Moet iedereen het recht hebben, om zichzelf te verdedigen, met een wapen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Niekepiek, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

1. Ja

2. Nee

3. Anders...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik las net weer een stukje over een meisje van 3, die zichzelf heeft doodgeschoten met het pistool van papa.
    Papa had het wapen gewoon op tafel laten liggen.

Ook na alle schietpartijen die zich in de VS afspelen, vraag ik me serieus af waarom wapens daar worden toegelaten.
    Ik raakte hierover in gesprek met mij man, en hij zei dat Amerikanen vinden, dat ze het recht hebben, om zichzelf te verdedigen door middel van een wapen.

Wat vinden jullie hiervan:

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Nee.

3. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    In ieder geval niet bij voorbaat al. Als niemand een wapen (pistool of geweer) heeft is de kans ook minder groot dat er iets mee gebeurt.

4. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Pff nee alsjeblieft niet zeg..

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Niemand moet een wapen in huis hebben. Wapens moeten gewoon verboden worden. De kans dat je op straat een wapen nodig hebt is voor een gemiddelde burger nihil. Zou eerder dan voor peperspray kiezen

7. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Nee, want iedereen verstaat wat anders onder verdedigen en dan moet je dus helemaal uit gaan kijken wat je zegt, nu is dat soms al teveel voor sommige mensen en reageren ze scheldend, schreeuwend enz maar dan heb je gelijk een wapen tegen je hoofd of erger.
    En niet iedereen zal het achter slot en grendel op bergen en dan hebben kindetrn er vrij toegang toe.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    dit;)

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Nee zeg!
    Als er al wapens gedoogd moeten worden, dan alleen aan politie/marechaussee die daar een schietdiploma voor op zak hebben en regelmatig op hun kunnen getest worden.

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat ligt natuurlijk een heel stuk genuanceerder
    Er was een tijd... Van het koloniseren enzo dat het heel belangrijk was om jezelf te mogen verdedigen.
    Het is dus een overlevering in feite.
    Maar zo maar afschaffen is een beeeeeeetje lastig.
    Bovendien zullen veel mensen er zo aan gewend zijn en het net zo normaal vinden als dat wij het vinden om een slot op de deur te hebben.

Dus ik ben vooral blij dat het hier niet normaal is.
    Vind ik een heel stuk prettiger... Maar afschaffen lijkt me lastig.

Beetje net als de grote drooglegging uit de jaren 20.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Niet met een geweer nee, vind dat verschrikkelijke ondingen en richten bijzonder veel schade aan.

Maar.... als hier een inbreker komt dan kan hij op een honkbalknuppel rekenen.
    Wat dan natuurlijk ook een wapen is.
    Een beetje dubbel dus.

13. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
  14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.786
    18.951
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind van niet, maar de cultuur en mening is wat dat betreft in grote delen van de VS echt heel anders hoor. Dat kun je gewoon niet vergelijken met hier. Gelukkig zijn ook in de VS steeds grotere delen waar mensen zich gaan realiseren dat wapenbezit juist ook gevaren kan meebrengen i.p.v. een stukje veiligheid.

15. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#15 Niekepiek, 4 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2014
    Ik denk dat wapenfabrikanten ook een grote machtsinvloed hebben op de "rijkere en machtige" personen, binnen de VS.

16. Ilona1986

Ilona1986 Bekend lid

23 jun 2012
    520
    0
    0
    Tilburg
    Nee alsjeblieft niet, je moet tegenwoordig al goed op je hoede zijn en kunt niet meer iedereen vertrouwen..het zal er niet beter op worden als iedereen een wapen op zak of in huis heeft.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb anders gestemd. In principe kan alles in je huis als wapen dienen, van de al eerder genoemde honkbalknuppel tot het onlangs door ons aangeschafte koksmes of de tafellamp met de harde steel.

Ik ben wel van mening dat je, je ten aller tijden in je eigen huis mag verdedigen. En ja dat betekend dus ook dat ik niet ga zitten wachten tot de inbreker zelf een mes of een pistool trekt.

Wat ik dan weer niet kan begrijpen is dat sommige mensen in Amerika zo hun wapens laten slingeren. Hoe achterlijk en dom ben je dan als vader zijnde?

19. Talvi

Talvi Niet meer actief

Hier heb je dan ook weer gelijk in..

20. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Bah nee pistolen in een woonhuis met kleine kinderen das vragen on problemen.

Erg dat er een kindje van 3 door gestorven is

Deel Deze Pagina