tips om kiespijn te verlichten! spoedje!

Discussie in 'De lounge' gestart door belliebel, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Als ik echt goede keispijn heb durf ik zelfs nog wel 2x 400mg ibu te nemen. Als die helse pijn maar weg is.

2. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dubbel

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    gelukkignu pijnvrij meid , ik vond het heel herkenbar ...Heb ook veel kiespijn gehad ..Ooit 1x toen ik 34 weken zwanger was en het met paracetamolletjes moest doen , zat ik s ochtends om 10 uur al aan mijn tax ...................Uiteindelijk naar tandarts gegaan , mocht de anti-biotica niet , wilde eigenlijk geen foto's maken , uiteindelijk toch gedaan , bleek een fikse onsteking te zitten , et einige wat mij opo dat moment verlichting kon geven was de kies trekken ..maar probeer iets wat onstoken is , eens goed te verdoven....Die dag drie keer in de stoel gelegen en kies om 23:00 laten trekken , brak ie ook nog ff en kon ik gelijkmet een spoedje naar de kaakchirurg ..Heb daarna nog wel ff liggen natrillen in mijn bedje .Maar aan die kies heb ik geen pijn meer .....

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #24 SushiLover123, 23 okt 2010
    Laatst bewerkt: 23 okt 2010
    Het is al niet meer nodig, maar misschien leest iemand anders dit topic later nog wel, dus ik zet toch mijn tip neer:
    Watje met sterke alcohol (bijvoorbeeld whiskey) er tegenaan houden.

Ik was een jaar of 8 geleden in Frankrijk (of Wallonië, dat weet ik niet meer) en ik kreeg ineens heel erge kiespijn. Niet om uit te houden! Na een paar uur het aangekeken te hebben zijn we naar de EHBO van het ziekenhuis geweest, maar de kaakchirurg was op vakantie en we moesten dan maar de dag erna een lokale tandarts opzoeken. Die avond en nacht ben ik enkel doorgekomen door die watjes gedrenkt in whiskey.
    De volgende dat bij de tandarts (die overigens geen Engels sprak en wij geen Frans) bleek mijn kies overdwars (dus van voor naar achter) door midden afgebroken te zijn. Ik moest meteen een wortelkanaalbehandeling, omdat de wortel open lag en vervuild was.
    Was trouwens wel leuk hoe dat ging, hoe hij ging uitleggen wat er moest gebeuren. Met handen en voeten kwamen we er niet uit en ik snapte zijn woorden niet (traitement endodontique, pulpe dentaire, vaisseau sanguin, racine :(), tot hij in een laatje ging rommelen, een tubetje vond en een stukje tekst erop liet lezen: Root canal! :$

Dus hij zo: "Anesthésie?"
    Ik: "Oui! Oui!" :D (want dát snapte ik dan wel :))

Uiteindelijk niets gevoeld en achteraf ook geen last gehad. Was een fijne tandarts! Ik moest alleen in Nederland nog even terug naar mijn eigen tandarts voor nacontrole, maar die vond alles er prima uitzien. Sindsdien ben ik een grote fan van Franse tandartsen. :D

Deel Deze Pagina