Heb je misschien nog tips om mn dochtertje (week oud) wakker te maken voor een voeding? Overdag probeer ik om de 3 tot 3,5 uur te voeden, maar soms wil ze nauwelijks wakker worden. Leg ik haar aan en dan slaapt ze binnen 5 minuten weer. Na het verschonen wil ze soms nog wel verder drinken, ik bied dan dezelfde borst nog maar een keer aan. Als ze goed wakker is drinkt ze prima en wil ze de tweede ook nog wel even. Is het "goed" om de ene keer wel 2 borsten te geven en de andere keer maar 1 of maak ik mn lijf hiermee in de war? Ze groeit goed, zit alweer boven haar geboortegewicht . Ik zit erover te denken om een kolf aan te schaffen, lijkt me toch wel handig om de mogelijkheid te hebben eventueel een voorraadje op te bouwen tzt. Wat is wijsheid. Ik zal af en toe kolven, voorlopig nog niet aan het werk, want ik ben momenteel fulltime mama. Is dan een handkolf afdoende of zou je toch een simpele elektrische adviseren...? En is het slim om over een aantal weken gewoon sowieso af en toe een flesje aan te bieden om te "oefenen"?
Hoi, wakker maken: - wat kleertjes uitdoen -luier verschonen -zachtjes naar achter laten zakken en weer omhoog brengen - over ruggetje wandelen met je vingers Kolf oe, heel persoonlijk. Handkolf heeft zijn voordelen, maar electrisch ook. Je kunt met een week of 4-6 gaan oefenen met de fles en dan volhouden, want soms verleren ze het weer : ) groetjes Kirsten
Bedankt voor je reactie. Inmiddels een handkolf aangeschaft, daar gaan we over een paar weken wel eens mee aan de gang. Ik heb nog wat vragen, ik stel ze maar gewoon hier... Is er een minimum tijd dat ze moeten drinken per borst? Mn dochtertje (anderhalve week oud) drinkt soms maar 5 minuten. En dan valt ze in slaap... Dan ga ik verschonen, maar geef je dan nog een keer dezelfde kant of geef je dan de andere kant? Ik vind het soms lastig. Probeer wel 2 kanten te geven, maar soms is het na 1 echt genoeg. Ik heb na het voeden soms een beetje een prikkend gevoel in 1 van mn borsten, is dit "normaal"? Het voeden gaat verder goed, het eerste aanhappen en als ze begint te zuigen is gevoelig en af en toe wat gemeen, maar als ze eenmaal drinkt gaat het eigenlijk wel goed. Als is het bij die ene borst wel gevoeliger (wat tintelen, lijkt het tijdens het voeden).
Het gaat volgens mij wel goed, dat prikkende gevoel is er minder. Wel is 1 borst nog steeds gevoeliger met aanleggen, als ze eenmaal drinkt is het gauw minder. Ik denk dat ze die kant anders pakt op de een of andere manier. Al maakt de houding waarin ik voed niet heel veel verschil. Ik geef nu maar 1 borst per keer meestal, omdat ze gewoon in slaap valt en ook niet meer wakker wil worden, ook niet als ik haar verschoon na de eerst borst. Als ze wel wakker wordt krijgt ze de tweede ook nog. Ik denk dat ze wel goed groeit, waarschijnlijk gaan we komende week even naar het inloopspreekuur om te wegen. Ik heb nog wel een vraagje over de ontlasting, tot nu toe nog niet zoveel poepluiers gehad, tot nu toe zat er steeds een dag of 4 tussen en ik had vandaag wel weer een luier verwacht, maar tot nu toe nog niks. Hoeveel tijd mag er tussen zitten? Ze is nu 2,5 week oud.