Ik heb mijn kleine man ook nooit laten huilen en dat was ook een ramp met slapen de eerste weken... hij wilde alleen bij mij op mijn buik slapen (ook s'nachts) en overdag sliep hij ook nauwelijks in zijn bedje... Nu is hij ruim 3 maanden en het is echt vanzelf beter gegaan... (Nu spookt hij momenteel snachts wel weer) maar ik kan hem wel rustig in zijn eigen bedje leggen, zonder dat het huilen geblazen is. Ik denk dat het een beetje de leeftijd is... je kindje is nog heel jong en heeft heel veel behoefte om lekker warm en dichtbij zijn moeder te zijn.. ik zou hier gewoon nog even aan (proberen) toe te geven... ik zou zo'n klein kindje never nooit niet laten huilen! (Doe ik nu overigens nog niet, vind het zo zielig...)
ik heb tig keer geprobeerd om in bed te leggen..speentje er bij..erbij blijven..maar ze huilt dan ook gewoon.. een enkele keer lukt het...maar meestal niet..ze komt gewoon echt heel moeilijk in slaap.. heb haar nu maar weer in de draagdoek..weet het anders ook niet.. misschien ga ik toch maar proberen om in te bakeren zeg maar als ik die doek kan vinden..
Onze dochter was toen ze zo oud was vooral aan het eind van de middag / begin van de avond erg onrustig. Wij hebben haar toen altijd bij ons gehouden. En dan viel ze altijd uiteindelijk lekker in slaap. Als ze echt goed sliep, legden we haar weg. Vaak legden we een kruik in haar bedje om het voor te verwarmen, zodat de overgang van de warme arm niet zo groot was. Tegenwoordig gaat ze "gewoon" slapen. Ze jammert nog wel eens heel even, maar dan is het een kwestie van speentje erin, even over haar bolletje aaien en zeggen dat ze toch heus echt moe is. En meestal slaapt ze dan zo. Dus.......... wij hebben haar niet "verwend" met dat op schoot in slaap laten vallen. Ze is nu zelfs een enorme slaapkop M.a.w. ik denk dat je haar niet verwent. En ik zou haar niet laten huilen, zeker niet als je er zelf geen goed gevoel over hebt. Volg je gevoel!
Allahinkullu, zeker als je kindje nog zo klein is kun je ook prima inbakeren zonder de officiele doeken hoor! Wij hebben het de eerste tijd ook gewoon met één flanellen luier gedaan. Je vouwt dan één punt naar binnen, legt de schouders ter hoogte van die vouw en bakert dan eerst het ene en daarna het andere armpje in. Daarna zetten we het stevig vast met 3 of 4 stukjes hansaplast (schilderstape was niet sterk genoeg). Na een paar weken werkte dit niet meer omdat Nathan toen te sterk was en zich er dus uitwurmde, maar hij is ook wel erg groot voor z'n leeftijd dus misschien dat het bij jouw kindje langer op deze manier lukt. Vanaf dat 'ie 7 weken was gebruiken we de Pacco Picolo, via internet te bestellen en onmogelijk los te wurmen! De beentjes hebben we nooit ingebakerd en dat was ook helemaal niet nodig, zodra de armpjes rustig zijn werden z'n beentjes ook rustig.
Het is maar net wat voor een kind je hebt hoor. De collega van mijn man heeft zijn oudste ook steeds getroost en op schoot in slaap laten vallen en dat is nu dus een hele moeilijke slaper geworden. Hun jongste hebben ze toen in bed laten huilen totdat ze in slaap viel en die slaapt nu als een roosje. Hij is dus een voorstander van laten huilen vanwege zijn ervaring.
@AllahinKullu: niet teveel aantrekken van die nederlandse veiligheidseisen hoor! Als je gewoon doeken neemt die voldoende ademen, en ze vastzet op een manier dat ze er niet uit kan wurmen of de boel haar neusje/mondje verstopt, loopt het allemaal wel los. Wat iemand hier zegt over een fleece-doek, dat is dus minder handig: dat spul ademt slecht en dan ligt je kindje erg te zweten als het te warm wordt (en daar in Turkije gebeurt dat wat sneller dan hier natuurlijk ). Als je een oud laken hebt, of die oude doek van je terug kunt vinden, kun je die gewoon gebruiken hoor! Verder: echt vasthouden aan die regelmaat, want het klinkt echt alsof Muslime gewoon hardstikke overprikkeld is. Je zou ervoor kunnen kiezen toch even een aantal dagen haar de regelmaat te geven door haar wel ion de draagdoek te laten slapen, en zodra je merkt dat ze wat uitgeruster is, het weer in bed proberen... Het is dan misschien wel handig om zelf ook even een rustige plek te zoeken als ze gaat slapen... dat je dan niet in de drukte blijft rondhangen, want ook al slaapt ze dan wel, die drukte krijgt ze wel mee en dan blijft ze alsnog overprikkeld. Misschien even wat oppas zoeken voor je andere kindje? Succes!
Onze dochter valt ook moeilijk in slaap. Als we haar niet "helpen" dan gaat ze jengelen, dat overgaat in krijsen. En dit gaat NIET vanzelf over. Wij maken (nog) geen gebruik van het speentje, dus wij doen het als volgt: We trekken een kwartier uit (zo lang duurt het meestal) en gaan naast het bed zitten, in een redelijk donkere kamer en doen een pink in haar mond en een hand op haar schouder. Met die hand geven we wat druk. In het begin sabbelt ze heel hard aan de pink met de ogen open. Daarna gaan langzaam de ogen steeds vaker en langer dicht en wordt het sabbelen ook minder fanatiek. Als ze niet meer sabbelt of nog maar heel weinig dan haal ik de pink heeeeel langzaam uit haar mondje. Soms zuigt ze 'm dan weer naar binnen, dan was ik te snel en doen we dus een stukje opnieuw. Als de pink eruit is, dan verminder ik heel langzaam de druk van mijn hand tot die ook weg is. Daarna sluip ik de kamer uit. Waar je soms ook op moet letten: zorg dat je niet over je kind heen ademt, dus kijk opzij ofzo. Je adem kunnen ze voelen en daar kunnen ze wakker van blijven. Misschien werkt dit ook voor jullie. Veel succes in ieder geval! De eerste 5 minuten is het slapen vaak ontzettend kwetsbaar en daarna kan ik gewoon alles op de kamer doen. Oh ja, ze heeft haar ogen dan wel open als ik haar in bed leg, maar ze is duidelijk wel moe. Gapen, oogjes wrijven etc...
ik heb haar net ingebakerd in een doek..op haar rug gelegd (moet natuurlijk wel als je inbakerd) en ben er bij gaan zitten...ze begint wel te huilen maar bleef gewoon maar sussen en aaien en soms het speentje..maar ze gooit hem er vaak uit.. Het heeft een half uur geduurd.. maar uiteindelijk is ze in slaap gevallen..maar ze heeft maar een half uur geslapen terwijl ze normaal gesproken wel lang slaapt als ze eenmaal slaapt. maarja misschien als ik op deze manier doorga dat ze wel leert vanzelf in slaap te vallen. weet niet of het inbakeren opzich wat helpt..dus weet niet of ik daar mee door moet gaan of niet.. Wat lijkt jullie verstandig? Ik wou het gewoon een keer proberen om te kijken hoe ze er op reageert of ze erg zou protesteren zeg maar.. Müslime is gewend aan geluid dus daar heeft ze geen last van..ze heeft de eerste 2 weken constant in de woonkamer geslapen waar we alles deden, iedereen zat daar, tv staat daar de computer staat daar..dus geluid kan ze wel hebben. daar schrikt ze dan ook niet van wakker ofzo.
Nou dit heb ik gisterenavond geprobeerd en......het helpt! Slapen is hier ook rampzalig, overdag hazeslaapjes en 's avonds het in slaap vallen gaat bijna niet. Ze valt alleen in slaap aan de borst. Nu heb ik haar in bed en als ze gaat jengelen doe ik haar armpjes naast haar lichaam en houd de dekens een beetje strak zodat haar armen als het ware ingebakert zitten, ze voelt mijn handen en jengelt door en na 10 minuten slaapt ze gewoon hahaha. Ze is helaas erg snel weer wakker door maaiende armpjes maar 's nachts gaat het goed en als ze echt huilt/krijst dan pak ik haar eerst op en probeer het weer.
Als je twijfelt over het inbakeren moet je het niet doen. Ik heb dat 3 weken gedaan en heb 3 weken getwijfeld en ik voelde me er niet goed bij dus luister naar je gevoel. En als je haar niet wilt laten huilen dan ook niet doen hoor, ik doe het ook niet, alleen als ze jengelt maar bij echt huilen pak ik haar ook altijd op!
Inbakeren moet je wel een week volhouden voor dat het gaat werken. Sta je er niet 100% achter kan je beter niet inbakeren. Zoek voor jezelf een manier waar je 100% achter staat en houd dat minimaal een week vol. Als je teveel tegelijk probeerd zal het niet gaan werken.
Ik had haar weer ingebakerd..weer bij haar gebleven..en deze keer duurde het maar een kwartier voor ze sliep..maar goed ze sliep weer maar een half uur.. Ik denk dat ik gewoon ga proberen haar op haar buikje te laten slapen..en dan er dus bij blijven..kijken of dat werkt..want ze slaapt dus gewoon niet goed op haar rug.. Mocht dat echt niet werken wil ik het inbakeren wel nog een kans geven..
Ja die heb ik gekocht en in een puckababy word ze echt woest omdat ze niet op dr handjes kan sabbelen, ze word er niet rustiger van en ze valt er ook niet van in slaap!
ja ze is een buikslapertje..ligt nu ook op haar buik.. Ben net een uur bezig geweest..ze viel een aantal keer in slaap maar werd steeds weer wakker.. nu lijkt ze echt te slapen..we zullen zien hoelang ze zal slapen...
ik ben zo'n mama die haar kindje dus echt niet kan laten huilen. ik heb haar de 1e 2,5 maand in slaap gewiegd op mijn arm en daarna in bed leggen (overdag sliep ze trouwens niet in haar bedje dat weigerde ze) vanaf 2,5 maand heb ik haar het flesje van rond 19uur in haar kamertje (donker) gegeven en haar daarna op bed gelegd. vanaf 3 maanden hebben we haar om 19uur het flesje gegeven daarna even laten spelen dan nog even 15minuutjes bij papa of mama zitten en dan wakker op bed gelegd, en dat hielp we kunnen haar nu (ook overdag) wakker op bed leggen. succes ermee!
Ik geloof dat mijn methode lijkt te werken..het is maar te zien voor hoelang natuurlijk..en het zal niet elke keer werken wellicht. Gister heeft ze gewoon lekker geslapen..vannochtend ging ze zelfs meteen slapen zonder er echt bij te zitten.. En zo net ook weer..ze wordt soms wel een paar keer wakker of huilt even wat zeg maar..en dan sus ik en wieg ik het wiegje een beetje heen en weer.. als ze erg huilt geef ik even de pink of het speentje. Wou dat ik het bij mijn eerste dochtertje zo had aangepakt..