tips om snachts iets langer te slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tel eens op hoeveel voeding je in 24 uur geeft en verdeel deze eens anders over de dag. Dus 's nachts weinig en overdag het overgrote deel. Kindjes kunnen leren om overdag hun voeding tot zich te nemen... net zoals ze kunnen aanleren dat ze de hele dag door te eten krijgen...

2. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    poe ik mag geloof ik helemaal in mn handjes knijpen!
    De kleine hier slaapt hier sins een week van 20.00-23.00 en van 23.00 tot 7 a 8 uur....

Leuke tips om vroeger naar je bed te gaan maar daar gaat de kleine niet langer van slapen, wat toch je vraag was volgens mij ;)
    wat ik me afvroeg, hoe doe je het 's nachts???

In het begin kwam S elke nacht om 4 uur eerst met een paar huiltjes, liet ik hem liggen totdat het echt huilen werd zeg maar.
    dan haalde ik hem er pas uit, gaf 1 kusje, met zo weinig mogelijk licht aan gaf ik voeding, en met 1 kusje weer naar bed.
    zonder te knuffelen kroelen etc...
    Volgens mij heeft dat gewerkt ;)

Je kleintje moet soort van "voelen" dat ie door moet slapen, dat het geen gezellig nachtelijk bezoek door papa of mama moet worden...
    heel hard.. maar het moet zo ongezellig mogelijk voor haar zijn :)

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik bedoelde het ook niet aanvallend ;)
    Ik begrijp je heeeeel erg goed haha.
    Ik slaap nu ook zo'n 6-7 uurtjes op een nacht, maarja helaas ook niet achter elkaar en dat breekt idd op.
    Ook die kwaaltjes komen me erg bekend voor ;).
    Zelf ben ik nu ook opzoek naar dé gouden tip om mijn kids eens wat langer te laten slapen 's morgens..nadat ze me er 's nachts min 1 x uit brullen zijn ze 's morgens ook nog eens tussen half 6 en 6u klaar wakker ;)

4. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    #24 jojo29, 14 jun 2010
    Laatst bewerkt: 14 jun 2010
    ik weet niet welke voeding je gebruikt ik zelf nutrilon standaart en forte forte gebruik ik voor savonds wel in overleg met het consultatie mijn dochtertje is nu iets meer dan 3 maanden oud en drinkt maar 4 flessen soms 5 ligt ik laat het eigenlijk aan haar over ze slaapt met 4 flessen 200cc door komt zei alsnof snachts dan geef ik het haar gewoon maar dat komt weinig voor.

je kan savond forte geven die mag je in combinatie geven met standaart staat ook op de verpakking
    en misschien wat ook helpt is 2 of 3 dagen voor het slapen in bad doen soms wil dat ook helpen.
    maar ja als de kleine toch blijft komen dan heeft ze het gewoon nodig en dan is het niet anders meid maar mij maakt het ook niet uit hoor of ze snachts komt maar het is toch wel lekker als de kleine doorslaapt maar dat ligt echt aan de kleine en je kan best 2 a 3 theelepeltjes rijstebloem proberen mijn dochterje had nergens last van maar goed elke kindje is anders maar proberen kan geen kwaad hoor.

groetjes jolanda

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ben niet anders gewend dan er minstens 1 keer per nacht uit te moeten om te voeden. Nou ja. 'Uit'. Ze past nog net in het wiegje en ligt dus nog in onze kamer 's nachts. Ik geef bv dus leg haar gewoon aan. Ik ben gestopt met zelf aanleggen om 23u, daarmee heb ik de voedingen wel iets meer verspreid 'gekregen', maar ik voed in principe op verzoek. Als jij bv geeft, zou ik je aanraden om dat te blijven doen (op verzoek voeden), en een beetje je zelf over te geven aan het idee dat het nog best een tijdje kan duren voor je kindje doorslaapt.

Ik weet hoe je je voelt, ik zou ook wel eens langer dan 4 uur willen slapen. Maar het is nu eenmaal zo, en ik ga het niet afdwingen. Ik vertrouw erop dat mijn kindje drinkt wat ze nodig heeft, en dat ze vanzelf op een gegeven moment zal doorslapen.

Ik heb geen verstand van fv, maar ik vind het best een stap om extra schepjes of rijstebloem te geven om langer slapen af te dwingen. De babymaagjes en darmpjes zijn nog niet 'af' als ze nog zo jong zijn, dat is ook de reden dat ze nog geen volwassen dag/nacht ritme hebben met eten (en dus ook nog niet zo met slapen, hoewel Renske duidelijk overdag kortere minder diepe slaapjes doet dan 's nachts, dan wordt ze echt alleen wakker om te drinken).

Extra schepjes van wat dan ook betekent dat het zwaarder verteerbaar is, het is niet per se goed voor je kindje.

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik geef flesvoeding. Eigenlijk al teveel, hihi
    Overdag 5 flessen, ze wil ze ook echt alle 5. En snachts een kleine fles.
    Ik wacht tot ze echt gaat huilen, en dan in het donker voeden. Ik moet haar wel verschonen(dit hoefde bij mijn zoontje dus nooit!) want anders lekt ze door, en is ze nog eens wakker.
    Na het voeden gaat ze meteen weer slapen.

Het is dus gewoon niet anders! Vanacht heb ik haar dus niet wakker gemaakt om 23 uur, en werd het 0.30 en 4.50. Nee dat is toch helemaal niks! DUs vanavond maar weer wakker maken om 23 uur!
    Ze kan dus wel langer dan 4 uur tussen haar voeding, overdag doet ze dat ook wel eens. Ik denk dat het wakker worden snachts ook een gedeelte "mamahonger" is! Even knuffen met mama.
    Suc6 meiden die in de zelfde situatie zitten! kus miek

Deel Deze Pagina