Tips om eerder op bed te gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door Ons Kleintje, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

was opvouwen, nog even het brooddeeg maken, zzp, televisie, de avond vliegt hier voorbij. Voorbereidingen treffen voor de volgende dag qua schooltasjes inpakken, in de badkamer lummelen, allerlei dingen bedenken om maar niet te hoeven gaan slapen zoals wenkbrauwen epileren of verven, haarmaskers.:p
    Meestal wacht ik ook tot de wasmachine klaar is, omdat die wel eens aan de wandel is gegaan. Maar dat kan ik natuurlijk ook beter inplannen.

2. Ons Kleintje

dit ga ik absoluut doen. bedankt voor je tip. Ik denk dat zoiets bij mij wel werkt. Ik slaap wel vrijwel meteen zodra ik in bed lig. Hooguit 5 minuten lig ik wakker en wordt dan sochtends wakker van de wekker of van een kind die snachts mama roept.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Herkenbaar :D
    "Lief, vanaf vandaag gaan we om max. 23h naar bed, goed?"
    "Is goed!"

"... shit! Het is alweer half 1! Oke, vanaf morgen gaan we om 23h naar bed, goed?"
    "Is goed."

4. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Haha, misschien een heel saai boek gaan lezen dan? :D

5. Dejenna

Dejenna Actief lid

12 sep 2014
    240
    0
    0
    Ik ga door de week meestal rond 9 uur naar bed, kijk ik nog wat tv/lezen.. dan val ik meestal rond 10/half 11 in slaap..
    Weekend wanneer ik zin heb, hooguit 11uur..

6. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    om 21:45 gaan douchen, lekker uitgebreid met dimmer (of kaarslicht) dan nog wat lezen. 22:15 ben je helemaal tot rust gekomen

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Herkenbaar, lig zelden voor 2 uur op bed en 6.25 gaat de wekker weer. Geniet van de rust als de meiden op bed liggen en zo.....val wel eens in slaap op dd bank, dus dan maak ik wel een paar uurtjes......

ik neem me ook altijd voor om er voor twaalf uur in te liggen maar lukt nooit. Gelukkig kan ik toe met weinig slaap

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hahaha, nee, want dat vind ik niet leuk genoeg om te gaan lezen. Dan is het na een halve pagina wel weer klaar.

Tja, ik heb er doorgaans geen last van dat ik zo laat op bed lig, hier is het meestal uiterlijk 23.00 dat we er in liggen, in het weekend nog wel eens iets later. In vakanties gebeurt het wel eens dat ik tot 2 uur 's nachts series zit te kijken ofzo.

Als ik echt moe ben ga ik ook rustig om half 9 al op bed hoor.

9. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha zo herkenbaar!

10. Ons Kleintje

ik zit al klaar in mijn pyjama! makeup alvast eraf gehaald, dus de drempel om te gaan slapen heb ik alvast weggehaald. :) Half 10 ga ik naar boven! bedankt voor alle tips die ik gekregen heb

11. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Gezellig op zaterdag😜
    Ik vind de avonden ook altijd te kort;)

Ik moet eigenlijk ook eerder gaan slapen maar het lukt nooit, dan denk ik... Ik ben nog jong en slapen kan in mn kist nog lang genoeg:):$

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Is 22 uur niet een beetje vroeg?

13. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    wij gaan altijd om 21.30 naar bed. onze wekker gaat dan ook wel om 05.00.

wij hebben boven geen tv dus als we naar bed gaan dan gaat het licht uit en dan vallen we vrij snel in slaap. in de zomer vinden we het wel moeilijker omdat het dan zo lang licht blijft en we dit merken in onze slaapkamer. we willen nog steeds een keer rolluiken laten plaatsen zodat onze slaapkamer echt donker word.

ik zou het gewoon eens proberen en dan zorgen dan je geen afleiding hebt. dus geen tv of telefoon bij je bed.

14. Ons Kleintje

oh ik had niet eens door dat het zaterdag was :)
    Helaas slapen onze kids niet uit, komt nog wel. de ochtenden zijn in het weekend dan wel weer lekker ontspannen. Half 10! Trusten allemaal!

15. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Idd gewoon gaan! Ik ben op een bepaald moment gewoon om 21.15 uur naar boven gegaan om tanden te poetsen, make up verwijderen etc en om 21.30 uur lag ik in bed. Neem geen tv op je slaapkamer en neem geen telefoon of tablet mee.
    Op een door de weekse dag lig ik er vroeg in, in de weekenden maken we het zo laat als we willen.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.824
    19.145
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb de 'wekker' op mijn telefoon om 22.00 staan. Die is dus net weer voor nop afgegaan. ;) Maar het is nu weekend en dan vind ik het niet erg om er eens wat later op te liggen. (Hoewel de kids net zo vroeg wakker zijn, maar de ochtend is toch rustiger meestal.) Vandaag ben ik tot die tijd met mijn studie bezig geweest en dan vind ik het toch ook wel erg lekker om nog een half uurtje te 'niksen' voordat ik mijn bed in rol.
    Door de week is dat wekkertje voor mij wel echt het teken om naar bed te gaan. Maar ik moet het eigenlijk een half uurtje vroeger zetten. Vaak moet ik nog van alles, ik voed onze zoon altijd nog. Door de week dek ik de ontbijttafel vast. En in het weekend was ik het beddengoed, dus nu moet ik het bed nog opdekken. Vaak bedenk ik ook nog 'even' mijn wenkbrauwen te epileren of nagels te vijlen. Ik wéét dat ik het niet moet doen, maar ik tuin er vaak toch weer in! Uiteindelijk lig ik er dan vaak alsnog pas na 23:00 uur op. En dat is voor mij eigenlijk te laat.

Misschien moet ik met twee 'wekkers' gaan werken. Eéntje om aan te geven dat ik aan mijn 'avondroutine' moet beginnen en één die aangeeft wanneer ik daarmee moet ophouden en gewoon in bed moet gaan liggen, haha.
    Ik heb ook al een paar 'wekkers' die me waarschuwen dat het bijna tijd is om zoon(s) op te halen. En ik gebruik ook de functie van de agenda in mijn telefoon om me te waarschuwen als ik naar een vergadering moet ofzo. Als ik die telefoon ooit kwijt raak, loopt heel mijn leven in de soep.;)

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Dat vind ik het heerlijke van netflix. Om.half 8 ligt dl op bed en dan lijken we meteen een film of serie. Daarna kletsen we nog wat en ga ik rond 22.00 naar boven. Soms om 21.30 en ga ik nog even lekker in bad..

ml blijft vaak wel nog wat langer op maar dat trek ik niet en momenteel al helemaal niet. Vanavond aan de knutsel geweest dus was nu wat langer op. Maar heb wel van 17-18.30 nog geslapen

18. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Bij mij is het meer seizoensgebonden. In de zomer blijf ik langer op (tot 22.30/23.00). In de winter lig ik zo rond 22.00 uur en soms zelfs om 21.00 uur heel braaf in bed.

19. Ons Kleintje

Het is gelukt!
    ik lag er om tien uur in en ik heb eindelijk weer eens een goede nacht geslapen. Iedereen erg bedankt voor de tips nogmaals.

20. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Tja , gewoon lekker doen.
    Films nemen we meestal op doordeweeks. Die kijken we dan zaterdag terug met een lekker wijntje en toastje erbij. Kan je de reclame ook lekker doorspoelen.
    Doordeweeks heb savonds als
    tijd wel wat te doen. Even een strijkje of wasje wegwerken, opruimen, sporten. En de vrijdag e zaterdag logt onze kleine man vroeg enbos de tv avond voorbind. Dan kijken we de opgenomen films weer terug

Deel Deze Pagina