Vraagje: zelf vermaken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marjan123, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Kunnen jullie baby's zichzelf vermaken, en zo ja sinds wanneer? Ik bedoel niet dat je er geen omkijken meer naar hebt (dat zou niet zo gezellig zijn) maar meer dat je 'm in de box of op een kleedje kunt leggen en dat hij een tijdje genoeg heeft aan zichzelf, zonder extra afleiding.

Bij ons is het zo dat de kleine wanneer hij wakker en verschoond is, en vervolgens gegeten en geknuffeld heeft, de 'trucendoos van mama' aanspreekt. Dan gaat hij in de box met z'n mobiel aan, vindt hij super maar is hij meestal na een minuut of 20 wel weer zat (= jengelen), dan kan ik 'm nog wel even in z'n wipper zetten (ook met een boogje met speeltjes voor z'n neus) maar na een minuut of 10 heeft hij het daar dan ook wel gezien. En dan is het vaak nog niet zo dat hij alweer naar bed moet, dus wat dan...? Je hoort vaak dat mensen hun beeb lekker op een kleedje leggen en dat dat dan prima gaat, lekker pruttelen en spelen. Mara hier niet hoor, zonder dingen te doen is meneer snel uitgekeken. Hij heeft z'n handjes wel al ontdekt maar voetjes nog niet en speeltjes vasthouden kan hij nog niet. Ook heel veel geluidjes uitstoten en naar zichzelf luisteren doet hij nog niet (schijnt supervermaak te kunnen vormen maar hier nog niet aan de orde dus).

Iemand tips? Of is het gewoon een kwestie van tijd en moet hij gewoon ietsje ouder zijn om zich meer zonder mobiel/speeltjes voor z'n neus/mama te vermaken?

2. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Mijn dochtertje is er ook nooit zo goed in geweest. 20 minuten hooguit en dan had ze het wel weer bekeken. Toen ze iets ouder was (5-6maanden) deed ik haar op een kleed op de grond. Dat vond ze al leuker. Pas sinds ze goed kon zitten vond ze het leuk worden om zelf wat te doen. Ik vind het dus een kwestie van tijd en steeds maar weer wat uitproberen en doen waar je je goed bij voelt.

Groetjes Erica

3. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook hoor.
    Pas sinds een week of 2 kan ze zichzelf een poosje vermaken zonder dat ik er steeds naast sta of bezig houdt.
    Maar meestal is dat ook maar net een half uurtje.
    Das meestal net genoeg om ff wat te doen in huis haha.

Dus denk dat je nog even geduld moet hebben.

4. arielle

arielle Actief lid

27 jun 2006
    355
    0
    0
    dat klopt ook met zijn leeftijd. Ze kunnen zich dan ongeveer 10 minuten met iets vermaken of naar kijken en dan willen ze weer wat anders.
    Mss kun je eens zoeken op internet wat bij zijn ontwikkeling hoort, dan kun je daarop inspelen.
    Met google kom je een heel eind, zo heb ik het zelf ook steeds gedaan
    Veel succes

5. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    zo was het hier ook toen Devin 2 maanden was..veranderde inderdaad pas later (weet niet meer welke maand) Denk dat mede daarom de eerste maanden ook zo 'zwaar'zijn. Je begint uitgeput (door het eind van je zwangerschap/ bevalling/gebroken nachten) en vervolgens moet je als ze nog zó klein zijn soms bijna 24 u per dag actief zijn/inleveren. Begrijp me niet verkeerd, dit is niet negatief ofzo hoor..Maar ik denk wel dat je moet proberen te accepteren dat dat NU nog even zo is..want t kan nog wel twee tot vier manaden duren :s

succes

6. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja dan zijn ze wel wat ouder hoor voordat ze zich zelf een tijdje kunnen vermaken.

7. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ben blij dat ik deze antwoorden lees.
    OUders/schoonouders roepen hier constant "goh ze is dol op aandacht he. Ze kan zichzelf niet zo goed vermaken".
    Nee daar was ik ook al achter :D Maar dat schijnt dus vanzelf wel te komen lees ik hier. Pffff dat scheelt ha ha.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Robin ging zelf wat spelen en doen vanaf een maand of 3, vanaf 4 maanden ging ze omrollen en sindsdien vermaakt ze zichzelf prima. Nu ze tijgert is het helemaal dolle pret, alles is mooi om te ontdekken! Ook in bed is ze nooit gaan huilen als ze wakker wordt, ze ligt gewoon gerust een half uur nog te kletsen en aan haar knuffels te friemelen voor ze het zat wordt.
    Dus het komt best hoor, maar nog een paar weekjes geduld ;) .

9. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Onze zoon kan zich al lange tijd langdurig vermaken. Met gemak een uur of 1 1/2 uur. Waar hij veel mee speelt is zo'n playmobiel wat wij in de box hebben geplaatst. Er hangen drie stoffen dieren aan, waar hij de hele tijd mee speelt. Aan de zijkant hebben we een pompoen met twee armen en beentjes waar een spiegeltje in verwerkt is. Ook hier is hij uren zoet mee. Rinkelt ook.
    Ben ook verbaasd dat onze zoon zo zoet is met spelen. Dacht altijd dat ze maar een concentratievermogen hadden van 10 minuten. Ik weet niet of hij zich goed kan vermaken zonder bovengenoemd speelgoed. Nooit geprobeerd.

10. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Als Lee Ann zichzelf op die leeftijd al 20 minuten kon vermaken jeetje wat zou dat heerlijk geweest zijn. Vanaf de dag dat ze geboren werd was alleen het idee dat ik zomaar bij haar weg kon lopen al een reden om het op een schreeuwen te zetten. Maar nu :) Heeeeeerlijk ze kan helemaal zelf zitten dus mama plant haar in de box met een berg speeltjes en ik heb lekker mijn handen vrij om het huishouden (beneden) te doen. Ik moet wel altijd aan 1 stuk door tegen haar blijven praten maarja ze zegt ook wel heel de tijd dadadada en nananana terug. Maar voor ze zichzelf kon vermaken was ze toch wel ruim 7 maanden!
    Nog even volhouden als ze lopen zou je willen dat ze nog even 20 minuutjes op 1 plek konden blijven hahaha
    Succes!

11. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Elian kan zich nu redelijk amuseren in de box, zo ongeveer een half uurtje max aan een stuk. Ik zet hem regelmatig in zijn babysitter en dan sleep ik dat ding door de hele flat mee. Ik praat tegen hem terwijl ik bv de was omhang en fladder wat mee het wasgoed, vind hij harstikke leuk. Daarnaast sjouw ik ook nog heel wat mee hem af en ik heb ook tijden dat ik met hem zit te spelen op ons bed. Verder weigert meneer tegenwoordig om veel te slapen overdag dus je snapt dat er van het huishouden hier op het moment niet zo veel van komt als ik zou willen en dat ik bekaf ben als hij eindelijk in bed ligt rond 7 uur, half 8. (Daarnaast slaapt hij de nachten ook nog eens *niet* door).

Van de andere kant.. ik denk maar zo: ik kan nu thuis zijn met hem, volgend jaar gaat hij naar het kdv en heb ik niet meer de luxe van zoveel tijd met hem. En dat een was een dag later opgeruimd wordt ofzo.. jammer dan, kan me daar niet zo druk om maken. ;)

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva kan zich wel 3 kwartier vermaken met hetzelfde speeltje, op haar buik. Op haar rug liggen is er niet meer bij en sinds ze kan omrollen (ruim een week) vindt ze het geweldig om op haar buik te spelen. Voorheen vermaakte ze zich ook makkelijk alleen, alleen liet ik haar niet zoveel alleen spelen.

13. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne kan zich ookniet zo lang alleen vermaken, alhoewel ik niet mag klagen. Sanne gaat na de fles in de box en heeft dan veel plezier van haar mobiel. Ook heeft ze een tut doekje van Woezel en Pip hier zit een ring aan die geluid maakt. Ook kan ze zich best goed vermaken met een spuugdoekje, daar friemelt en likt ze aan. s'Morgens is het vaak een half uur, dan is ze moe en gaat ze op bed om te slapen. Na de fles van 15.00 uur kan ze zich ongeveer wel een uur alleen vermaken, wel praat ik dan tegen haar zodat ze weet dat ik er ben. Wel is het per dag verschillend hoor. Maar het komt vanzelf hoor.

14. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Het zou ook best kunnen dat je kindje al moe is hoor! Zo'n kleintje kan niet zo lang wakker zijn (hoogstens 5 kwartier ofzo) en je noemt nu al een half uur alleen spelen. Dat is dan al best lang als je je kindje ook nog heb gevoed en verschoond enzo. Misschien is ze gewoon alweer aan haar bedje toe?

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik had een knuffel met een spiegeltje, en dat vond lars prachtig, gekke bekken trekken naar zichzelf

16. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik vind het best lang eigenlijk voor die leeftijd hoor, dat deed Jesper zeker niet. Het wordt wel steeds langer trouwens.

Deel Deze Pagina