Hoi dames, Ik ben nu ruim 5 weken zwanger en sinds een paar dagen in de ochtend misselijk. Bij mijn 1e zwangerschap had ik dat ook maar na het eten van een boterham was dat over. Ook moest ik gedurende de dag blijven eten om niet onderuit te gaan. Nu dacht ik dat ik daarmee ook wel weg kon komen, maar ik blijf de hele dag door eten. Vooral smorgens is het gevoel het ergst maar zit ik juist ook te eten terwijl ik daar geen zin in heb. Ik weet dat het erbij hoort maar toch vraag ik me af of iemand een tip heeft om de scherpe randjes eraf te halen. Wat doe jij om je misselijkheid tegen te gaan?
Er was vorige week volgens mij nog een topic waarbij iemand om tips vroeg. Daar zijn er een aantal goede tips gegeven. Misschien die even opzoeken? Edit: gevonden! http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/635816-tips-tegen-misselijkheid-please.html Hier hielp het in ieder geval om wat te eten voordat ik uit bed ging, zorgen voor een volle maag de hele dag en kleine slokjes cola te drinken.
Bij mijn 1e zwangerschap(en nu ook weer) hielp het eten van een appel. ook gebruikte ik Sea Band mama gember zuigtabletten om tussendoor het nare gevoel even weg te krijgen. Zorg idd dat je blijft eten/drinken. probeer gewoon uit wat je lekker vind. Hier helpt vanille-vla trouwens ook. Veel sterkte!!!
Gaat het eten je dan niet tegen staan? Dat heb ik nu namelijk. Heb ik 3 kwartier geleden net iets gegeten en moet ik dus nu alweer. Echt met lange tanden eet ik dan weer iets.
Eten eten eten...gaat je zeker tegen staan maar dat is wat mij altijd hielp. Ik at wel 10 stukken fruit op een dag. Had er toen ook een topic over gemaakt...zoveel hongerr, niet normaal. Ik was alleen savonds misselijk dus kreeg geen warm eten naar binnen. Wissel je eten af en drink wat cola tussendoor...wel de echte. Werkt ook als je buikgriep hebt
Vervelend dat je er zo'n last van hebt! Bij mij hielp het om in bed al een cracker of ontbijtkoek te eten en dan heel de dag door licht te snacken (cracker, rijstwafel, fruit, vla, etc.). Sterkte en hopelijk heb je er niet te lang last van!
Hier hielp alleen medicatie in combinatie met cola. En dan nog de hele dag een weeïg, ik moet bijna spugen, gevoel. Eten lukte mij nauwelijks, op wat kadetjes en crackers na (de rest kwam er uit).
Okugest van VSM, sea bands, pillen tegen t maagzuur en hopen dat t snel beter gaat. Vooral goed blijven drinken en eten en kleineporties. Sterkte gewenst!