Tips om kans op innesteling te vergroten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoG, 16 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.053
    15.641
    113
    Nabij Utrecht
    Er zijn idd gyns die hier niet aan "mee doen", maar je kan het natuurlijk ook via de huisarts proberen regelen. Sommige huisartsen doen hier niet moeilijk om ;)

2. Line85

Line85 Bekend lid

27 feb 2017
    856
    871
    93
    Vrouw
    Regio Utrecht
    Het boek van Rika Lukac heeft mij veel geholpen. Dat is zeker een tip. Ik heb in totaal 12x IUI gehad, waarvan ik 4x zwanger ben geweest. Waarvan 2 miskramen en een vroeggeboorte en nu een zoontje. Bij elke goede zwangerschap (2x) deed ik dit:

Ik slikte: visolie, vsm Mama, extra calcium en magnesium.

Verder dronk ik geen koffie meer, beperkte ik de zuivel tot een minimum en dronk veel groene smoothies. Ik zorgde dat ik elke dag 2 stuks fruit binnenkreeg ( in mn snoothie). De smoothie maakte ik van spinazie, amandelmelk, banaan en kiwi of rood fruit.

Het is per persoon verschillend. Maar dit hielp bij mij. Misschien heb je er iets aan.

3. JoG

JoG Actief lid

16 okt 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal voor de tips.

Ik heb tarwekiem olie even opgezocht maar zag vooral staan dat dat goed is om je baarmoederslijmvlies te verdikken en die is bij mij van zichzelf al dik genoeg gelukkig.
    Utrogestan krijg ik sowieso al omdat we icsi doen en dit bij ons ziekenhuis dan standaard word voorgeschreven.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb ook weleens gelezen dat tarwekiemolie je baarmoederslijmvlies te dik kan maken?!

Inderdaad rika lukac of marije van be mama
    Ik slik op advies van laatste vitals elke dag mama en vloeibare visolie In reguliere vitamine pillen via drogist zit vaak niet de pure vorm en veel andere stoffen die de opname van vitamines en mineralen remmen. En specifiek in mijn geval nog wat extra dingen er naast.
    Nu ook elke dag een gekookt ei en handje noten voor bepaalde vitamines en mineralen . Straks ook weer granaatappelsap vanaf mijn eisprong. En verder veel fruit en groente. Buik en voeten warm houden.

5. Joel1981

Joel1981 Niet meer actief

Dan ga ik dat ook proberen.. ook drie keer fout gegaan tussen de vijf en bijna zeven weken. Bedankt voor de tip!

kwebbelsnoes vindt dit leuk.
  6. Lisa890

Lisa890 Fanatiek lid

28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik zou acupunctuur aanraden, en specifiek iemand zoeken die ervaring heeft met fertiliteit.
    Ik zal nooit weten of het toeval was of niet maar de ronde dat ik ermee startte was het raak.
    Het verbetert de bloeddoorstroming, en doet oneindig veel dingen die goed zijn voor je héle lichaam.
    Voor mij heeft het geholpen om mijn baarmoederslijmvlies te verdikken. Ik ben de dag van IUI vrij intensief begonnen met 2x per week te gaan en na 10 dagen was het verdubbeld van 4 naar 8mm. Voor ik ermee startte was het met eender welke medicatie niet dikker dan 6mm te krijgen. Ik geloof er dus echt in.

Buiten dat nam ik ook een lichte bloedverdunner (asaflow 80). Alles wat bloedsomloop helpt kan nuttig zijn bij innesteling.

Veel succes! :thumup:

7. Myrthew

Myrthew Bekend lid

13 sep 2018
    741
    797
    93
    Vrouw
    Misschien zijn er tips uit dit filmpje die helpen? Ik heb zelf maca-poeder in mijn smoothies gebruikt, gezond gegeten en meditatie geprobeerd. Tot nu toe twee keer in een jaar zwanger geraakt, helaas wel een miskraam met 6 weken, maar toch. Succes!

Deel Deze Pagina