Tips om eerder op bed te gaan

Discussion in 'De lounge' started by Ons Kleintje, Oct 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Fijn, Ons Kleintje! Je zou ook bijvoorbeeld drie of vier dagen per week kunnen aanwijzen om vroeg naar bed te gaan. Dan ervaar je misschien wat minder druk, masr bouw je geen gigantisch slaaptekort op.

2. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Wat kan dat lekker zijn he als je wat langer geslapen hebt.:)

3. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga nu ook naar bed.... Nog net voor 00:00 gered:D

4. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Precies dit!
    Zo zit ik nu ook nog een serie te kijken op 1. ;)
    En om 7.15 gaat de wekker af.

5. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik moet zeggen, mijn zoontje was om 06:00 wakker geworden van papa die ging werken dat ik het ook minder zwaar heb nu:)

Ga zo even sporten en dan een paar boodschappen doen, als zoonlief vanmiddag weer naar bed gaat ga ik strijken:)

Voel me nu al erg productief:p

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Dat gevoel heb ik ook steeds dat ik dat wil gaan doen. Voel me zo moe. Alleen krijg ik schrik bij de gedachte dat ik straks in de nacht klaar wakker ben. Had jij dat niet?

7. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Dit is niet aan te raden. Om een goed ritme te behouden is het belangrijk dagelijks rond dezelfde tijd te gaan slapen

8. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Wij doen dit wel eens, maar gaan dan in de eerste pauze naar boven en kijken het dan af in bed. Daarna ligt uit en slapen. Of we nemen het restje op van het programma. Gelukkig kijken we niet elke dag tv;)

9. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier is het een kwestie van doen geweest!
    Voor 22 naar bed, max tot 22.00 de tv aan (hebben er 1 op de slaapkamer), daarna ga ik lezen en half 11, kwart voor 11 val ik in slaap of leg ik mijn boek weg.
    Ik slik ook melatonine, daarvan wordt ik ook slaperig zodra ik me ga ontspannen (en dat is als ik een stukje lees).

Mijn man doet ook mee, maar die moet de hele week om half zes uit bed, dus dat is niet uit te houden om pas om half 1, 1 uur te gaan slapen.

10. RoIn

RoIn VIP lid

Feb 3, 2014
    5,918
    595
    113
    Female
    Ja, schop onder je kont en gaan!
    Gewoon streng zijn. Zet desnoods de timer op je tv op 22.15 uur.
    Dan gaat ie gewoon uit.
    Tegenwoordig kun je ook heel veel terug zien op uitzending gemist.

Ik lig nu ook steeds tussen 22 en 22.30 uur in bed, normaal niet hoor, maar anders hou ik nu mijn werkweken niet meer vol.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    In bed tv kijken schijnt heel slecht te zijn voor je nachtrust.
    Wij hebben nu geen tv meer op de kamer en het scheelt echt zoveel!!
    In de winter heb ik nooit moeite met vroeg naar bed gaan, ik lig er dan gerust om 22:00 in, door het weer en het is toch donker. Krijg dan altijd zin om op bed te liggen en lekker tegen mn vriend aan te kruipen:).

Hahaha heb je ook niks aan want echt tips heb ik niet:D

12. mb90

mb90 Bekend lid

Feb 17, 2013
    706
    25
    28
    Female
    Poeh wat zitten sommige laat in hun bed. Zelf zou ik dat dus totaal niet kunnen, ben een wrak na een paar dagen dan!

Hier altijd 21h30 naar bed samen. en om 5.30 er terug uit. Ben ook echt al moe om 21h.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#53 Cygnet2, Oct 6, 2014
    Last edited by a moderator: Oct 6, 2014
    Ik luister gewoon naar mijn lijf en ga naar bed.. heerlijk. Geen tips dus behalve dan luister naar je lijf.. moet je trouwens altijd doen ;)

Ik ga rond 22:30-23:00 naar bed en sta rond 7:00 weer op. Genoeg tijd dus om een goeie slaap te doen. Ik lig er trouwens regelmatig vroeger in, zelden later.

TV kijken in bed doe ik zelden (heel soms op de tablet), ik lees wel altijd even (soms wat langer). Oja, tv interesseert me nauwelijks tot niet dus dat helpt (niets wat me op houdt).

14. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Wat mij wel helpt is om 's avonds te bedenken 'vind ik dit nou écht de moeite waard?'. En vaak is het antwoord keihard NEE.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik hik er soms ook tegenaan. En moe dat ik ben! En toch gá ik niet!?
    Mijn man hetzelfde. Dus we zijn vorige week overeengekomen om gewoon te gaan om tien uur. Dat we elkaar aanspreken op 'blijven plakken'. Gewoon opstaan, afsluiten (licht en zo) en naar bed. Dan nog in ben even lezen en dan slapen.

Wij hebben sowieso geen tv op de slaapkamer. Dat scheelt al. Met lezen kun je het heel mooi afbakenen per hoofdstuk of paragraaf. Scheelt ook. Maar goed, we zijn nog maar net begonnen. Mijn man is toen 5 dagen weg geweest en nu weer thuis. Hij is even naar mijn ouders i.v.m. mijn moeders verjaardag (ik ben gisteren met ze uit eten geweest) en hij zal het wel later maken dan de bedoeling. Ik had al gezegd dat ik om half tien zou bellen dat ie moet afronden :D

16. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,033
    6,135
    113
    Happyland
    Grrr, en wéér ben ik nog steeds op terwijl ik uiterlijk 23u in bed wilde liggen!

17. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik wilde ook vroeg naar bed maar jongste zoon ligt al 3 kwartier te jengelen. ;)

18. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil er voor 00:00 in liggen maar is niet gelukt... Heb al wel gelegen maar lag te woelen en draaien dus zit nu op de bank te zpen:$

Overigens is het gister en eergisteren gelukt:D

19. essiegio

essiegio Actief lid

Jan 11, 2010
    312
    0
    0
    NULL
    zwijndrect
    hihi mensen hier ook tips om in slaap te vallen ik heb vreselijke moeite om in slaap te komen heb hier al maanden last van lig uuren wakker

20. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ons kleintje: Was even benieuwt of het je nog steeds lukt vroeg in bed te gaan .

Ik ben laat ik weet het ik ga zo hihi.

Share This Page