We vieren vandaag tweede kerstdag met het gezin thuis. We hebben zojuist een heerlijke wandeling gemaakt. Voor vanavond heb ik eigenlijk niet veel speciaals in huis, en daar heb ik spijt van. ik zoek inspiratie voor tapas (voor zowel volwassenen als kinderen). Zelf kom ik op weinig kaasjes, tomaatjes, komkommer, hapjes uit bladerdeeg. Wat zijn nou super simpele tapas hapjes die jullie heerlijk vinden. Dan ga ik nog even een rondje supermarkt doen!
Ballentjesgehakt (evt met pindasaus) Wraphapjes Kipkluifjes Gevulde eieren Ei met rookbeleid Hamrollentjes gevuld met roomkaas Dit schiet mij zo snel te binnen. Nu heb ik ook trek in tapas
Wraps met kruidenroomkaas en zalm of kip of ham. Oprollen en in kleine stukjes snijden. Tacochips met dipsaus. Fuetworst Olijven met feta Kleine knaks in bladerdeeg Soepje Blaadjes sla met kip of garnalen met cocktailsaus in een klein glaasje.
Worstenbroodje Mini croque Wrap Nachos met kaassaus Kaas/salami Gehaktballetjes Camembert met dipbrood Plukbrood
Gehaktballetje met een half cherrytomaatje en een strikmacaronie (gekookt in kruidenbouillion) op een prikker Wrap met kruidenroomkaas, sla en zalm In stukjes snijden Wrap met kruidenroomkaas, sla, kipfilet en ei In stukjes snijden Komkommerrolletjes met kruidenroomkaas en zalm (komkommer over te lengte met een kaasschaaf in plakken snijden, kruidenroomkaas erop en zalm daarna oprollen) Bladerdeeg met kipsate Bladerdeeg met een knakworstje Toast met eiersalade en komkommerslinger (Witbrood roosteren en schuin doormidden snijden, eiersalade erop, komkommer over de lengte met een kaasschaaf in plakken snijden en op een sateprikkerzigzaggend prikken) Heksenkaas met diverse snackgroenten Zoete rode peper met roomkaas Stokbrood met diverse salades erop Mini broodje hamburger Gevulde champignons
Toastje met houmous en plakje kipfilet Toastje met gerookte zalm en beetje roomkaas Toastje met gerookte forel en beetje appelstroop. Of gewoon ouderwets toastjes los op tafel met kaasjes, paté en verschillende soorten salade. Simpel, maar altijd lekker.
Dames wat een top ideeën. Ik heb inmiddels een goede selectie gemaakt en man is naar de supermarkt om in te slaan!
Eet smakelijk Op naar het 'waar valt mijn mond van open' topic. Want daar gaat het nu over openingstijden van supermarkt tijdens de feestdagen