Gewoon niet weten wat te willen met werk...

Discussie in 'De lounge' gestart door fl01, 19 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Pff ff spuwen hier. Ik weet niet goed wat te doen met mn werk. Dit is zo’n beetje begonnen tijdens mn 2 zwangerschappen en het verlof wat erbij hoort. Ik heb werk, met een goed salaris, waar ik vroeger ook voor gestudeerd heb. Ik heb de uren die ik wil (28 uur), althans we krijgen het nu goed geregeld met 2 kleine kinderen, reistijd is niet al te lang, normale werktijden, prima collega’s. Al met al prima zou je denken. En soms denk ik dat ook. Maar er zijn ook dagen dat ik denk, wat doe ik hier nog… Ik voel geen uitdaging, elke dag is een beetje hetzelfde, heb bijvoorbeeld al jaren geen cursus of zo meer gevolgd omdat dat hier uit geldgebrek enzo vaak niet mogelijk was. Nu wil ik het zelf niet meer want de echte interesse voor het vakgebied lijkt weg (en dan wordt een cursus ook niks is mijn idee). Ik mis vaak de motivatie om net wat extra te doen om me toch wat te profileren of me omhoog te werken. Maar voor mn gevoel sta ik wel stil in mn ontwikkeling. Na mn laatste verlof zag ik er zo tegen op om weer te moeten beginnen, maar ik weet ook zeker dat ik geen full-time huismoeder wil zijn.

Deze gevoelens komen zo regelmatig opzetten en soms zijn we weer een tijdje weg en vind ik het wel prima. Maar ik zit me steeds vaker af te vragen of ik niet meer uit mn werk moet halen zodat het me weer plezier geeft. Nu ben ik nog relatief jong (38) en kan ik nog veranderen. Ik zou een andere baan kunnen zoeken in hetzelfde vakgebied, maar ik ben bang voor weer eenzelfde sleur na verloop van tijd. Ik heb zelf het idee als ik op zoek ga naar iets anders dat het ook echt anders moet gaan zijn. Maar waar begin je zo’n zoektocht? Hoe kom je er achter wat je wil? En hoe kom je aan een nieuwe baan in een nieuw vakgebied zonder ervaring?
    Ik ben soms wat afwachtend en laat initiatieven graag aan anderen over, maar in deze weet ik ook wel als ik iets veranderd wil zien, dat ik dat zelf moet gaan doen…

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    OMG het is net alsof ik dit gepost heb (afgezien van die 2 kinderen). Zit echt met precies hetzelfde. Werk is te veel sleur, te weinig nieuw, kan het met mijn ogen dicht en 1 hand op mijn rug. Maar ook geen idee wat ik wel wil en waar ik naar toe wil. Doorgroeien op de afdeling kan niet echt helaas. Leidinggevende probeert het wel interessant te houden, maar is eigenlijk niet genoeg om me geboeid te houden.

Ben nu wel aan het kijken voor een cursus om toch iets te gaan doen.
    Ik heb ook vaak dat ik wel een functie zie die ik interessant vind, maar denk: oh maar dat en dat heb ik niet of dat zou ik nooit kunnen.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.243
    11.823
    113
    Als ik het zo lees zit je jezelf in de weg. Je doet het werk al jaren en het is op de automatische piloot geworden. Ik zou juist wel die cursussen gaan doen. Bij blijven in je vakgebied en weer geinspireerdraken, juist door scholing, vernieuwing en verdieping.
    Je zet jezelf stil en daardoor wordt het een sleur. Als je weer kijkt en zoekt zal je ook nieuwe uitdagingen in je huidige werk vinden. Niemand draagt je wat aan en ik vrees dat met je afwachtende houding je op andere plekken al snel tegen hetzelfde aan zal lopen. Kijk eens wat je op je huidige werk kan. Dat is vast meer dan je nu ziet. Misschien eens met je leidinggevende of p&o over praten. Succes.

Deel Deze Pagina