maar iets wat een van jullie echt graag doet, dat kan van alles zijn maar wel iets dat echt bij jullie past.

Deel Deze Pagina