Voor onze 4de ICSI gebruik ik nu sinds een week Clexane. Nu heb ik misschien een erg lage pijngrens maar wat doet deze spuit pijn! Zijn er meer meiden die dit gebruiken? En heeft iemand een tip om de pijn te verzachten? (zit elke avond te huilen...) Elke tip is welkom!
Dit is een bloedverdunner, toch? Ik heb hem zelf niet gespoten en zie aan je ICSI aantallen dat dit niet de eerste keer is dat je wat moet injecteren maar had je deze dingen al geprobeerd? - medicijn niet direct uit koelkast injecteren (koude dingen brand erger in lichaam) - eerst met een ijsblokje je huid verdoven. Heel veel succes en geluk gewenst!!
En voordat je de naald terug trekt na het injecteren eerst tot 10 tellen zodat je geen vloeistof omhoog trekt wat gaat bijten. De naald erin "darten", dus zonder twijfel en niet te voorzichtig wil ook wel eens helpen. Volgens mij zijn dit die spuitjes met die stompe naaldjes he? Net als fraxiparine...die moet je echt darten. Succes!
Maartje; had het niet eerder gebruikt maar ondertussen wel ervaring met prikken. De clexane wordt op kamertemperatuur bewaard dus de vloeistof is niet koud, maar je voelt het gewoon naar binnen branden... Zal het eens proberen met een ijsblokje, bedankt voor de tip! Panter; geen idee of de naald bot is, het is meer de vloeistof die irriteert. Poeh 10 seconden wachten? Ben zo blij als de naald eruit gaat Iig geval bedankt voor het meedenken!
Armani: stel je vraag ook eens aan Elpie...zij gebruikt het al enige tijd. Koelen heb ik ook al eens gelezen. En de lucht die erin zit niet eruit spuiten maar bij het inprikken gebruiken. Dat darten lijkt me wel wat - grapje - maar misschien eens het proberen waard? (hoewel ik het niet zou durven. Mijn collega probeert een plekje te vinden die geen zeer doet en dan prikt ze).
Mamavanh; dat darten zie ik niet zo zitten stel je voor dat de naald ergens anders terecht komt.... Bedankt voor het meedenken!