Ik ben even benieuwd of daar een verband tussen zit... Bij Thirza heb ik een rotzwangerschap gehad: 7 maanden kotsberoerd geweest en overal last van. Thirza heeft ook een heel rijtje aan gezondheidsklachten gehad, (kiss-syndroom, eczeem en KMA, altijd verkouden en oorklachten waarvoor uiteindelijk geopereerd), waar we lang mee hebben lopen tobben. Deze zwangerschap gaat echt super! Ben bijna niet misselijk, (enkel als ik te lang niet eet), en verder enkel wat bekkenklachten die met oefeningen van de bekkenfysio echt super onder controle te krijgen zijn: heb dus bijna geen last! Nu hopen we natuurlijk ook dat dit iets zegt over de gezondheid van dit kleine nieuwe mensje... Dus ben benieuwd: weet iemand of daar verband tussen is?
heb een hele makkelijke zwangerschap gehad maar geboorte van dochter ging neit goed. heeft nu al buisjes na vaak ziek te zijn geweest heeft exceem
Ik heb een hele makkelijke zwangerschap gehad, vrijwel geen klachten. Mijn zoontje is nooit ziek (afkloppen), af en toe is verkouden.
Hier een goede zwangerschap, alleen de eerste 3 maanden misselijk/overgeven. Danique heeft dan KMA en soja allergie waardoor de eerste weken heftig waren, maar verder eigenlijk weinig klachten.
Pittige zwangerschap, 9 mnd misselijk, 3 mnd trage maagwerking. Verder topfit. Kindje kampt met wat exceem en darmklachten. Ik denk eerder dat er een verband is met de bevalling: ks in ons geval.
Ja, was gewoon eens benieuwd Naar ervaringen, maar eigenlijk ook wel of daar bijvoorbeeld onderzoek naar is gedaan. Kan daar zo zelf niet 1-2-3 wat over vinden namelijk, dus als iemand daar wel wat over weet, houd ik me aanbevolen (engelstalig ook prima )
Ik heb me laten vertellen dat keizerssnede en eczeem wel verband met elkaar houdt.... doordat kindje geboortekanaal mist, mist deze belangrijke vetten of iets dergelijks... Onze zoon heeft enorme last van eczeem. Die is dan ook via ks geboren 'en ook nog eens veel te vroeg. Heeft daardoor veel afweerstoffen moeten missen.
Rozemarijke, ik had echt een heeele shit zwangerschap en mijn dochter was de makkelijkste en liefste baby die ik me kon wensen. Hyperemesis gehad t/m 20 weken, galstenen + bijbehorende aanvallen, rugklachten (kraker gelopen), bekkeninstabiliteit, 2x blaasontsteking, Bevalling ook de nodige hulp gehad.
Prima zwangerschap, alleen op het laatst wat kwaaltjes als vocht vasthouden, maar verder nergens last van, totaal niet misselijk geweest, niks. Bevalling was normaal/vlot voor een eerste, geboorte uiteindelijk via vacuumverlossing mede ivm meconiumhoudend vruchtwater. Irem is, voor zover dat nu te zeggen valt, goed gezond op een behoorlijk hevige reflux na, die met behulp van medcijnen onder controle is.
Ik had een topzwangerschap en een goede bevalling, en mijn dochter heeft echt een hele goede gezondheid. Nog nooit echt ziek geweest, alleen wel eens verhoging als er een tand/kies doorkomt. Geen eczeem of allergieen. Dus in mijn geval klopt het wel ja .
Ik kan het op het moment alleen maar bevestigen.. Martijn, moeiljke zwangerschap, moeilijke bevalling,lag in stuit wisten we 1 dag voor de bevalling, werd spoedkeizersnede. Nu heeft Martijn eczeem en koemelkallergie, ook moeilijke start gehad met reflux, veel huilen, slecht slapen. Emma, nog moeilijkere zwangerschap, beroerde bevalling, wel natuurlijk maar ze zat vast met haar schouder, gyn heeft hard aan haar armpje getrokken. We dachten koemelkallergie maar uiteindelijk gelukkig niet. Maar ook reflux, veel ziekenhuisbezoekjes, ziekenhuisopname. Wil het verhaal niet te lang maken maar hier zeker wel verband. Zou het ook met eten zo zijn? Bij Martijn veel aangekomen, is nu een enorme eter. Bij Emma zelfs afgevallen, en is een moeilijke eter.
Redelijke zwangerschappen (vond er gewoon weinig aan), prima bevallingen (ondanks geen weeën bij de 1e en een sterrekijker bij de 2e) en twee heel makkelijke kindjes die zelden ziek zijn (vandaag is Pom toevallig ziek). Een vriendin van mij doet onderzoek naar de relatie tussen 'kunstmatige' bevallingen (inclusief pijnstilling) en gezondheidsklachten bij pasgeborenen. Dit is een onderzoek wat nu 2 jaar loopt en zal nog 3 jaar duren voordat de onderzoeksresultaten bekend worden gemaakt. Haar eerste indruk is dat er een duidelijk causaal verband is tussen niet (volledig) natuurlijke bevallingen en gezondheidsklachten bij babies (wat op zich logisch is gezien het feit dat bijvoorbeeld bij HELLP vaak ingegrepen moet worden). In het onderzoek wordt het verloop van de zwangerschap mee genomen.
Hier een goede zwangerschap gehad, eerste paar maanden vaak misselijk/moe geweest, altijd mobiel geweest tot op de dag van bevalling (in week 32 nog naar Pukkelpop geweest). Het ergste waar ik mee te maken had, waren vroegtijdige weeen door stress op het werk. Toen ben ik ook gestopt, 4 weken voor de bevalling. Bevalling ging ook goed, poliklinisch (in BE mag je gelukkig kiezen zonder de hoge rekening achteraf), zonder ruggeprik, erg snel vooral, ik was flink uitgescheurd. Met de kleine meid is alles in orde, ze niest alleen elke dag wel een keer, al sinds haar geboorte.
Goede zwangerschap, alleen rugklachten, maar heb genoten! Flinke weeën storm, had werkelijk overal weeën, binnen 2 uur van 2 naar 10cm ontsluiting, na 2 uur persen nog geen kindje, schoot iedere keer terug, uit eindelijk met een behoorlijk knip en pomp geboren KMA Reflux Babyastma, puffers, long medicijnen Ecxeem, flinke, continu zalfven Slaapt slecht Eet slecht Buisjes Neus amandelen verwijderd Maar verder een heerlijk mooi manneke
Goede zwangerschap gehad, rot bevalling! Mijn kindje heeft zeker gezondheidsproblemen gehad! Maar volgens mij slaat ie verband helemaal nergens op!
Goede zwangerschap gehad, totaal geen klachten. zelfs nog (step)aerobics gedaan tot 34-35 weken. Met 37 weken braken mijn vliezen spontaan. Had wel al 1 week last van hoge bloeddruk/zwangerschapsvergiftiging. Arts geloofde mijn weeen niet (ik was te rustig), maar uiteindelijk schrokken ze toen ik al volledige ontsluiting had. Kindje op na ongeveer een uur persen op natuurlijke manier geboren. Met knip. Onze dochter heeft last gehad van Verborgen Reflux. Verder is ze eigenlijk nooit ziek, ja af en toe verkouden. En ze heeft wel de 6e ziekte gehad toen ze 1,5jaar was. Het is een prachtig en zeer makkelijk meisje!
rozemarijke, wat kom je toch met interessante dingen! Ben ook erg benieuwd naar de uitslag van het onderzoek van de vriendin van Cygnet, maar geloof dat ik nog even geduld moet hebben. Ik heb een redelijke zwangerschap gehad, geen gekke dingen maar wel 9 maanden misselijk en moe. Bevalling was een achtbaan (en dan gezien de korte duur ervan) maar verder prima. Meisje heeft geen hele gekke dingen gehad, alleen veel benauwheid ( maar dat zit ook aan 2 kanten in de fam.) en chronische oorontsteking (waar we woensdag wat aan gaan doen)
Hier 3 super fijne zwangerschappen en bevallingen al eindigde mijn eerste zwangerschap met HELPP en een flink heftige bevalling. Alle 3 hebben ze astma (inmiddels zijn er 2 al aardig overheen gegroeid) en flinke exceem....
uhhh heel goede zwangerschap, amper kwaaltjes, ook niet eerste 3 mnd...super bevallign voor een 1e... heeft wel verborgen reflux waar hij medicatie voor krijgt en ontzettend last van darmkrampjes (gehad)