tips om in te slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Behappy, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

En waarom houd je haar niet bij je op de kamer dan? Ze is nog maar 3 maanden, ik vind het heel logisch dat ze jouw warmte en veiligheid nog hard nodig heeft.

Rust en regelmaat is belangrijk, ik heb dat mijn dochter ook altijd gegeven. Maar ik ben nooit met haar het gevecht aangegaan wb het slapen. Het had toch geen zin.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier hadden we toendertijd hetzelfde 'probleem'...
    Ik ben toen 's middags precies hetzelfde gaan doen als 's avonds (pyjama aan, slaapzak aan, voeden in het halfdonker op onze kamer en daarna in een voorverwarmd bed).
    En binnen 1 week sliep ze gewoon een paar uur 's middags!

3. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    doen wij ook als we signalen zien gaat ze weer in bed maar als gevolg dat ze gaat huilen.
    maar die signalen geeft ze al als ik bij haar op het kamertje kom maar laten liggen is geen optie want dan is het snikken..

maar wat zouden jullie doen stel dat ze morgen om elf uur fles en drie uur fles nog slaapt??!! wakker maken of laten slapen..
    maar dan is het gevolg denk ik dat ze niet om 8 uur gaat slapen tot de volgende ochtend .. hoor graag jullie advies.
    hoop dat het morgen beter is als ik haar weer inbaker wat ze zelf helemaal geen probleem vind.
    want dinsdag begin ik weer te werken en gaat ze na oma en voor oma is dit ook wel lastig.

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Wij hebben ook wel een paar keer gedacht dat het zonder kon (dan ging het na de prikjes bijv. best goed), maar na 1, 2 dagen toch steeds weer terug ingebakerd omdat het net niet goed genoeg ging. En dan kom je snel in zo'n spiraal terecht; net niet uitgeslapen genoeg, daardoor moeilijker inslapen/doorslapen, kindje nog vermoeider enz.
    Zou toch nog even n maandje blijven bakeren als dat wel goed ging.

Ik ben het er ook niet mee eens dat je je kind altijd maar moet volgen; als je een kindje hebt wat vecht tegen de slaap, of wat snel overprikkeld is, vind ik het wel je taak als ouder om ervoor te zorgen dat je kind genoeg slaap krijgt.
    Tis natuurlijk een ander verhaal als een kindje met 2x drie kwartier slaap de rest van de dag hartstikke vrolijk en gezellig is.

5. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    klopt doorslapen deed m'n meisje al vanaf 6 weken dus dat is geen probleem probeer haar s'avonds in slaapzakje te houden en strak in te stoppen en dat gaat goed.
    s'ochtends is het ook niet meer huilen om eten omdat ze zich ff vermaakt met haar handjes en een beetje kletsen en dat is gewoon fijn .
    ze is wel vrolijk maar haha dan komt al snel haar maantje tevoorschijn ;)
    maar stel dat ze zelf morgen niet rond half elf ongeveer wakker word ..
    stel he!! moet ik haar dan gewoon wakker maken en ook die van drie uur??
    ben anders bang als ik haar dan laat slapen wat misschien helemaal niet zo is maar dat ze s'avonds dan niet wil slapen wat niet de bedoeling is.

hebben een aantal weken gehad dat ze s'avonds pas om elf uur wou slapen en de hele tijd onrustig was en dat zou ik zo niet weer willen want dat vreet zo aan je.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb de puckababy gekocht en na 1 dag retour gestuurd. Wat een drama dingen zeg! De pacco werd onze dochter na een week aan gewend, het was echt ff doorzetten en ik vond t ontzettend naar gezicht dat ze zich niet kon bewegen maar het maakte zooooooo verschil tussen half uur slapen zonder of met doek. Je zag ze gewoon ontspannen. Ze hoeft van mij overdag niet vast te slapen, als ze maar even uit de prikkels is, anders wordt ze oververmoeid. En dan mag ze van mij 10 slaapjes van een half uur doen. Ze slaapt niet diep want ze heeft haar speen dan nog in (als ze echt diep slaapt spuugt ze de speen uit). Maar who cares? Ze maakt vanaf 20.00 een ruk t/m 05.30 :D

7. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik ben altijd van mening dat slapende babys wakker maken gelijk staat aan onheil over je afroepen haha :p
    Zou juist qua voeding haar wat meer gaan volgen. Maakt het erg uit als ze een uurtje later wakker is? En niet bang zijn dat ze s nachts of s avonds dan niet slaapt, uitgeslapen kindjes slapen beter...

Baby's zo jong hebben de kracht nog niet om zichzelf de hele dag wakker te houden. Als ze overdag slecht slaapt, is het logisch dat ze s avonds te uitgeput is om wakker te worden/blijven. Maar hoe ouder, hoe sterker, en dat kan over een paar maanden dus wel problemen gaan geven.

Zorg dat ze overdag ook genoeg slaapt, mss dat je dan tijdelijk een flesje rond elf uur moet gaan geven, maar die verdwijnt ook wel weer. Succes!

8. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok zou opzich niet veel uitmaken uurtje later :D
    wij geven om half elf ook altijd nog de fles die ze eigenlijk wel zonder mag maar dat doen we nog maar niet ze is nog zo jong en soms drinkt ze het flesje nog wel op maar laat soms ook wel wat staan

9. Behappy

Behappy Niet meer actief

Wat balen dat t bij jullie niet werkte kwebbel!
    Hier dus andersom. Die andere hebben wij retour gestuurd haha.

@Nescio
    Wij willen dat proberen omdat we bang zijn dan ze anders met een half jaar nog bij ons op de kamer slaapt .
    We zijn dit gewon langzaam aan t opbouwen .
    Ook word haar wiegje /ledikant te klein en een groot ledikant past niet in onze kamer:)

En ik ga geen gevecht aan met mn dochter zij gaat een gevecht aan met haar slaap.:p

F t toeval is of niet.
    Sinds ik dit topic heb geopend gaat t ineens goed haha.
    Van 16:00 tot 18:30 om 19u de fles .toen ging ze douchen met me en sinds 20:30 ligt ze weer in haar eigen kamer te slapen !!

Straks om 22u laatste.voeding en dan morgen ochtend weer :)

10. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha misschien helpt het forum toch !!
    ;);)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wees niet bang voor gewenning met 3 maanden. Als ze nu beter slaapt bij jullie zou ik daar gewoon aan toegeven, want ze heeft echt jouw warmte nodig. De meesten gaan later echt zonder problemen naar hun eigen kamer. Een baby van 6 maanden is al zo anders tov een baby van 3 maanden.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waar ben je bang voor? Wat is daar erg aan?

13. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    TS: en? Heeft ze langer geslapen met inbakeren?

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mn beide kindjes waren de eerste 3 maanden wat moeilijker als daarna. Mn zoon kwam vanaf 4 maanden wat meer in een ritme, althans, ik ontdekte zn ritme. Maar nog verandert het vaak zoals vandaag ineens.

Slaapt je dochter beneden of boven? Want beneden zet je gewoon de kinderwagen naast de bank en zodra ze wakker is, speentje erin of op schoot en sussen, dan slapen ze hier vaak nog wel even verder. Boven geen tips voor want ben zelf geen voorstander van zo'n jong kind alleen te laten slapen.

Heb je enig idee waar ze wakker van wordt? Als mn zoon op zn rug slaapt, is hij ook binnen een uur wakker, wapper armen. Op zn buik of zij slaapt hij veel langer ( Maar hij slaapt vanwege zn reflux op zn buik, dan hoeven we ook niet in te bakeren enzo )

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Gisteren onze dochter ook op de buik gelegd en heeft ruim drie uur geslapen! Maar natuurlijk overdag s nachts durf ik dat niet. Zou dat toch kunnen helpen dan??

16. Aloe

Aloe Niet meer actief

5 dagen naast haar gezeten bij het inslapen. Haar hand vastgehouden en haar laten huilen. Dat ze mij toch voelde. De eerste dagen duurde het soms wel een half uur à een uur voor ze sliep om dan na 15 min weer te huilen en kon ik weer opnieuw beginnen.

Ik heb haar geobserveerd. Zo kwam ik erachter dat het te licht was dus donker gemaakt, dat ze geen lange muziek wilde dus nu maar 1 klein liedje, dat ze geen lichtje aan wilt dus kamer verbouwd en haar bed uit het licht van de gang gelegd, dat ze vastgelegd wil worden (snoozz), dat ze last had van haar reflux dus bed omhoog moest, dat ze graag een doekje heeft in bed en dat ze mij wil ruiken dus nu een ingeslapen nachtjapon over de matras gespannen. En nu. Nu heeft ze meestal een paar minuten dat ze huilt en dan slaapt ze in. Als ze verder nergens last van heeft.

Het is ook een hele pittige dame. Er zit echt een kop op en wat ze niet wil dat doet ze niet. Ze vertikt het nu bijv om uit de fles te drinken. Tja, veel liever bij mama drinken. Ze wil kwaliteit haha.

Mijn tip dus: ga een tijdje bij haar zitten en observeer.

17. Behappy

Behappy Niet meer actief

Bedankt voor de tip aloe !

@nyn helaas niet echt.
    Vandaag precies het zelfde verhaal weer.

Ik ga doen wat aloe zegt...heb ook t idee dat er wat meer aan de hand is.
    .bedankt voor jullie antwoorden en tips.
    Hopelijk word t gauw beter of vinden we de oorzaak

18. Behappy

Behappy Niet meer actief

Vanavond laat ik haar weer lekker naast me slapen . Dan komen we allebei weer even tot rust

19. Aloe

Aloe Niet meer actief

Succes Behappy.
    Het is geen makkie maar hier hielp het erg goed.

20. Behappy

Behappy Niet meer actief

Vannacht heeft ze bij mij in bed geslapen.
    Ze sliep om 23:00 en nu slaapt ze nog. Ze zal t wel even nodig hebben denk ik.
    Meestal is t max 7:15.

Vanavond proberen we weer in haar ledikant naast ons bed .

Deel Deze Pagina