Het wil nog steeds niet helemaal lukken, terwijl hij er toch al een aantal weekjes mee bezig is. Een hoop gespartel maar hij komt niet vooruit... Hoe kun je dit stimuleren / de baby helpen? Of hebben jullie ze gewoon laten doen en geen hulp geboden?
ik denk dat je je kindje het beste kan laten doen, het komt vanzelf wel wanneer hij er echt klaar voor is dan kan hij het ineens mocht je kindje nou echt bv 12 maanden zijn en nog niet kruipen, dat ze echt een achterstand hebben dan pas zou ik denken aan het helpen met kruipen komt vast vanzelf goed
Hier is mijn mannetje er ook weken mee bezig geweest. Het enige wat ik deed was n speeltje iets verder weg leggen, maar als hij dan na even proberen echt boos werd kreeg hij t speeltje van me. Of t ook echt helpt dit stimuleren daar twijfel ik over. Want hier ging de kleine eerst achteruit, dus niet naar t speeltje toe... Maar er verder vanaf. Haha.
Komt goed, hij is nog jong ! Tijgeren met 9 maanden (achteruit net als bij Yossie...en daar werd ze heel boos van ), paar weken erna vooruit. En kruipen was met 10 1/2 maand.
Ik gebruik een speeltje of, heel pedagogisch onverantwoord, mijn iPhone.. Denk dat dat ding haar binnen no time aan het rennen krijgt! Maarre als ze het niet leuk vindt, zet ik haar overeind en geef ik een speeltje. Nee, mijn iPhone uiteraard niet!
John was niet te stimuleren met kruipen, hij rolde eerst de kamer door om bij iets te komen en daarna werd het billenschuiven
Gewoon lekker zijn gang laten gaan ze leren het vanzelf... De ene heeft het sneller door dan de ander.
Hij is nog hartstikke jong joh, ik zou 'm nog even rustig laten proberen. Mijn zoontje was vanaf z'n 9e / 10e maand tot aan z'n 13e maand een 'billenschuiver', begon daarna pas te kruipen. Hij kwam wel vooruit maar op z'n eigen manier. Stimuleren hielp niets, hij deed wat hem het beste afging.
Ik kon (en dus wilde) dochter ook niet stimuleren, ze raakte er alleen maar nog gefrustreerder door. Met tussen de 10 en 11 maanden was het pas echt noemenswaardig tijgeren, tot die tijd rolde ze door de kamer als ze iets wilde.
Ik kreeg laatst een tip om de sokjes uit te laten. Het schijnt dat ze dan minder weg glijden en dus beter kunnen afzetten.
De beste stimulans is om je baby altijd op de buik te leggen om te spelen, dat is de basis. Alleen vanuit die ligging leert een kind tijgeren en kruipen. En zoveel mogelijk (eigenlijk altijd behalve om te eten/ op schoot zitten). Babys die te vroeg in de zithouding worden neergezet slaan deze basis over, en dan krijg je soms het billenschuiven oid. Daarnaast zou ik hem op een tapijt oid neerleggen, dan heeft ie wat meer grip bij leren tijgeren. Een paar leuke speeltjes om hem heen, en het komt helemaal goed. (De meeste babys draaien eerst om hun as op de buik, dan spartelen met armen en benen, dan achteruit tijgeren, en dam vooruit. Dat is allemaal normaal en het hoort erbij.
Hier tijgert ons manneke nu een maand ongeveer. Wij hebben veel zijn broek en sokken uit gedaan, zodat hij wat meer grip had. Daarbij ook weleens onze handen tegen zijn voeten gehouden. Dat wanneer hij een kruip/tijger beweging maakte hij kon afzetten tegen onze handen. Of het geholpen heeft weet je natuurlijk nooit.
Dat doe ik ook wel eens bij mijn zoontje, die raakt altijd zwaar gefrustreerd op zijn buik omdat die vooruit wilt maar niet erg ver komt Als die wel vooruit komt door wat hulp is die wel tevreden het gekke kind. Alleen is er bij hem nog geen haast.... hij is nog maar 3,5 maand dus dat komt vanzelf wel een keer. Maar buikliggen is sws al niet favoriet bij hem, dus denk dat hij een billenschuiver wordt
hahahah hier nog 1 mijn dochtertje is gek op mobile telefoons en bij 7 maanden kroop ze ook alleen maar achteruit ze wou zo graag vooruit maar het lukte haar niet toen heb ik me mobile telefoon voor haar neergelegd en ja hoor sinds toen kruipt ze vooruit
Even reageren hoor, aangezien mijn zoontje een billenschuiver was ; Mijn zoontje werd beslist niet te vroeg 'neergezet' op zijn billen, hij zat bij 8 maanden, en dan ging hij zelf zitten, maar nooit vanuit buikligging (trok zichzelf omhoog bijv.). We hebben op aanraden van de kinderarts een Bumbo stoeltje aangeschaft omdat Dennis een bloedjehekel had aan op zijn buik liggen/spelen en hoe we het ook probeerden te stimuleren, het ging niet. Het is dus niet zo dat het standaard maar zo gaat dat wanneer je een kind op de buik legt, het wel vanzelf zal gaan kruipen. Dennis was (en is nog trouwens) erg fel in zijn bewegingen en is altijd erg beweeglijk geweest en ging alle kanten op, maar wel op zijn manier. Soms gaat het nu eenmaal zo en kun je maar beter niet teveel proberen te stimuleren als het kindje er helemaal gefrustreerd en overstuur van raakt. Het kruipen is hier dus pas gekomen na het billenschuiven, dat kan namelijk ook nog.
Wij hebben een autokleed gekocht op aanraden van de fysio, wij hebben een jongen en zij zei dat koop je vaak uiteindelijk toch dat is lekker stroef. Wij hadden een reflux kindje wat maar een wens en verlangen had en dat was zitten. iedereen was er vanuit gegaan (ook de fysio) dat hij een billenschuiver zou worden... maar nee hoor! meneer is met 13 maanden ineens gaan kruipen! eerst alleen maar achteruit tijgeren en rondjes om zijn as. Van de fysio moesten we ook het optrekken aan een tafel gaan oefenen. (hij was toen al een jaar!) eerst moest ik op mijn knieen zitten en dan y op mijn knieen laten zitten en dan laten optrekken. En zo steeds lager. hij kan niet niet van de grond optrekken, maar door zijn armspieren te trainen ineens wel kruipen. Ik zou dit niet gaan proberen zonder toezicht van de Fysio, want die kan onderzoeken of je kleintje al klaar is om te gaan optrekken e.d. dit verhaal sluit wel aan bij Adi, als ze veel op hun buik spelen trainen ze ook de armspieren!
Mijn zoontje kan met zijn heupen en benen al best wel kruipen maar het is zo jammer dat de rest van zijn lichaampje nog niet mee werkt hihi! Hij kan dan ook best wel boos worden, leg ook wel een speeltje vlak voor hem maar de slimmerik trekt dan het kleed naar zich toe af en toe hou ik hem vast dat hij in de "kruip stand" zit maar dan weet hij alleen nog niet wat de bedoeling is. Lekker laten gaan zou ik zeggen!