vers vlees hondenvoer, welk merk?

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hallo Meiden,

wij willen voor onze hond van brokken overstappen op vers vlees, dit hebben wij als tip gehad. Maar we willen en kunnen :)->) niet heel veel (meer) eraan uitgeven. Wat geven jullie aan jullie hond, welk merk, hoeveel zit erin en wat is de prijs?

ik hoop op reacties zodat we er verder mee kunnen:)

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Carnibest is goed vlees. Dat is echt puur vlees (geen toegevoegde middelen) en dat bewaar je in de vriezer. Ze worden in rollen verkocht bij bepaalde diervoerders of zelfs particulieren. Kijk maar op www.carnibest.nl voor adressen.

Hou je er wel rekening mee dat een hondengebit harde dingen moet kauwen om z'n gebit te onderhouden? Van zachte voeding gaat hun gebit er sneller door rotten. Hoezo moet je eigenlijk vlees gaan geven??

3. yaika

yaika Actief lid

7 jul 2010
    215
    0
    0
    Ik weet niet wat voor hond je hebt en of die veel eet.

Zelf voer ik Carnibest en ben daar heel tevreden over. Ik heb 2 chihuahua's dus die eten niet heel veel. Een rol van 500 gram kost 1,95. Ik koop er 10 tegelijk en doe daar dan ongeveer een maand mee.

Je zou ook energique kunnen voeren. Dat ik dacht ik iets goedkoper. Ik weet niet zeker wat dat precies kost. In tegenstelling tot Carnibest is het makkelijker te doseren omdat het in kleine plakjes ingevroren is en op meer plaatsen verkrijgbaar. Ik vindt het er persoonlijk iets smakelijker uit zien voor mezelf maar niet voor de honden. Er is niet echt meer vlees zichtbaar.

Succes ermee!

4. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Ik gaf mijn honden vaak Duck Compleet Uitmuntend KVV, dit is echter best prijzig als je een grote hond hebt. Kost geloof ik rond de 3 euro per kilo, en die kilo eet hij wel per dag!
    Nu eten ze natuurlijke brokken van Farm Food (en soms van Cavom, 30 euro per 15 kg), zonder allerlei conserveringsmiddelen, en daar doen ze het ook heel goed op (35 euro voor 10 kilo, en daar hoeven ze minder van per dag)
    Af en toe koop ik in de supermarkt nog wat diepvriesvlees van rodi (1.09 per 400 gram) en de hele goedkope van Smuldier (ongeveer 50 cent voor 400 gram). Die voer ik er dan bij.

5. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij voeren voornamelijk barf, maar ook Carnibest, Duck heeft naar mijn mening teveel granen.

6. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi,
    wij geven onze hond ahv pens compleet gecombineerd met bio brokken,wij kopen t ingevroren per doos(30 zakje a 500gr) voor ongeveer 33e.
    Met 1 zakje doen we 2 dagen let wel gecombineerd met brok maar we hebben ook een wat grotere hond(dobermann)

7. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij zijn altijd erg tevreden geweest over Duck, maar dan praat ik over 10 jaar geleden. Hebben nu al even geen hond meer en weet niet hoe de ontwikkelingen zijn.

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Via Herbyvers - Welkom bij Herbyvers.nl kan je compleet vers vlees kopen. Malen en mixen ze zelf. Ben er zeer tevreden over.
    Toen we nog wat meer in het zuiden woonden, haalden we ook vaak vlees van Kivo op. Ook erg goed!

Leuke bij Herby is, is dat je ook nog eens wat kippen nekken kan bestellen voor er naast.
    En ze bezorgen voor 5 euro. Als je boven de 100 euro besteld, zitten er geen bezorgkosten aan.
    Wij bestellen 1 x per 3 maanden voor 70 euro aan vlees ( geven niet alleen compleet, barfen en NRV ) en daar doen we 2 a 3 maanden mee.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Vlees van Herby is trouwens, dacht ik zo, 1.25 per kilo. Ze hebben verschillende mixen.

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    onze hond heeft erg rode plekken bij haar achterpoten. Dit is door de dierenarts behandeld met medicatie voor ontsteking bij de anaalklier maar helaas is dit nog niet weg na 2 kuurtjes. Ze heeft er niet zichtbaar last van soms likt ze er alleen aan.

Maar nou kregen wij van iemand die met honden werkt de tip om vers vlees te geven omdat veel honden daar goed op reageren als ze dat soort klachten hebben. Gezien deze persoon een hbo opleiding heeft neem ik aan dat ze weet wat ze zegt...:cool:

Wij willen (tip van haar) eerst 1x per dag nog brokken geven, en 1x vers vlees zodat we het af kunnen bouwen en de brokken op kunnen maken. Ze heeft altijd 2 botten in de kamer liggen waar ze op kan bijten en ze krijgt vaak een brokje voordat we weg gaan.

wat raden jullien aan? De brokken er nog wel bij doen en dan om de dag versvlees/brokken of hoe???;):)

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Die van ons krijgt sochtends en smiddags brokken van Pro Plan Chicken en in de namiddag/avond Carnibest

Ben er zeer tevreden over na ook wel een lange zoektoch wat het beste zou zijn. En hij doet het er heel goed op.
    Met brokken/vlees vind ik het afwegen elke dag wel weer lastig, ik weeg me een ongeluk, met de grams :D

Heb ook het idee dat hij savonds nu veel levendiger is dan toen ik 3x per dag brokken voerde

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Onze hond zit op 2x per dag dus de ochtend en de avond. Dit willen we wel graag zo houden...:)

Wij wegen indd ook alles af, ik doe het altijd vooraf wegen en dan in boterhamzakjes;) 1x in de week...

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou wel brokken blijven bijgeven inderdaad. Op alleen vlees heb je kans dat ze ook aan de "dunne" gaan :)
    Als je vlees gaat bijgeven, doe dat dan in kleine stappen. Dus brokken mixen met wat vlees en dan de brokken langzaam aan wat minder en het vlees wat meer...

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij gaven altijd Energique maar daar kreeg mijn oudste hond na een aantal jaar jeuk van, heel apart. Ook werden de ingredienten veranderd dus wij zijn overgestapt op Duck. Nu een par jaar alweer en ze doen het er goed op.

15. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Het verhaal over die tanden is onzin trouwens, mijn oudste hond is 7,5 en heeft nog nooit tandsteen of rotte tanden gehad en eet dr hele leven al vers. Wel zijn dr 2 hoektanden afgeknapt maar dat komt door het in bomen hangen (echte stafford haha)

16. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Het beste is om in één keer over te stappen op vers. Dus niet half brokken, half vers. De vertering van versvlees is anders dan bij dat van brokken, dat heeft met de ph waarde te maken.

Als je niet vies bent van een beetje vlees, dan zou ik lekker volledig vers en samengesteld gaan geven. Volgens barf principe (of NRV). Dit houdt in dat ze een bepaald percentage vleesbotten, spiervlees en orgaanvlees eten.
    Mijn hond deed het er super goed op. Hij was kern gezond. En ook niet geheel onbelangrijk, ik was veeeel minder kwijt per maand dan wanneer ik een dure merkbrok gaf.

Ik haalde al mijn info op barfplaats.nl

17. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    ik ben het helemaal met bovenstaande eens!

je kunt veel beter in 1 keer overstappen vanwege de verschillende enzymen die de hond anders nodig heeft bij vlees en brok.

mijn hond had niets anders dan darmontstekingen en wij zijn in 1 keer over gegaan op vlees en dat heeft totaal geen problemen gebracht, je zag de hond bij de 1e dag al opknappen.

wij zijn voor 1,5 maand vlees 70,- kwijt, goedkoper als een duur merk brokken dus! we hadden daarvoor brokken van de DA voor zn darmen van 87,-!! en daar deden we 3/4 weken mee...

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Als je perse brokken en vlees wilt combineren zorg er dan voor dat tussen een vleesvoeding en brokkenvoeding 8 uur zit omdat het anders verteerd. Maar van brokken naar vlees hoef je niet te wennen hoor. Zou lekker compleet vlees gaan voeren en dan wel 1 met geen of weinig granen.

19. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Niet mixen hoor, is niet aan te raden. Wat ik eerder schreef, er moet 8uur tussen zitten. En mijn honden hebben altijd harde compacte drollen.

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    '
    Iedereen denkt dat met alleen vlees voeren het slechter is voor de tanden maar dat is onzin. Brokken zijn bij nat worden in de mond veel plakkeriger waardoor het dus meer aan de tanden blijft kleven. Vlees heeft dit niet. Gewoon een bot/nylabone,rawhide,kippennek is genoeg.

Deel Deze Pagina