Ik ben nu30 weken zwanger en ontlasten is al die tijd heel pijnlijk, moeilijk en komt weinig voor. Nou heeft iedereen wel iets erop te zeggen zoals; - veel bewegen - veel drinken - bruin brood en volkoren producten. Bij mij helpt het helaas niet. Ben benieuwd of jullie nog ideeën hebben?
Bij de dokter om een receptje vragen voor movicolon... Dat is het enige wat bij mij goed werkt. Mocht je liever geen medicijnen willen kan je het volgende nog proberen...roosvicee laxo drinken, gedroogde pruimen, lijnzaad, kiwi's op nuchtere maag met een glas lauw water, eetlepel olijfolie 'eten'....
Ik heb sinds een paar weken ook af en toe een moeilijke stoelgang. Laatste week zo erg dat ik ook niet meer wist wat ik moest doen toen ik opeens bedacht dat ik ergens gelezen had een glas lauwarm water te drinken. Ik heb dat toen probeert en moest geen 5 minuten later weer naar de wc waar het toen eindelijk goed naar buiten kwam. Misschien dat eens proberen en anders even naar de arts stappen en naar een recept vragen idd.
Lauw water ga ik zeker proberen! Ik ben idd geen voorstander van medicijn gebruik maa als dit no langer aanhoud moet ik mijn principes maar even aan de kant zetten.
- yakult - ontbijtkoek - roosvicee laxo - verse fruitsappen - beschuit eten ipv brood - extra veel drinken - kopje koffie afentoe
Gewoon lactulose halen bij je huisarts of drogist, zelfs baby's mogen dit hebben dus is echt geen heftig middel maarz orgt wel dat je fatsoenlijk naar de wc kan. Ik heb in het begin last van verstopping gehad en nmoet nu aan het ijzer wegens bloedarmoede en dan verstop je ook heel erg van...lang leve lactulose
Ik slik vooral veel magnesium pillen. Eigenlijk eerst tegen harde buiken, maar helpt echt voor m'n ontlasting. Helpt overigens ook tegen kuitkramp.
Een sinaasappel op nuchtere maag. Heeft mij ooit eens goed geholpen toen ik een jetlag had en mijn hele lijf uit het ritme was. Ik zat binnen 10 minuten op de wc.
Klopt wel. Hoe wij poepen is ook niet de meest goede manier. Op je hurken is het meest 'natuurlijk' haha Succes!
gebruik je olie? probeer je vlees eens te bakken in olijfolie/zonnebloemolie olie werkt nl ook laxerend en is gezonder dan bak en braad boters...
Iedere dag een paar gedroogde pruimen werkt hier fantastisch. Helpt bij mij ook als ik zoete trek heb. Twee kiwi's op de nuchtere maag werkt ook goed. Lijnzaad werkt ook goed, maar zelf vind ik het niet zo lekker en je moet er goed bij opletten dat je voldoende drinkt.
hier ook voor de zwangerschap al problemen met darmen. meer vezels zorgt voor nog meer darmproblemen bij mij dus bruinbrood etc helpt bij mij ook niet. ook in zwangerschap al van alles geprobeerd. meer drinken, meer vezels, pruimen, zelfs kiwi's en die lust ik niet eens maar ja wilde er van af ik gebruik nu 2 x per dag movicol. had eerst eigen merk van apotheek maar moest daar steeds van spugen want die citroensmaak is echt vies. heb nu officiele movicol zonder smaak en meng deze met limonade en als je het elke dag trouw gebruikt werkt het echt. of je het echt medicijn kan noemen geen idee. het zorgt er niet voor dat je darmen samentrekken maar zorgt dat er meer water aan je ontlasting word toegevoegd dus niet schadelijk voor de baby
Lauw water op de nuchtere maag werkt bij mij het beste. Pruimen en alle andere middelen word ik winderig en stinkerig van, maar helpt niet voor de ontlasting.
Al deze dingen die hierbovern genoemd worden, afwisselen! Dus iedere ochtend iets ander nemen op nuchtere maag. - kiwi - sinasappel - lauw water - peperkoek - pruimen Qua movicolon/lactulose, werkt prima, maar hierbij moet je wel opletten dat je darmen niet lui gaan worden..