tips om ongesteld te worden na prikpil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Gabyyy, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gabyyy

Gabyyy Lid

4 apr 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames!

Ik lees steeds vaker dat er vrouwen zijn die lange tijd moeten wachten om weer ongesteld te worden na langdurig gebruik van de prikpil.

Ik heb zelf 3 jaar aan de prikpil gezeten, best een poos. Afgelopen september had ik mmijn laatste prik moeten halen. Heb ik niet gedaan.
    Ik vond het net als bij de meeste, het veel te lang duren tot ik weer ongesteld werd.
    Ik heb dus paar weken terug lopen speuren op het web, voor natuurlijke voedingswaren om deze op te wekken.
    Ik las dus dat peterselie, mango, ananas en gember zou helpen.
    Ik was gelijk naar de albert heijn gegaan en peterselie, een mango en gemberthee gekocht.
    Je kan er misschien niet in geloven, maar ik ben sinds dinsdag dus lichtelijk aan het bloeden en het wordt langzaam aan meer. Het is nog niet zoals het was voor ik aan die prikpil ging, maar er is hoop!

Ik denk persoonlijk dat het voornamelijk aan de peterselie heeft gelegen omdat ik die veel heb genuttigd en ik vind het wel toevallig dat ik inene begint te bloeden sinds ik met deze methode ben begonnen.

Ik hoop dat ik de dames met een kinderwens een beetje help met deze informatie en dat jullie zwanger mogen worden!

Mvg

2. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Hoi gabyyy dat wist ik helemaal niet. Ben ook druk aan het zoeken geweest over se prikpil maar hoop dingen gelezen qua duur :(
    Ik ben heb de shatavari pillen nu daar lees je ook hele positieve dingenover qua cyclus op orde helpen enz en ook de etos zwanger worden multi vitamines.
    Ben nu even gestopt omdat ik een 10 daagse kuur heb gekregen van de huisarts om het te helpen even op orde te krijgen. Want wat een bende is het en ik gebruikte het al heel lang. Als ik dit had geweten was ik er nooit aan begonnen want de voorinlichting is erg slecht erover is mijn mening.

Hopelijk zet het bij jou lekker door!!!

3. Gabyyy

Gabyyy Lid

4 apr 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vind het ook belachelijk! Moet eigenlijk verboden worden, dat spul! Ik wist in eerste instantie ook niet dat het werkte die peterselie enzo. Ik dacht van het zal wel, maar het kan nooit kwaad het te proberen! Ik voel me nu misselijk en duizelig... Zal wel bij de menstruatie horen?!
    Het is niet fijn ongi zijn, maar het hoort bij vrouw zijn! Ik zeg:gewoon proberen het zijn gezonde dingen, dus je kan er alleen op vooruit gaan!

4. Yv86

Yv86 Bekend lid

14 dec 2008
    524
    32
    28
    Mama van 2
    Ik heb juli mijn laatste prikpil gehad. Kreeg in dec een bloeding (2 weken)
    Daarna 14 feb en daarna 18 maart. Hoop dat het nu regelmatig is. ik heb maar 2 x de prikpil gehad. hoop dat het bij jullie ook snel regelmatig is

5. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Nou idd baat het niet schaat het niet. Straks ook maar even langs de ah. Die duizeligheid en misselijkheid kan er idd bik horen. Had ik ook. Fijn dat het bijnjou goed gaat hopelijk zet het lekker even goed door. Ik wacht het kuurtje even af wat die doet. Want ik bleef bloeden elke dag 1 fikse en daarvoor 2 weken aan het rommelen en anderhalve week die fikse bloeding dus was er wel even klaar mee e het wou ook niet doorzetten. Maar ik ga straks die spullen halen ;)

@ yv86 dat is wel fijn hopen dat het zo blijft nu voor je. Maar je leest zoveel nare verhalen op internet erover.

6. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    ik heb ook jaren de prikpil gebruikt. in die tijd heb ik ook overlegd met de huisarts wat te doen als ik zwanger wou worden.
    hij vertelde me dat je aansluitend op de prikpil de gewone pil kan gebruiken. dit helpt je cyclus direct weer terug te laten komen.

ik ben op een gegeven moment met de prikpil gstopt. niet om zwanger te worden, maar vanwege andere klachten.
    direct over gegaan op de gewone pil, en in de stopweek had ik direct weer mijn onttrekkingsbloeding.
    later heb ik de prikpil nog een keer weer gebruikt, en daarna weer met de gewone pil en toen gebeurde dit weer.

dus dat is ook nog een tip.

7. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    @roeska123 ik ben vorige jaar overgestapt naar microginon een aamtal maar maanden maar ik kreeg zoveel bijwerkingen ervan dat ik toen toch weer terug ben gegaan naar de prikpil. Ik heb toen idd ook gelijk een ontrekkingsbloeding gehad. En nu 2 keer de prikpil en in febr nu gestopt. Hopelijk komt alles snel op gang weer of juist niet natuurlijk ;) want ik heb al wel gelukkig 2 x de eisprong gehad zowel gevoeld als met testen kwam dat eruit.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Roeska: een onttrekkingsbloeding is iets anders dan een natuurlijke menstruatie. Een onttrekkingsbloeding is een nepbloeding, een pilbloeding.

Na een onttrekkingsbloeding kan het nog weken tot maanden duren voordat je natuurlijke menstruatie doorbreekt (en daar weet ik alles van helaas). Toen ik in oktober 2007 stopte met de pil kreeg ik keurig een pilbloeding, maar ik moest vervolgens 126 dagen wachten tot mijn eerste echte natuurlijke ongi.

Aan allen die wachten op de natuurlijke cyclus: ik hoop dat die snel begint!

9. Gabyyy

Gabyyy Lid

4 apr 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop niet dat ik dit verwar met ontrekkingsbloed... Hoelang duurt zoiets? Ben nu bijna een week aan het bloeden heb krampjes duizelig en het bloed is niet precies zoals ik vroeger had...

10. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Hallo

Ik wil je niet ontmoedigen hoor maar ik heb 1.5 jaar moeten wachten en enorm veel vruchtbaarheidsproblemen aan over gehouden.... Iedereen die erover denkt deze zooi te gaan gebruiken raaf Ik het af! Maarrrrr Ik ben wel zwanger nu. Ik hoop dat je snel ongesteld bent!!!!

11. Gabyyy

Gabyyy Lid

4 apr 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd dat je zwanger bent geworden! Ja, zal nooit meer die prik gebruiken hoor! Maar voor mij is het al heel wat dat ik begon te bloeden! Een gezonde cyclus zit er voorlopig niet in nee, maar het is een stap in de goede richring toch?

12. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik heb de prikpil 1,5 jaar gebruikt toen ik moest stoppen vanwege medicijnen, teveel hormonen kreeg ik binnen. Dit duurde 8 maanden voor ik weer ongesteld werd en perongeluk zwanger raakte. Vanwege omstandigheden abortus gekozen.
    die dag heb ik weer een shot gekregen maar heb de 2de niet gehaald omdat me baarmoeder nog van slag was..
    Dit duurde 10 maanden voor ik weer een beetje begon te bloeden....!
    Ze moeten dit als waarschuwing meegeven want het is pure bende! Ik ga iig niet meer aan de prikpil, vind het gezeik het niet waard. Ik heb zelfs op forums gelezen dat vrouwen die het langere tijden gebruikte gewoon onvruchtbaar werden!
    Ik kijk wel uit!

13. Marcella1985

Marcella1985 Bekend lid

17 mrt 2013
    641
    0
    0
    NULL
    flevoland
    Gabyyy is het doorgezet nu bij je??? Ik heb me kuur klaar en hopelijk gebeurt het snel weer die ellende ;) maar wel gewoon een eisprong gehad dan???

Deel Deze Pagina