Tips om lekker te poepen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Divabieb, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb mijn oplossing gevonden en ik kreeg wat krampjes en een hoop lucht erbij cadeau!
    Bolletje oud hollandse pepernoten!

Pfff effectiever dan de movicolon hier maarja, ook een hoop winderigheid dus maar niet vlak voor mijn bevalling eten :D (arme gynaecoloog/verloskundige/man).

Movicolon is een darmstimulerend middel en volgens mij maakt dat je darmen niet lui. Sommige andere laxeermiddelen kunnen daar wel voor zorgen.

2. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vaak is het zo dat er te weinig vocht in het eten zit. Vezels zijn belangrijk, maar volkoren boterhammen kunnen juist averechts werken omdat die vrij droog zijn. Veel drinken tijdens de maaltijd helpt ook niet echt, omdat los vocht op een andere manier afgevoerd wordt dan eten waarin vocht zit.
    Klef eten is het devies (klinkt lekker vies)

Belangrijk is om genoeg groente en fuit te eten (vezels en vocht). En als je er echt veel last van hebt, brood te vervangen door havermoutpap, Brinta of in sap of melk geweekte muesli.

Hier gaat het de ene dag beter dan de andere, maar als dit zo door gaat, ga ik 's ochtends brood vervangen door brinta. Op het werk pap zitten eten zie ik niet echt zitten ;)

3. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Het lauwe water op nuchtere maag is al meerdere malen genoemd, maar als je het lust, meng daar dan een beetje citroensap doorheen!

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Deze tip kreeg ik van mijn mdl arts, wanneer je op het toilet zit met je rug tegen de muur gaan zitten,zodat je een glijbaan maakt als t ware. Misschien nog zelfs iets met de voeten omhoog.
    Klinkt gek maar voor mij werkte dit in combinatie met veel roosvice laxo en kiwi's.

5. Whahaha dat resulteert hier in de race.
    Maar goed, ik raak overal van aan de race ongeveer. Deze zwangerschap geen verstopping gehad.

Deel Deze Pagina