Tips om in slaap te laten vallen? - zonder te laten huilen-

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Allahinkulu, Feb 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Fijn dat het lijkt te helpen :) Wat je nu overigens doet was precies wat ik bedoelde... Haar niet uit bed halen maar naast haar zitten en troosten totdat ze in slaap valt.

Hier sliep Tobe overigens een paar dagen heel goed maar inmiddels is het weer een stuk minder... Hij huilt niet, maar ligt gewoon steeds klaarwakker in zijn bed :( Ik krijg hem vaak wel in slaap gesust voor 10 minuten, maar vervolgens is ie gewoon weer wakker. Geen idee wat ik hieraan moet doen hoor? Misschien dat ie gewoon even wat mindere dagen heeft en dat ie vanzelf wel weer gaat slapen...

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Müslime heeft ook soms dat ze even slaapt..maar dan opeens kijkt ze weer.
    maar volgens mij zijn wel gewoon echt moe hoor..maar hebben ze dan gewoon moeite om in slaap te komen..
    maarja zolang hij niet huilt..is dat niet zo erg toch! hij komt iniedergeval een beetje tot rust!

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Heeft ze niet last gehad van een sprongetje meis?

Ik heb Anaïs trouwens de eerste 6 weken in een lakentje en dekentje gewikkeld.
    Niet heel strak ingebakerd dus maar genoeg om haar het gevoel van comfort te geven.

Ik ben ook geen voorstander van laten huilen.
    Anaïs heeft het soms wel even nodig maar dat is herkenbaar aan het huiltje.
    Als ze het nodig heeft in slaap gewiegd te worden dan wieg ik haar in slaap.
    's avonds in d'r wiegje (overdag ligt ze nog in de kinderwagen) heeft ze 9 van de 10 keer geen probleem in slaap te vallen. Ze heeft een goed dag/nachtritme en valt dan goed in slaap, maar die 1 op de 10 keer wil het niet. Dan wil ze tegen me aan liggen. Binnen 5 minuten kan ik haar dan wegleggen in d'r eigen bedje :)

Ik denk dat het bij deze hele kleintjes zaak is op hun behoeftes in te gaan. Tegen de tijd dat ze een maand of 3 zijn kan je daar je eigen draai aan geven.
    Maar goed dat is mijn mening en mijn ervaring :)

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    het is volgens mij geen sprongetjes tijd..de volgende sprong is met 8 weken en die met 5 weken heeft ze ietsjes eerder gehad (ze was toen heeeel erg huilerig)

denk dat jij je misschien nog wel herinnerd pinguin wat voor drama het met eslem was..
    Ik wil daar gewoon geen herhaling van en dit bevalt me zo veel beter..ik ben geen geduldig typ..maar zit liever een half uur er naast dan dat ik haar een half uur hoor krijzen en ik volledig in de stress raak.

En omdat je natuurlijk de ervaring van de eerste hebt weetje toch dat ze op een gegeven moment op een leeftijd komen waar je iedereen meer je eigen draai aan dingen kunt geven.
    en ik weet ook heel goed dat je nog zo'n heerlijk ritme kunt hebben..opeens kan het helemaal over zijn.

moet ook zeggen dat ik niet echt een ritme heb nu met müslime..ik let nu niet op de tijd dat ze slaapt..hoelang ze slaapt, hoelaat ze drinkt etc.

5. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

Jul 2, 2008
    402
    0
    0
    Ze krijgt borstvoeding en pakt de fles ook nog niet en een speen dus ook niet, helaas!

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Gister een ramp dag gehad..
    ze bleef maar huilen in het bedje..steeds viel ze in slaap of bijna en dan heeft ze haar oogjes dicht..en dan 2 a 3 minuten later begint ze weer met huilen..ze is zooo moeilijk in slaap te krijgen.
    Ook op schoot is ze heel moeilijk in slaap te krijgen..
    Is dat nou normaal? juist een baby van deze leeftijd moet toch gewoon heerlijk in slaap kunnen vallen.
    Ik leg haar echt steeds binnen het uur op bed voor ze oververmoeid is..maar toch heeft ze zo'n moeite om in slaap te vallen.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Als ze gewoon wakker in bijvoorbeeld haar box ligt (ik weet niet of jullie die hebben?) dan is ze verder een tevreden kind? Het is niet zo dat ze sowieso huilerig is waardoor er mogelijk iets meer aan de hand zou kunnen zijn? En dat het dus niet alleen met in slaap vallen te maken heeft?

8. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    nee eigenlijk niet..eerst was ze een tijdje wel zo..maar nu kan ik haar na de voeding wel even in de box leggen of in het wippertje of gewoon lekker op schoot en dan ligt ze te lachen en te kletsen..
    Ze is wel snel moe..ze gaapt echt binnen 45 minuten al (zeker als ze zo kort heeft geslapen) en dan probeer ik haar zo snel mogelijk op bed te leggen.
    Als je dat niet meteen doet dan wordt ze wel erg huilerig..

Ik snap daarom ook echt niet wat het kan zijn...
    paar dagen terug gingen we ergens op visite..en normaal slaapt ez in de auto echt meteen..en zelfs nu in de auto kon ze niet meteen in slaap vallen..

Share This Page