bijna niet aangekomen erg?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by xxjoxx, Dec 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

Nov 5, 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Mijn meisje is 4mnd en bijna 2 weken...ik heb zelf een weegschaal en ze kwam steeds per week zo'n 200/250 gram aan....nu heb ik haar weer gewogen en het kwam erop neer dat ze zo'n 20gr aangekomen was dit was zaterdag...nu heb ik haar net gewogenen ze zou zijn afgevallen....terwijl ze meer gedronken heeft de afgelopen 2 dagen....ze dronk 4x180+6 en de afgelopen 2 dagen dronk ze 5x180+6 ze krijgt er ook 2 schepjes nutriton erdoor....ze is niet ziek geweest of veel gespuugd of aan de diaree ofzo....ze drinkt eigenlijk beter dan twee weken geleden....dus ik snap er niks van!

Herkend iemand dit en wat heb je toen gedaan?
    Moet ik me zorgen maken?

Graag advies of tips!!

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

Oct 3, 2009
    6,203
    266
    83
    Maak je niet teveel zorgen.. rond de 4 maanden zwakt de groeicurve wat af. En dat is maar goed ook, stel je voor dat je kindje zijn hele eerste levensjaar 200 gram per week zou groeien ;)
    Een fijne groeicurve vind ik deze.
    Verder is het verleidelijk maar niet nodig om je kindje zo vaak (om de 2 dagen) te wegen. En het geeft ook niet echt weer of je kindje is gegroeid of afgevallen. Een volle plasluier maakt al een enorm verschil en dan kan het dus lijken dat je kindje is afgevallen. Weeg haar gewoon weer op zaterdag (als dat is wat je standaard deed). Als ze vrolijk en alert is en goed blijft drinken en plassen is er waarschijnlijk niets aan de hand.
    Mocht je nou over een paar weken merken dat ze echt niets meer gegroeid is, dan zou ik wel even langs het CB of de huisarts gaan.. Succes!

3. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hoe vaak weeg je je dochtertje? 1 keer per week? Ik zou 't namelijk echt niet vaker dan 1 keer per maand doen, raak je alleen maar in paniek zoals nu dus ;)

Wij hebben geen babyweegschaal. Zoon krijgt borstvoeding, dus ik heb geen idee hoeveel hij drinkt. Ik vertrouw gewoon op hem en op mezelf, als hij tevreden is, zich ontwikkelt, goed slaapt, niet huilt enzo, dan zal mijn lichaam genoeg voeding maken, en hij dus genoeg binnen krijgen. Waarschijnlijk zou ik er stukken minder relaxed in staan als we een babyweegschaal zouden hebben.

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

hoe veel weegt ze?

5. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

Nov 5, 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weeg haar normaal 1x in de week...afglopen zaterdag gaf de weegschaal 6900gr aan dan zou ze dus 20 gram zijn aangekomen vond ik wat weinig...vandaar dat ik haar vandaag weer gewogen had en toen was ze afgevallen...
    Ze is verder vrolijk en alert en slaapt goed...ik ga haar ook niet eerder meer wegen dan zaterdag...anders maak ik mezelf indd gek!

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Baby's groeien in sprongetjes. Af en toe meer lengte en af en toe meer gewicht. Niet te vaak wegen, is niet nodig. Als ze er goed uitziet, vrolijk is, goed drinkt en plast, zou ik überhaupt niet extra wegen naast de CB bezoeken.
    Idd gaan ze sowieso minder hard groeien vanaf 3-4 maanden.

6900 gram is verder een mooi gewicht hoor.

Share This Page