Tips om misselijkheid tegen te gaan?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door urfebe, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorri

    dorri Bekend lid

    20 sep 2006
    916
    0
    0
    Hier ook zo misselijk! Eigenlijk helpt niets of t helpt maar kort. Gisteren moest ik er gewoon een potje van janken! Voelde me zo ellendig en vond t even niet meer leuk :(

    Het enige wat een beetje helpt is:
    1)Slapen
    2)Frisse lucht (ik wandel wat af) in de buitenlucht zijn

    Vandaag heb ik Okugest van VSM gehaald en dat heeft me toch wel de dag doorgesleept, ik kon eindelijk redelijk de dag door. Alleen einde van de dag was de misselijkheid weer meer aanwezig maar toen heb ik lekker gegeten en nu gaat t wel weer. Morgen naar de efteling dus dan gewoon maar weer op de okugest de dag door!

    Owja, vermoeidheid, stress e.d. Maken het erger dus probeer veel te rusten en te slapen als je lichaam daarom vraagt!

    Succes!

    Lfs, Dorri
     
  2. Linky

    Linky Fanatiek lid

    12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Het heeft mij erg geholpen! Maar leuk is anders hoor.
    Je wordt steeds meer geconfronteerd met dingen die je eng vindt. Ook al begint het klein. (bijvoorbeeld over een drukke kermis lopen, of niet meer vooraan gaan zitten in de bus om maar eens wat te noemen). En je bepaalt zelf hoe ver je iedere keer gaat. Daarbij leer je omgaan met een paniekreactie, hoe het werkt in je lichaam en hoe je er doorheen kan breken.

    Ik had het zo erg dat ik niet meer door de stad durfde te lopen, want stel je voor dat ik iemand zag overgeven. En eigen misselijkheid eindigde altijd in paniekaanvallen. Nu merk ik wel dat de vluchtreactie opkomt, maar nu kan ik het relativeren en mezelf weer rustig krijgen.

    Het gaat nooit helemaal over, maar het wordt wel een stuk leefbaarder!! Dus mocht je nog een therapie zoeken: deze raad ik je aan!
     
  3. urfebe

    urfebe Fanatiek lid

    25 sep 2014
    2.529
    1.234
    113
    Vrouw
    Wauw Linky, wat heftig dat t zo ver ging! Fijn dat de therapie heeft geholpen, ik hou het sowieso in m'n achterhoofd. Ik ben nu 9,5 en de misselijkheid wordt steeds een beetje minder gelukkig. Ik heb 1x niet kunnen tegenhouden, maar gek genoeg luchtte dat (ondanks de tranen die over m'n wangen biggelden) wel enorm op. Daarna ben ik redelijk opgeknapt. Nu voel ik me zo nu en dan nog wel niet zo lekker, maar zo erg als het was is het gelukkig niet meer.

    Sterkte lieve meiden! De kans is groot dat het gelukkig in de eerste 3 maanden over gaat! ❤️
     

Deel Deze Pagina