Smoothies

Discussion in 'De lounge' started by Koffieleut, Jul 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koffieleut

Koffieleut Niet meer actief

Zijn er hier dames die groene smoothies gebruiken om af te vallen?
    Zou hier graag mee willen beginnen maar kan wel wat tips gebruiken ;) zoals bijv:

Welke groenten gebruiken jullie en wat zijn lekkere recepten?

Kun je zo'n smoothie ook al smorgens maken voor tijden de lunch (op je werk) of smaakt hij dan niet meer.

2. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    #2 jilina, Jul 11, 2013
    Last edited: Jul 11, 2013
    Mijn vriend zit momenteel aan de groene smoothies en vind dit een erg lekkere smoothie.

150 gram bosbessen
    1 banaan
    50 gram spinazie of snijbiet
    Sap van 1 sinaasappel
    Water naar behoefte
    Stop het fruit en de sinaasappelsap in de blender en voeg water toe tot de hoogte van het
    fruit en blend tot een egale massa ontstaat.
    Voeg daarna de groente toe en blend nogmaals. Voeg desgewenst nog meer water toe.

Afkomstig uit 50 groene smoothies in een handomdraai van Marjolijn Verkaik

Ik heb het zelf ook geprobeerd maar ik krijg het niet weg echt geen 1 smoothie. Mijn dochter vind sommige wel lekker gisteren had hij er 1 gemaakt en die moest hij met haar delen, hahaha. Heeft hij toch nog steun ;)
    Maar hij gebruikt als groente altijd spinazie of sla en voegt dat bij het fruit toe.
    Hij doet het niet om af te vallen maar meer om gezond te leven.

Hij maakt de smoothie de avond er voor en neemt dan een glas en de volgende ochtend als ontbijt neemt hij er weer een glas van en als hij dan thuis komt heeft hij nog een glas en zit er nog een beetje in voor de avond en maakt hij weer een nieuwe. En dan begint het weer van voor af aan.

Ik kan je dus niet echt vertellen of het echt helpt om af te vallen maar hij voelt zich er wel fitter en beter bij.

Succes!

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Er zijn een aantal facebookgroepen waar recepten staan. Onder andere van superfood & rens kroes(zus van doutzen).

Wij zijn nog aan het experimenteren met smoothies. Maar meer voor een gezonder lijf. Denk niet dat ik er veel van af ga vallen(zou wel mooi zijn ;))

4. Koffieleut

Wat ik op internet kan vinden is dat de smoothies vullen zodat je dus minder eet, of gaat snaaien. Waardoor je dus in principe zou kunnen/moeten afvallen.

Ik ga eens kijken of die fb pagina, thnx!

En de spinazie, dat zijn gewoon die bladeren toch? (Ik heb nog nooit verse spinazie gemaakt namelijk..)

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    In mijn omgeving gebruiken ze het niet echt als afvalmiddel. Want ze vielen niet echt af.
    Maar wel om gezonder te leven.

6. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ja het zijn gewoon de bladeren even schoonmaken en dan gewoon zo vers er in dus niet koken, maar gewoon zo er in.

7. Koffieleut

Oke, dankje!

8. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Graag gedaan ik hoop dat jij ze lekkerder gaat vinden dan dat ik dat vind. Maar omdat hij nu zoveel fruit nodig heeft eet ik wel weer meer fruit dus houd er toch nog wat aan over ;)

9. Koffieleut

Ja inderdaad. Ik eet zelden fruit dus het is voor mij sowieso een stuk gezonder maar dan moeten ze inderdaad wel lekker zijn anders hou je dat niet vol!

10. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik at ook nooit fruit maar nu dus wel.
    Ik vind fruit niet zo lekker en dacht er eigenlijk ook nooit aan om mee te nemen. Ja appels en bananen en heel af en toe druiven, meloen of aardbeien. Maar nu gaan er sowieso 2 a 3 ananassen, 1 bak aardbeien en 2 a 4 mango's in een week doorheen en dat vind ik dan wel weer lekker.

Door de fruit smoothies hoeft natuurlijk niet perse spinazie of sla, want daar hou ik ook niet van, maar dan zijn het geen groene smoothies meer en de groente heeft wel een functie om ze er door heen te doen geloof ik.

En mocht je het niet lusten dan kun je altijd nog lekker aan het fruit gaan ;)

11. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,791
    9,309
    113
    Gelderland
    Ik ben ook net begonnen met de smoothies en vervang mijn ontbijt ermee. Gisteravond heb ik er eentje gemaakt met 2 handjes spinazie, een halve banaan en 2 grote aardbeien en 2 glazen water. die heb ik vanochtend opgedronken en smaakte prima! Ik heb gewoon een hele boel fruit, groente gehaald van de week en probeer elke keer gewoon wat. Heb trouwens ook diepvriesfruit gehaald zodat ik het wat langer kan laten liggen.

12. Koffieleut

Goeie tip luna! Ik ga straks naar de winkel dus dan zal ik eens kijken bij de diepvriesafdeling!

13. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Die bosbessen die in mijn recept staan zijn ook bevroren hij heeft hier ook standaard doosjes bevroren fruit in de diepvries liggen. Meestal frambozen en bosbessen.

14. Koffieleut

Heb nu de mix gepakt, frambozen met bosbessen!

Eerste smoothie is een feit: sla met banaan (las online dat je in het begin niet teveel door elkaar moet doen?)
    Vind hem niet bijzonder lekker maar ook niet afschuwelijk...

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Het helpt niet echt om af te vallen. Maar bij mij helpt het wel mee. Ik kan beter naar de wc en begin 's morgens met een grote kan zodat ik al veel vocht en goeds binnen heb. De groente en fruit komen zo op een ludieke manier binnen en ben er niet heel de dag mee bezig dat ik 200 gram groente "moet".

Helaas lust uk ze hier niet en ben ik dus de enige die het drinkt.

Share This Page