Denk dat het enige is dat helpt erover praten. hem uitleggen waarom het voor jou zo belangrijk is. Bij ons werkte dat. Ml hoefde niet per se een 3e maar vond het ook niet een groot probleem. Wij hadden wat "gesteggel" over praktische zaken (slaapkamers ed), toen we daar uit waren zijn we ervoor gegaan.
Praten, praten, praten. Dat is denk ik toch het beste wat je kan doen, je moet het wel eens kunnen worden hierover. Maar heb je ook wel een gedacht als je man echt niet meer wilt en je dit niet omgekeerd krijgt? Wat doe je dan? Maar ik snap heel goed het incomplete gezin gevoel.... Wij zouden nu 2 meiden moeten hebben maar helaas mocht het niet zo zijn Dat het fout kon gaan hield ik in me achterhoofd maar na de 20 weken echo als alles goed is verwacht je dat niet, tot het echt gebeurde... Ik wilde eerst er niet meer over nadenken maar nu zit het toch iedere dag in me kop dat ik graag voor de 2de wil gaan. Mijn dochter word alweer 5 volgende maand en ik wilde er max maar 4 jaar tussen hebben
@mime, dat doet mijn man ook, soms out of the blue begint hij er over, we hebben pas een andere auto gekocht een seat ibiza station. (hiervoor hadden we een smax ideaal met drie stoelen op de achterbank maar die auto koste zoveel in de maand qua benzine dat we nu dus een kleinere zuinige auto hebben. Zitten we al bijna drie kwartier in de auto zegt hij ineens: als we drie kinderen hadden gehad hadden we deze auto niet gekocht. dus ik was even van de wap dus ik zeg dat past hier ook in..... maar hij is er dan wel mee bezig lijkt mij....
@belliebel gefeliciteerd! wat leuk dat het is gelukt! Weetje als hij nou echt een derde niet zit zitten ok maar hij zegt gewoon dat het het mooiste is wat er is en dat het hem geweldig lijkt maar toch wil hij niet..... pushen wil ik hem ook niet en dat werkt juist niet. Ook zijn argumenten dat er iets mis kan zijn snap ik en daar kan ik ook niks tegenin brengen en tuurlijk ben ik daar ook bang voor maar je kunt wel heel veel al laten onderzoeken in de zwangerschap.... Als er bijv bij iemand die een derde heeft gekregen en die heefr het down syndroom zegt hij ook: zie je nou die wilde ook een derde... Maar het is twee keer gelukt om gezonde kindjes te krijgen dan is het toch niet per definitie de derde keer niet gezond?
Sowie zo ga je toch gewoon voor een kindje, dus een derde met sybdroom van down die......ja wat eigenlijk??? Ik zie het verschil van een eerste of een derde met syndroom van down niet echt? Ik ga hier maar niet verder op in, want persoonlijk krijg ik hier de kriebels van. Bij ons was de eerste gehandicapt, maar al was het de derde, dan was hij net zo welkom, anders waren wij nl. Niet voor een derde gegaan. En nee ik wil hier geen discussie starten over wanneer een kindje kwaliteit van leven heeft, we hebben het hier over het syndroom van down.
Als er bijv bij iemand die een derde heeft gekregen en die heefr het down syndroom zegt hij ook: zie je nou die wilde ook een derde... Bah!
Het gaat hierbij niet om het syndroom zelf maar om de vele gezondheidsproblemen die hierbij komen, denk aan hartproblemen en vaak ook longproblemen...
Hey Pfff, als gezondheidsissues echt een probleem zijn..is het dan handig om eens naar de feiten te kijken? Wat is je leeftijd? Maak je al echt meer kans op een kindje met problemen bijvoorbeeld? En weet je man dat als hij de keuze vooruit blijft schuiven je kansen er niet beter op worden? Dit kan argumenten in de trand van baan/financieen/eerst meer zekerheid etc misschien in een ander licht zetten..
Als je al 2 gezonde kinderen hebt is de kans kleiner dat je nu opeens een kindje krijgt die "ongezond" is... Staat er erg plat maar je snapt wat ik bedoel...
nou ja leeftijd vd moeder heeft er ook mee van doen hoor Toen ik begon was ik 27.. nu 34.. heel verschil in de medische wereld hoor.. Maar natuurlijk moet je die kansen realistisch bekijken en is voor de meeste onder ons de kans op een gezond kleintje gewoon nog heel groot.
@julia ik ben 33 dus het kan nog wel maar uiteraard hoe ouder je wordt hoe meer kans op gezondheidsproblemen... Ik wil uiterlijk nog een jaar afwachten en anders hoeft het voor mij ook niet meer.... aan de ene kant wil ik het onderwerp laten rustem voor nu maar aan de andere kant wil ik ook dat hij weet dat het volgend jaar niet meer hoeft zeg maar... Ik denk dat ik dit weekend toch maar eens echt een gesprek ga hebben met hem hierover en niet even tussendoor of een losse opmerking hierover maken... bedankt voor de reacties in ieder geval!
Bij ons had ik altijd een sterke wens voor 3 kids en ml vond 2 genoeg. Vooral omdat wij dan weer de ivf in moesten voor nr 3. Omdat onze kids nog erg klein zijn had ik het op de lange baan geschoven om nog eens te gaan kijken als de jongste 3 is. Het lot bepaalde anders een kindje heeft ons gekozen. Me man moest de eerste dag vreselijk wennen. Was echt in shock. Maar naar een paar dagen sloeg dit om in blijdschap. Was zelf ook bang dat het kindje niet gezond zou zijn maar alle echo's laten wat anders zien dus we hebben er nu alle vertrouwen in. Mocht ik nog een 4de willen staat me man hier zeker voor open mits dit ook natuurlijk gaan. Maar denk dat ik na deze zwangerschap wel klaar ben
Icsiwonder gefeliciteerd! Wat mooi dat je lichaam dan toch spontaan zwanger wordt! Hopelijk heb je een fijne zwangerschap. Een vierde dat krijg ik er zeker niet doorheen heen! Maar drie is voor mij echt prima, ik zie ons gewoon met drie kindjes... gek eigenlijk he? Als ik in de auto op de achterbank kijk hoort daar gewoon nog een kindje bij, zo moeilijk om dit uit te leggen....zeker aan mijn man
Hier dezelfde situatie, ik wil graag een derde maar manlief zit het niet zo zitten, dat wil zeggen, hij vindt twee wel goed zo. Voor mij voelt het nog niet compleet. Tegelijkertijd is het onderwerp nog niet afgesloten maar ik heb het ook even laten rusten. Heel veel tijd hebben we niet meer, ik ben nu net 39 en we zijn het er wel over eens dat 40 wel de grens is qua zwanger worden. Nou ben ik twee keer binnen een maand of 3 zwanger geworden dus dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Gezondheidsproblemen heb ik als 35+ zwangere helemaal niet gehad, makkelijke zwangerschappen en gezonde kinderen. Dus ook dat hoeft niet, hoewel de kans op afwijkingen toeneemt en de kas dat je nog zwanger wordt afneemt.
Anke, Dan wordt het spannend.... dan heb je nog een jaar om te beslissen of er wel of geen derde komt dan. Hoe lang wil je het laten rusten? Aan de ene kant wil ik het onderwerp ook laten rusten maar aan de andere kant weer helemaal niet want ik ben er heel de dag mee bezig! Net zag ik weer een gezin met drie kinderen en dan smelt ik en denk ik alleen maar dat wil ik ook!!! En wanneer is nou het goede moment om HET gesprek te beginnen....
Tsja, spannend.... Weet je, we hebben twee mooie lieve kinderen en dat is al heel mooi, dus als het hier bij blijft ben ik heel gelukkig maar vast ook wel even verdrietig. Maar ik denk dat ik daar wel mee kan leven. Dat laten rusten, tuurlijk ben ik er mee bezig, anders zou ik dit topic ook niet gevonden hebben Maar het speelt niet de hele dag door mijn hoofd en ook ik heb nog wel mijn twijfels. Niet zozeer of we het op zichzelf wel aankunnen of financieel trekken, maar we hebben allebei een drukke baan en dat kan best een lastige combinatie zijn. Ik zie dat wel zitten maar mijn man staat er ook vaak genoeg alleen voor, we moeten het wel echt allebei willen. Het is gelukkig niet zo dat hij absoluut niet wil maar de echte overtuiging is er nog niet. Wanneer begin je er dan over, bij voorkeur als je even de tijd hebt, dus kids naar bed en de avond voor onszelf.
De enige tip is volgens mij; hem de tijd gunnen, jouw verlangen benoemen, gezinnen met drie kids aanwijzen, nog eens benoemen en laten rusten en dan.... Keuzes durven maken,... Ik wilde altijd heel graag en ml ging om toen een goede kennis van hem zei dat die derde zo leuk is... En toen durfde ik ineens niet meer... Maar afgelopen dagen toch geklust... En denk ik al helemaal in drie kids...