Tips om haar te krullen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lesliefje, 12 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Afgelopen zondag voor het eerst mijn haar gekruld met mijn stijltang, het zat erg leuk, maar 10 minuten later was het alweer uitgezakt. Zelfde probleem bij de kapper.

Mijn haar is ongeveer schouderlengte, maar heel veel en dik. Ik heb een middenscheiding gemaakt en per kant 4 stroken haar gedraaid en hier de stijltang zijn werk laten doen. De krul er pas uitgehaald na een goede 15 min en toen met haarlak en zoutspray de krullen verdeeld.

Hebben jullie nog tips wat ik eventueel anders kan doen? Ik hoef geen echte krullen, maar gewoon van dat beachy-achtige haar.
    Ik eindig vooral met een nog zwaardere, hele lichte plakkende bos haar op mijn hoofd.

2. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb lang en dik haar en vind zo'n krulstaaf een beter resultaat geven (alhoewel ik het ook heel lang met stijltang heb gedaan hoor). En ik maak de krullen ook met vrij kleine plukken haar, anders is het meteen te zwaar, draai ze vrij strak en schud ze op t end losser. Dan gaat er lak in ter versteviging. Ik gebruik alleen salonproducten (Dus niet van kruidvat/Etos etc).
    Misschien heb je hier wat aan??

3. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Hier hetzelfde probleem.
    Ik heb 4 krultangen liggen, klein, groot, zo’n tang waarin je haar opgezogen word... niets blijft langer dan 60 minuten zitten ongeveer... als ik het op het begin van de avond voor een feestje heb gedaan, tegen de tijd dat ik daar ben hangen ze alweer op mijn schouders.

Ook bij de kapper met een stijltang blijft het niet langer dan een uur zitten..
    Ik heb een tijdje geleden wel curlformers gekocht via de alie.
    Die kan je gebruiken zonder hitte (dat vind ik heel fijn) en ik doe ze in als ik mijn haren gewassen heb, en het net nog vochtig is. Dan ermee slapen (ligt niet lekker!) of even wachten tot het droog is, en dan alsnog met een föhn voor de zekerheid er overheen.
    De curlformers heb je in verschillende wokkel grootte zegmaar, dus je kan er strakke krullen of beach wave mee maken, scheelt net welke je aankoopt.

Of inderdaad proberen om kleinere plukken te pakken, dat doe ik ook altijd maar bij mij werkt dat ook niet... wie weet bij jou wel.
    En als je het wat strakker in Krul, als het snel uitzakt even je handen door de strakke krullen heen en dan heb je ook beach wave.

4. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Thanks! Heb ik ook wel eens geprobeerd zo'n staaf. Maar ook dat werkte niet.. Waarschijnlijk toch kleinere stroken pakken. Ik wil het ook gewoon op een doordeweekse dag doen, gewoon ter afwisseling, maar dat is gewoon bijna geen doen. Gebruik je alleen lak dan van de salon, of nog meer?

5. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Zo jammer hè! En telkens zwicht je weer om een keer iets nieuws te proberen. Ik ben überhaupt al blij als het blijft zitten voor ik thuis weg ben :eek:

Ik hen serieus een keer bij de kapper gezeten, dat ze de ene helft van mijn haar gekruld had en toen ze klaar was de andere kant alweer bijna niet meer zichtbaar was. Het probleem is ook, dat ik niet echt handig ben voor van die curl formers en het geduld heb. Dat wordt op voorhand al niets!

Ik blijf het in iedergeval proberen!

6. San0804

San0804 Fanatiek lid

17 nov 2018
    1.776
    2.173
    113
    Vrouw
    Ik gebruikte toen ik nog lang haar had, en het ging krullen altijd Redken fabricate 03 op aanraden van de kapper. Het beschermt je haar tegen de hitte van de krultang, en het geeft je haar wat “body” waardoor de krullen -tenminste bij mij- beter blijven zitten.

Lesliefje vindt dit leuk.
  7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Van te voren wat schuimgel op je haar aanbrengen. Dan blijven krullen ook beter zitten en als je klaar bent wat lak erover. Toverwoord is wel “goede producten”. De goedkope spullen bij de Kruidvat, supermarkt of Etos werken gewoon niet. Ik gebruik nu de spullen van Mila Nila en Maroccain Oil. Wat duurder, maar blijft perfect zitten en geen vies, vet of plak haar ervan.

Lesliefje vindt dit leuk.
  8. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Maar is zo'nschuimgel ook niet nog extra verzwarend?
    Misschien binnenkort maar even een kapperszaak inlopen om ook wat info in te winnen over eventuele te gebruiken producten.

9. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Een fijne krultang en goede producten! Bij mij zakte het ook altijd uit (heel stijl haar...), maar dankzij een lesje van m'n kapper bij Salon B nu blijft het echt heel goed zitten. Ik heb zelf de remmington pearl wand krultang, die is betaalbaar en goed. Qua producten gebruik ik spullen van Insider hair (https://www.insidershair.com/). In mn natte haar doe ik een thickening cream en fohn ik m'n haar droog. Dat spul geeft echt MEGA veel volume en textuur aan je haar zonder te verzwaren, en beschermt tegen de hitte van fohn & tang. Even snel borstelen en dan krullen. Soms doe ik er nog wat haarlak over, maar eigenlijk is dat niet echt nodig. Het blijft geen 3 dagen zitten zoals de youtube tutorials beweren ;) Maar als ik het 's ochtends in doe heb ik 's avonds nog mooie krullen.

Ik gebruik zelf geen schuim in m'n haar, vind dat echt zooi waar je haar alleen maar van uitdroogt.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Veel meer plukjes pakken ook denk ik. Heb zeker 20 per kant.

Pechvogol vindt dit leuk.
  11. DQueen

DQueen Niet meer actief

ik heb nu een jaar of 5 de babyliss perfect curl pro en wil nooit meer anders. Door instellingen in verschillende temperaturen en tijden kun je varieren tussen een grove slag of strakke krul. Met een carmenset of normale tang (hoe duur ook) waren mijn krullen na 3 uur altijd weer verdwenen. Met deze zitten de krullen na een nacht slapen er nog in.
    Ik spuit voor ik krul wat zeezout spray in mijn haar (dat verzwaart niet en geeft goede stevigheid) en wat volume poeder bij de aanzet. Vooe de rest geen mouse vooraf of lak achteraf.

12. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik doe er niet méér product in, want daar wordt mn haar alleen maar zwaarder van en werkt het dus averechts.
    Het lukt me ook wel om het zoals jij zegt op een doordeweekse dag te doen, op een gegeven moment vind je er een handigheidje in. Maar 2 dagen achter elkaar, dat je het dag 2 wat bijwerkt, ziet er bij mij niet uit, dus dat doe ik niet. Probleem is dan dat ik de krullen niet mooi los geschud krijg, dat ik ahw alleen maar stroken flauwe krul heb ipv een mooi geheel. Begrijp je wat ik bedoel? :rolleyes:

13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik krul het zonder krultang. :thumup:

Nat/handdoekdroog haar in een staart doen, zolang draaien dat je haar helemaal in elkaar gedraaid is. Slapen en de volgende dag heb je krullen. :D Blijft ook veel beter zitten dan als ik wel de krultang gebruik. Plus het is minder schadelijk.

14. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.271
    5.871
    113
    Vrouw
    Schuimgel welke je bij de kruidvat, etos, etc koopt wel ja, maar van de wat betere en duurdere merken zeker niet. Je kan altijd even wat advies inwinnen. Ieder haar is anders en heeft andere producten nodig.

15. Want2beAmom

Want2beAmom Fanatiek lid

9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Zoutspray er van te voren in doen en wellicht je haren niet wassen met condioner of iets anders verzachtend. Als je haar wat stroever is blijven je krullen beter zitten.

Deel Deze Pagina