jullie leggen een kussen onder jullie buik? maar hoe moet ik dat zien lig je dan op je buik? ik slaap heel slecht de laatste week, last van rug en de hele tijd draaien en woelen
Nee op mijn zij, maar dan een stukje kussen onder mijn buik Op mijn buik kan ik niet meer liggen, dat voelt heel naar
probeer na 8 uur savonds niks meer te drinken dat scheelt al met het plassen. En kussens werkt bij mij in ieder geval prima.
ik heb gisteren van m'n apotheker de tip gekregen om op m'n linker zijkant te slapen, ipv rechter zijkant... ze had er niet echt logische verklaring voor... maar ik sliep dus altijd op rechter zijkant, vannacht maar eens de linkerkant geprobeerd en heb toch pakken beter geslapen! het is het proberen waard niwaar ?! xx
Nee niets meer drinken na 8 uur is voor mij geen optie. Als ik te weinig drink, krijg ik erg snel blaasontsteking, en ik vind het niet fijn als ik met dorst naar bed ga. Maar dat plassen vind ik ook helemaal niet zo erg hoor. Het is meer dat als ik in bed lig dat ik dan onrustig ben en veel wakker. En dat heb ik de laatste 2 nachten niet meer gehad
ow..ik, ben pas 15 weken ver en soms kan ik wel huilen omdat ik niet kan slapen. heeeel erg is dat en als ik eenmaal in slaap ben gevallen wordt ik rond een uur of 4 in de nacht weer wakker..klaarwakker! sochtends ben ik ook weer heel vroeg wakker en later op de middag ben ik kapot. ik lig ook vaak met een ikea kussentje tussen mn benen.. op mn linkerzij slapen helpt wel, het raam open helpt ook een beetje maar thats it. melk drinken kan ik niet want dan moet ik overgeven. als het nu al begint....slaap ik straks helemaaaal niet meer als mn buikie groter is geworden ow maaaarr het heeft ook wel zn voordeel..a ls ik zo slecht heb geslapen presteer ik beter op het werk. heel gek maar het is wel zo alsof ik mn energie uit mijn vermoeidheid put. raaar maar waar
pfff, hier ook een slechte slaper... Heb sinds kort ook last van maagzuur (begint meestal midden in de nacht) en dat heb ik opgelost met oppassen met eten (´s avonds niet teveel meer, toetjes laten staan..dat soort kwellingen) en met antagel (werkt goed!) Soms wil ik graaag op mijn rug liggen, maar dat ligt dus echt niet meer goed, dus dan maak ik van mijn voedingskussen (ik heb een grote) een soort Hema-worst en leg hem met de ronde kant naar boven, op een kussen. Dan ga ik er ´in/op liggen´, met mijn hoofd over de ronding. (eh, zie je het voor je?) Op die manier ligt eigenlijk mijn hele bovenlijf wat schuin, ipv alleen mijn hoofd. Dan lukt het soms ook om beter te slapen. Voor de mama´s met kleine kinderen: zoveel mogelijk met middagdutjes meeslapen (als je niet werkt) en ´s avonds wat vroeger naar bed gaan. Mijn dochtertje slaapt ´s avonds vanaf een uur of 19.00 maar is de laatste tijd steeds rond een uur of 6 klaarwakker. Dan is het wel lekker als ik vroeg naar bed ben gegaan. ik tel af tot mijn verlof.... Amber