Hallo Mama's ik vroeg me af of jullie mij een beetje kunnen helpen. Mijn zoontje is nu bijna 14 weken. Hij krijgt flesjes van 5x 200 en deze dronk hij eerder ook goed leeg.. Of hij liet soms tussen 20/40 staan. Hij begint nu zijn flesje al anderhalve week steeds slechter te drinken en laat steeds vaker meer staan zo tussen de 80 en 100 hij loopt ook bij de ka en die heeft hem nexium gegeven voor zijn verdenking verborgen reflux.. Alleen heb ik zelf niet het idee dat het dat is.. Of dat hij dat mischien wel heeft maar dan juist door de Kma.. Mijn zoontje heeft vanaf het begin al de hele dag hazenslaapjes nu nog steeds hij slaapt overdag heel weinig en als hij net even lekker ligt te slapen word hij weer huilend wakker..Zo zielig want hij is wel echt moe.Hij maakt ook een klokkend geluid onder de fles. (Alsof het te snel gaat maar dat gaat het niet want hij heeft deze speen altijd gehad en was altijd goed) Hij heeft verder geen eczeem. En groeit ook goed(Zal deze maand wel minder zijn nadat hij nu zo slecht drinkt) Maar ik was benieuwd of er ook mama's zijn waarbij het kindje verder wel goed groeide en of kma zonder eczeem kan?. Hij heeft verder wel elke dag de hik. Er komen nog lang na de voeding mondjes omhoog. Of lang na de voeding bij het oppakken nog een boertje. Hij hoest en niest veel. En ligt in bedje ook vaak te kreunen alsof hij buikpijn heeft. Verder is hij opzich wel vrolijk maar de laatste week is het met flessen dus echt een drama. hij begint halverwege te huilen en krijg er niks meer in. heel enkele flessen gaan dan wel goed. Kan iemand mij helpen
kan hij geen last van krampjes hebben? hij krijgt al wel kma voeding? onze zoon heeft/had ook kma maar alleen in het begin eczeem, dat is nu ondertussen al een 3/4 maand weg
Ons zoontje heeft kma. Dit is nu met provoceren in het zh aangetoond. Stijn had ook geen eczeem. Klachten bij ons waren erg onrustig,slecht slapen, veel huilen, vaak de hik, spugen maar vooral heel veel last van krampen en obstipatie. Als je het niet vertrouwd kun je nutrilon pepti proberen. Is de 1e stap na ha voeding. Kijk het 4 weken aan of het verandert en ga dan weer je gewone voeding geven. Als de klachten terugkomen weet je genoeg. Succes!
Mijn zoontje groeide goed totdat hij 6 maanden was. Toen begon zijn gewicht aardig af te buigen. Eczeem had hij wel. Dochter groeit als kool en eczeem kreeg zij pas met 5 maanden. Zij kreeg wel, nadat bv niet lukte, direct hypoallergene voeding en met ongeveer 10 weekjes zat zij al op voeding voor kma, wel niet de juiste voeding, want zijn met de lichtste begonnen. Wellicht dat daarom het eczeem pas later kwam. Maar niet ieder kindje met kma krijgt eczeem. Eczeem is erfelijk bepaald en wordt getriggerd / verergerd door bijv allergie en ook niet ieder kindje met kma groeit slecht. De symptomen die je beschrijft passen wel in het beeld van reflux. Maar kma en reflux gaat wel vaak samen of dat kma de oorzaak van reflux is. Bij mijn beiden kids het geval. Bij mijn dochter dachten we eerst ook aan reflux, vertoonde er veel symptomen van. Echter kreeg zij ook hevige buikpijnen en poepte zij moeizaam al voordat er andere symptomen waren. Hierdoor wisten wij dat reflux niet de boosdoener was. Ik weet niet hoe nexium werkt en hoe lang je zoiets de tijd moet geven. Maar als je het idee hebt dat er toch meer aan de hand is, zou ik dit bespreken met de ka en zeggen dat je kma wilt uit sluiten. Dat je wil elimineren / provoceren.