Hallo allemaal, hebben jullie tips om Marijn wat langer aan de borst te laten drinken? Hij drinkt nu zo'n 8a10 minuten aan 1 borst. Daar had hij genoeg aan en sliep hij rustig twee uur op. Nu komt hij steeds vaker en slaapt steeds korter. Een tweede borst aanbieden heeft geen zin daar drinkt hij niks uit. Ik verschoon hem nu al tussen de voeding door,laat hem rustig drinken door tussen door pauzes te nemen maar niks werkt. Jullie nog goede ideeen?
Ik leg Eva als ze niet meer drinkt even weg zodat ze alle ruimte heeft. dat vind ze namelijk helemaal niet leuk en dan begint ze meteen weer wakkerder te worden met als gevolg dat ze daarna weer goed drinkt. Ook is het belangrijk dat je zelf genoeg drinkt. Als je zelf weer actiever begint te worden, vraagt je lichaam meer energie van jouw en daardoor kan het zo zijn dat er minder voedingsstoffen in je borstvoeding zitten, waardoor Marijn niet meer genoeg heeft aan 10 minuten. Eet en drink dus ruim voldoende. Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Blijft hij wel wakker tijdens het voeden of valt hijin slaap? ALs hij nl wel wakker blijft kun je denk ik niet zoveel doen. Je kunt hem niet dwingen om meer in 1 keer te drinken. Hoe lang doet hij dit nu ? Kan nl ook zijn dat hij aan het regelen is. Dan komt hij steeds vaker om eer zo voor te zorgen dat jouw melkproductie omhoog gaat zodat hij dan (als die verhoogd is) meer in 1 x kan drinken. Regeldagen duren meestal 1-3 dagen. Ze zijn zwaar maar gewoon aan toegeven dan zijn ze het snelste weer voorbij. En verder inderdaad heel veel drinken!
Hij blijft meestal wel wakker maar valt ook snel in slaap om vervolgens in bed weer wakker te worden omdat hij honger heeft. Maar het gaat al weer wat beter. Ik verschoon hem nu als hij klaar is met drinken, dus of in slaap valt of stopt met drinken. Dan knuffelen we 5 minuten en vervolgens drinkt hij weer zo'n 7 minuten en lijkt hij meer verzadigd. Dat drinken is een goede tip van jullie. In het begin lukte het me prima maar moet nu weer flink opletten.
Wat leuk nog een Marijn! Als tip kan ik ook nog zeggen laat hem goed rechtop zitten na het drinken, voor een boertje, dan is er weer ruimte en kan Marijn weer verder drinken.
Met borstcompressie kun je er voor zorgen dat hij sneller meer vette melk krijgt, dat verzadigt meer. DAt hij nu vaker komt kan ook gewoon een regelperiode zijn.
Borstcomrpessie werkt hier ook goed... zo komt hij meer aan de achtermelk toe en is hij langer verzadigd. Hier kan je een filmpje bekijken hoe je borstcompressie toe moet passen. http://www.thebirthden.com/Newman.html
Ik zie dat je kindje bijna 6 weken is. Dan breek er heel vaak een regeltijd aan. Wordt daar nou niet onzeker van, dit is vrijwel normaal als je kindje BV krijgt. Je kindje, zoals je al gemerkt hebt, komt in korte tijd heel veel om drinken vragen. Dit heeft als doel je melkproductie als het waren naar de volgende *fase* te brengen. Als je kindje vraagt, leg hem/haar dan aan, na een paar dagen varierend van 1 tot 5 dagen , *regelt* je kindje een nieuwe productie. BV is een kwestie van vraag en aanbod, je kindje vraagt veel, je borsten produceren meer doordat er elke keer *gevraagd* wordt en daardoor schroeft de productie zichzelf op. Na een aantal dagen is je productie op peil voor de vraag van je kindje en zal je kind weer vanzelf minder komen Regeldagen komen voor rond de 10 dagen, 6 weken, 3 maanden, 4 maanden en tussen de 5-6e maand, 9 maanden . Iedere keer is er maar 1 oplossing namelijk, aanleggen als je kind daarom vraagt. Overigens had mijn kind er rond de 12 weken echt last van duurde zo'n 2 dagen. Ook heeft hij tussendoor ook wel eens een regeldagje ik leg hem dan veel aan, zorg voor weinig prikkels en dan is hij er ook zo weer doorheen.
Dames bedankt voor de tips. Kunnen jullie in het kort uitleggen hoe borstcompressie werkt? Ik kan het filmpje helaas niet bekijken nl.