Sinds kort maar begonnen met extra vitamines en egina forst(weet niet zeker of ik het goed heb geschreven). Voor de gene die dit slikken (of andere vitamines)helpt dit jullie? Minder griep of andere voordelen?
Echinae forte Nee, ik gebruik alleen altijd extra vit C in hoge doseringen. (min 1000 per keer) Het hele jaar door dus.
ja, al moet je wel uitkijken met vit C in héél grote hoeveelheden. Ik gebruik 1000 mg per keer, dat wordt al als heel hoog gezien. Vit C is in water op te lossen. Je lichaam pakt aan vit C wat het nodig heeft, je kunt dus beter meerdere keren pd vit C gebruiken, dan een grote hoeveelheid in 1x. Want wat aan overschot C is, gaat via je urine eruit, wat je nieren kan overbelasten (bij heel grote hoeveelheden) Voordeel van regelmatig vit C gebruik: kans op UWI wordt fors verkleind, ijzeropname is beter (ik heb snel last van ijzertekort), goed voor de huid, je weerstand gaat erg omhoog, gaat verouderingsprocessen tegen.
Ik gebruik ook 1000mg Vit C, Time Released. Verder; - een Multi met hoge dosis vit B Complex omdat ik nagenoeg geen (rood) vlees eet - vit D 50 - Magnesium (Citraat) Omdat ik snel last krijg van kramp als ik dat niet neem Soms ook nog: Omega 3 DHA en EPA Q10 Echinacea (griepseizoen)
Ik neem omega-3, vit. D en vit. B12. Ik voel me echt beter sinds ik dit gebruik, minder moe en warrig.
En heb je er voordelen bij. Ik heb een multivitamine tablet van meerdere vitamines c 40 mg zou ik er 2 van nemen zijn het 80
Vitamine d heb ik trouwens in apule 25.000 iu maar dit was ivm een tekort (neem aan dat deze bijna weer keurig is)
Uiteraard. Anders zou ik ermee stoppen. Ik heb door de jaren heen vanalles uitgeprobeerd. Dit zijn de basis dingen die zijn overgebleven. Ik gebruik ook alleen dingen waarvan ik onderzocht heb of er een wetenschappelijk bewijs is dat het werkt.
Ow ok. Nou vit B complex is om happy en neurologisch in orde te blijven. Ik eet weinig rood vlees en heb gemerkt dat ik dan snel een tekort op bouw. Ik word dan moe en somber. Omega 3 gebruik ik omdat dit goed is voor je hersenen en concentratie. Ik eet ook wel vis, maar geen 2x per week. Vit D omdat ik zonder niet zo fit ben en weinig buiten kom, zeker in de winter. Als ik wel buiten ben in de zomer zit ik liever in de schaduw. Ben niet iemand die lekker gaat liggen bakken. Vit C voor dezelfde redenen als mamabri al noemt. Echinea verbeterd de weerstand. Dus vandaar in griep seizoen. Magnesium vanwege krampen. Als ik ermee stop dan krijg ik na een paar weken lasten van spier krampen en dat gevoel dat ik steeds mn benen moet bewegen 's nachts.
Is er verschil tussen de vitamines c die jullie gebruiken? Ik wil het al een tijdje proberen, maar er is echt zoveel keus.
het is verstandig je bloed te laten checken welke vitamines je te kort komt en deze gericht bij te slikken. Sommige vitamine zoals bijv. B6 geven klachten bij opstapeling omdat die niet uitgeplast worden. Deze zitten wel in multi vitamine (meestal nog zeer hoog gedoseerd) waardoor een teveel hiervan snel ontstaat. Dus mijn advies, testen is weten en daarop afstemmen.
Die van Dr. Vogel heet juist Echinaforce. https://www.avogel.nl/webwinkel/producten/echinaforce-griep-verkouden.php Ik slik Vitamine C en Vitamine D. Mijn man slikt Kruidvat Echinaforce tabletten voor zijn weerstand.
Ik ben aan het afvallen (nu -43kg) en mijn haar viel mee af en ik hield een heel dun bosje over. Slik sinds een paar maanden speciale tabletten en sindsdien nog nauwelijks last van haaruitval. Blij mee!!
Een multivitamine, een sterkere magnesium en een B complex. Allemaal van Orthica. Alles het hele jaar door. De magnesium ivm sporten en spierpijn. Krijg ook last van mijn benen s nachts als ik die niet neem. En ik merk dat het ook goed voor mijn geestelijke gezondheid is. En de B voor mijn haren, nagels en huid.