Kan dit of echt niet?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Junejunos, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 4 kinderen oudste 6 jongste 5 weken
    De baby komt elke nacht elke 1,5 uur en soms ben ik dus gewoon moe en prikkelbaar dat is vaak tussen 4-6uur mijn kinderen zijn dan uiteraard extra druk en vervelend en vooral tijdens koken zijn het net wilde aapjes
    Ik stuur ze de afgelopen dagen dan naar boven om te spelen (hebben tv met video bank en allerlei speelgoed boven)
    Dan moeten ze dus verplicht bovenspelen omdat ik anders onnodig boos tegen ze doe
    Ondanks dat het goed werkt en ik ze roep als het eten op tafel staat en het dan meteen weer gezellig is voel ik me schuldig!

2. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Ik snap het wel hoor, maar het zou niet moeten
    Misschien even kijken of je 1 of 2 nachtjes weg kan om bij te tanken?

3. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik vind dit kunnen hoor. De kinderen vinden het vast niet erg om boven te spelen want er is genoeg te doen. En op deze manier hou je het gezellig toch? Ik zou het ook gedaan hebben in jouw plaats denk ik.

4. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn baby is pas 5 weken dus dat gaat niet

5. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ze vinden het niet erg en komen een paar keer wat vragen of wat drinken

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    ik vind het kunnen hoor zolang je de deur ofzo niet op slot doet ;)

ik heb er maar 1 maar tijden het koken heeft hij ook altijd zijn vervelend zijn halfuurtje dan geef ik hem af en toe gewoon de tablet :p heel slecht maar ook wel ff lekker ongestoord koken :)

7. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Tuurlijk kan dat, houd wel een oogje in het zeil. Wat is het probleem? Gun je zelf lekker dit rustmomentje en als de kindjes zich vermaken hebben zij ook een fijn moment zo voor het eten. Onzin dat dit niet zou kunnen, zeker omdat het maar een paar dagen is.
    Mijn kleine meid kijkt trouwens bijna altijd een filmpje als ik kook, zijn we allemaal happy bij.
    Gefeliciteerd met de kleine!

8. Guapetona

Guapetona Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.097
    0
    36
    therapeut
    zuidholland
    Ik ben altijd van mening dat je naar je eigen kinderen moet kijken en naar wat je zelf nodig hebt om het gezellig te houden! Volgens mij heb je het prima opgelost, want jij wordt er rustig van en je kinderen vinden het blijkbaar ook prima! Dus waarom twijfelen?

Zelf hebben we net een verhuizing achter de rug en hebben we ze ook tijdelijk wat meer tv/dvd laten kijken. Op die manier konden wij lekker inpakken en de kinderen vonden het niet erg, ik haalde elke keer nieuwe films in de bib, dus dik tevreden! Zo'n situatie als de jouwe nu is ook tijdelijk, op gegeven moment ga je meer rust, ritme en regelmaat krijgen en kan je ook weer meer hebben en geven aan de andere drie.

Lijkt mij echt pittig trouwens, de vierde! Dus wees niet te streng voor jezelf, je doet het denk ik hartstikke goed!

9. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Ik vind het ook kunnen. Ze vermaken zich en zo blijft het gezellig, prima oplossing.

Mijn dochter gaat na de lunch een uurtje op haar kamer spelen zodat ik ook even kan liggen. Ik voel me daar ook wel eens schuldig over, maar zij speelt heerlijk en anders is het hier later op de dag ook echt niet gezellig... Dus ik herken het gevoel.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als hun gezellig gaan spelen en jij rustig kan koken tja, dan werkt het...maar stuur je ze al boos naar boven of breng je dat leuk zeg maar? Daar zit wel een verschilletje in ;)

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ja hoor kan prima

Ik stuur ze soms ook naar boven om spelen niet omdat ik het niet kan hebben maar gewoon omdat ik dat af en toe heerlijk vind

De kinderen vinden het ook leuk om af en toe boven te spelen met hun speelgoed

12. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel allemaal! Soms heb ik gewoon zo t gevoel dat ik "rare" dingen doe vooral als iemand zegt joh vroeger hadden we allemaal 8 kinderen

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.814
    4.194
    113
    Geen enkel probleem, moet kunnen hoor!

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    waarom zou dit niet moeten kunnen.is toch prima? ik weet niet hoe oud ze zijn?zijn ze erg jong of zo?

15. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Als iedereen zich er goed bij voelt,dan hoef jij je niet schuldig te voelen.Jij wordt niet onnodig boos en de kinderen hebben even tijd voor zich zelf.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.833
    19.170
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Helemaal mee eens! Het werkt voor jou em de kinderen vinden he blijkbaa prima. Miet druk om maken, gewoon zo doen! Ik denk dat je schuldgevoel vooral voortkomt uit hormonen / ontzwangeren en niet omdat dit echt iets is om je schuldig over te voelen. Best kans dat jij over een paar weken ze wel weer beneden wilt hebben en dat ze dann beledigd zijn, haha.

17. tuc

tuc Niet meer actief

dat de oplossing is dat ze even boven gaan spelen vind ik echt niet gek hoor. Ik zou alleen proberen om dat als idee te opperen voor je boos wordt. En dan afwisselen met boekjes lezen op de bank of juist de komende tijd met een stapel speelgoedboeken aan tafel zetten en papier en schaar en lijm...kunnen ze verlanglijstjes maken.

18. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Zo 'raar' vindt ik het niet. Je hebt een manier gevonden om het gezellig te houden thuis en als de kinderen er zelf geen problemen mee hebben dan zou ik er ook geen probleem van maken. En vroeger hadden in veel gevallen de moeders van die grote gezinnen minder aandacht voor hun kinderen dan de moeders van nu. De oudsten voeden vaak de jongsten op. Hele andere tijden vergeleken met nu.

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, mijn oma had ook 8 kinderen en de jongste (mijn vader) heeft dan ook nauwelijks aandacht van haar gehad. Ging hij met de ene grote zus naar de dokter, de andere grote zus bracht hem voor de 1e schooldag weg... zij had dat allemaal al 7x gezien, dus weinig interesse.

Ik denk dat jij het zo goed oplost, als het voorkomt dat je geprikkeld reageert op je oudsten. Prima toch? Een andere keer krijgen ze wel weer aandacht van je.

Ontspan, je bent 5 weken geleden bevallen, je slaapt onvoldoende en je hebt 4 kinderen (alle respect!). Niet te streng zijn voor jezelf, maar doen wat werkt. Zeker als je kinderen dit ook prima vinden.

20. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik doe dat bij de oudste ook wel eens.
    Ze kijkt niet echt vaak tv, en net rond de tijd als ik aan het koken ben zijn ze allebei zo druk.
    Boven op haar kamertje staat haar playmobil en barbies, en dan zeg ik ook ga maar lekker even alleen boven spelen, de jongste zet ik even in de box bij de tv, want die zoekt mij altijd op als ik aan het koken ben. En dan is het hier heerlijk rustig :)
    Nou ze vindt dat helemaal niet erg, dan wordt ze ineens rustig en hoor ik haar heel lief met de playmobil spelen.
    En inderdaad wat ts zegt met eten is het een stuk rustiger en gezelliger.

Dus ik vindt dat het wel kan.

Deel Deze Pagina