tips om kinderen bezig te houden in de auto

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Athina, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.827
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden,

binnenkort gaan we naar disneyland en ik zit nog even te twijfelen wat we aan speelgoed mee gaan nemen of nog aanschaffen.

Ik zit te twijfelen over zo'n vliegtuigtafeltje Halfords.nl. Net zo makkelijk -

maar ik vraag me af of de oudste dan niet continue voorover in haar stoel zit zeg maar.. En vraag me af hoe veilig dát dan weer is.

Ik zit er al aan te denken wat cadeautjes opnieuw in te pakken - gewoon omdat het spannend en leuk is om uit te pakken en te zien wat papa en mama meegenomen hebben ;) . Maar zijn er nog leuke goedkope dingetjes die heel handig en leuk zijn voor de meiden? De jongste is net 1 , de oudste is bijna 3,5 .

alvast bedankt :)

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben zulke tafels standaard in obze auto zitten (zitten in de voorstoelen) deze tafels mogen alleen naar beneden als je stilstaat en niet als je aan het rijden bent dus daar heb je helaas niks aan. Hebben jullie een action in de buurt? Daar kun je leuke kleine Kadootjes kopen. Elk half uur een kadootje openmaken een idee?

Ik zou niet hun eigen speelgoed opnieuw inpakken....is wel wat sneu!

3. twinkle star

En hebben jullie een dvd speler? In de auto is dat wel heel fijn.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze dochter heeft in de auto vaak zo'n magnetisch(?) tekending mee:
    http://www.sourcingmap.nl/smapimg/nl/n/10d/kinderen-blue-plastic-studie-magnetische-tekening-schrijven-board-102379n.jpg

Verder valt ze meestal ook nog wel even in slaap in de auto (zelfs met haar 4 jaar ;)) dus dat scheelt ook zo weer een uurtje. Misschien portable dvd-speler met een favo-filmpje?

Voor de jongste.. Pfoe.. Lastig. Kan je niet erg vroeg in de ochtend gaan rijden zodat ze beiden nog een uurtje (of misschien wel twee) gaan slapen? Dan schiet het al een heel stuk op..

Veel plezier trouwens!

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij vervelen ons nooit in de auto.
    Cd van k3 mee en keihard zingen. En hard dat mijn dochter meezingt... haha die liedjes van k3 komen mijn neus uit af en toe. En als ik dan even moet opletten op de weg dan zegt mijn dochter "mama!!!! harder zingen!"

maar jullie gaan met man en vrouw toch?
    Dan gaat er toch eentje achterin zitten. Tussen de meiden in? lekker samen een boekje lezen of met van die handpoppen spelen. Dat vindt mijn dochter geweldig!

En ik zou inderdaad zo een dvdding meenemen. Voor het geval ze echt klierig worden van het stilzitten.

En onderweg eventjes stoppen bij mcdonalds ofzo, die hebben meestal zo een speelding binnen, kunnen ze zich even uitleven en ondertussen luierwissel enzo...

Heel veel plezier! Wij willen in de zomer ook gaan!

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Zo'n magnetisch bord idd (bij de intertoys heb je die al voor 2 euro)
    Of een verhaaltjes cd.
    Met de oudste gaan we wel eens rode auto's tellen.

7. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

misschien een leuke reisdvdspelertje en dan een paar leuke dvd's kijken ?

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.827
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    we vertrekken vroeg, om 5 uur , dus ze zullen vast nog wel even slapen. De oudste zeker.

Jammer van die tafeltjes :( . We hebben een portable dvdspeler, maar het probleem dat we niet weten hoe hem te bevestigen, aan het ding zelf, zit geen speciaal bevestiging systeem voor in de auto... En 40 euro betalen voor 1 x naar disney, zie ik niet zo zitten. Zelf dachten we dus om het aan het tafeltje vast te zetten met spanband ofzo ;) . Maar dat gaat hem dus ook niet worden, als het tafeltje niet uitgeklapt mag zijn.

Over eigen kadootjes geven niet leuk ;) --> voor de oudste is dat al een heel spel op zich :p dan pakt ze willekeurige dingen in met een theedoek of deken en dan besluit ze wie er jarig is - handje, kusje kroel en dan de zogenaamde verrassing van het uitpakken. Ze hebben verder genoeg gehad met sinterklaas...

Dat schrijfbord is wél leuk, dat ga ik wel halen straks denk ik.

Tussenin zitten is érg krap dus dat zie ik als latere optie, vind het al slopend genoeg :p . Net als de oudste voorin zetten, dat is ook een 'noodoptie' .

Over stoppen: We hopen te stoppen nét voorbij de Tol in frankrijk... een groot restaurant (waarbij je eerst over de snelweg loopt over zo'n grote glazen brug zeg maar) met inderdaad ook wat speeldingen.. en daarna zien we hoe de jongste het met name volhoudt en natuurlijk m'n neefje van 6 maanden...

9. twinkle star

Hier vinden ze het ook leuk om in en uit te pakken dat is een spel op zich maar ik denk dat onze jongste het heel verdrietig zal vinden als ze voor haar idee een kadootje krijgt en er iets in blijkt te zitten wat al van haar is. Dat is toch echt een groot verschil.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    is het krap omdat je 3 kinderen achterin de auto hebt? Want met 2 kinderen moet het toch wel mogelijk zijn. Ik heb een behoorlijk dikke kont (heb vaak een beetje moeite met terrasstoeltjes enzo) en toch kan ik me altijd wel prima tussen de stoeltjes op de achterbank proppen. Vind het altijd zo heerlijk gezellig!

Ik ben jaloers op je dat je nu al gaat! Ik ben echt een disneyland freak. Heeft me echt moeite gekost om mijn man over te halen deze zomer te gaan en ik kijk er echt naar uit!

11. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hier is een luisterboek op cd van Jip en janneke favoriet in de auto.

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Inderdaad leuke muziek en verhaaltjes meenemen, en ik vind bij zo'n afstand een dvd-speler ideaal...dan hebben we echt geen kind eer aan Finn:)

13. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier voor beide meisjes zon tekenbord (met dat magnetisch spul erin).. kunnen ze zichzelf erg lang mee bezig houden

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.827
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden, inmiddels geshopt :)

bij de halfords bleek een dvdspeler houder voor in de auto 22 euro... dus dat viel mee. Gekocht dus. En later ook nog het magische tekenbord.
    Muziek cd's gaan sowieso mee (k3 wordt sowieso al veel gedraaid :p )

Voor de jongste nemen we haar vtech boek mee en nog wat andere boekjes, ze is dol op bladeren.

Achterin zitten gaat hier overigens wel enigszins, maar dan zit je nogal vervelend en aangezien ik al wat sneller vermoeid ben, is dat eigenlijk geen optie, want dan kom ik helemaal geradbraakt aan in disney ;) en ik vind de vakantie zelf -hoe leuk ook- al zwaar genoeg.

Maar ikhoop dat ze beiden kunnen profiteren van de dvd speler in elk geval.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hoop voor je dat ze nog slapen smorgens. die van ons doen dit nooit als we op vakantie gaan haha. naar disney was het veelste spannend in het donker ziet ja alles er anders uit. we reden toen zon 7 uur zonder dvdding dat ging toen ook nog wel. madam was net 4 en heeft zich prima vermaakt met een disney spelletjes boek en nog meer disney spul.

dat restaurant is idd een aanrader. lekker ontbijtje hebben ze daar. en mooie ruime kleedruimte voor kids. we hebben ze daar toen hun kleren aangedaan want zaten in pyama in de auto. dekentje over knuffeldieren erin....

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.827
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja dat had ik ook al bedacht, om ze daar aan te kleden, ik herinner me grote toilletruimtes.. Fijn dat ze ook goed ontbijt hebben :) - ook al nemen we broodjes mee, dan is vers ook wel erg lekker :)

Deel Deze Pagina