Gastouder zet mijn meisje van 15 maanden op de gang??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chocolaatje, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

Titel zegt het al, gisteren moest ik van mijn oudste zoontje van 3 horen dat onze gastouder mijn dochtertje van net 15 maanden op de gang had gezet omdat ze hard schreeuwde. Ik ben er erg van geschrokken, wij als ouders vinden haar hier echt nog te jong voor! En het ergste vond ik dat ik het van mijn zoontje moest horen, wat vinden jullie hier nu van? Ik vind het eerlijk gezegd nog niet kunnen met deze leeftijd.

2. pasja

pasja Lid

22 mei 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb zelf nog geen kinderen maar weet wel dat een kind van die leeftijd zich enorm bewust is van de aandacht die het gedrag oplevert. ik zie zelf geen probleem in het kind dan even apart zetten. zolang ze niet een half uur apart gezet is

3. chocolaatje

Wij vinden het toch niet kunnen, vooral ook omdat ze zoiets niet met ons besproken/verteld heeft maar ik het van mijn zoontje van 3 moet horen. Vanaf 18 maanden zeg ik ok, maar nu vind ik het te vroeg. Wij lossen het zelf thuis anders op.

4. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Dan zou ik dat met je gastouder bespreken. Hadden jullie een overeenkomst over hoe dat soort dingen aan te pakken? Anders kan de gastouder weinig anders doen dan eigen initiatief tonen. En dat je dat niet verteld wordt, tja... De gastouder kan het gewoon vergeten zijn, of iets hebben van: 'het is gebeurd, we hebben het er niet meer over'.

5. chocolaatje

Nou, we hebben het met haar besproken en gezegd dat ze het op een andere manier kan oplossen maar dat wil ze niet. Ze zegt letterlijk: Ik doe het toch! (op de gang zetten dus). Vergeten te vertellen weet ik zeker van niet, dat was bewust want ze wist wel te vertellen hoe vervelend mijn dochtertje gisteren wel niet was.. Mijn meisje zit even in een lastige periode, en ze weet er niet mee om te gaan is mijn mening. Naar adviezen luistert ze niet, ze dramt haar eigen visie steeds door en daar hebben we genoeg van.

6. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Dan is het misschien toch handig om een andere gastouder te zoeken, aangezien jullie niet op één lijn liggen en jullie genoeg hebben van het doordrammen en toch eigen ding doen.....

7. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Dat is echt een moeilijke situatie! Als het echt niet werkt zal je een andere gastouder moeten zoeken, want ik lees tussen de regels door dat er meer knaagt bij jullie... Hopelijk komen jullie eruit, je kan een andere persoon niet dwingen om alles volgens jullie boekje te doen. Helemaal niet als je er zelf niet naast staat.

8. chocolaatje

Dwingen volgens ons dingen volgens ons boekje te doen doen we ook niet en dat kan ook niet. Ik ga zeker een ander zoeken, verder zijn we tevreden maar elke 3 maanden is er wel iets bij haar. 3 maanden geleden nog had een ander kindje mijn zoontje zijn oog met tipp-ex ingesmeerd, waarna ze zo hard zijn gezicht schoongemaakt had dat de korsten erop zaten. Toen ik zei dat ze beter op moest letten en zulk soort dingen buiten berijk van kleine kinderen moest zetten was ze het daar ook al niet mee eens, ze moesten het maar leren en dat kan gebeuren zei ze??? Tja, wat als dat kindje lijm op de ogen van mijn zoontje had gesmeerd? Na veel bombarie gaf ze haar fot eindelijk toe, daar word je toch moe van?

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

ik zou als dit bij mij zou gebeuren een andere oppas zoeken,ik vind 15 maanden ook te jong. Ik zou het kindje gewoon op ooghoogte aanspreken van: lieverd,luister even,je hoeft niet te gillen,we verstaan je wel,wat is er? Vaak helpt dat beter dan apart op de gang zetten.

10. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ik snap je frustratie wel, ik vind het zelf ook heel moeilijk een gepast gastouder te zoeken.
    Maar het is wel zo, bij een gastouder thuis gelden hun regels. Als corrigeren binnen de gebruikelijke grenzen zijn, is het ook aan hun hoe ze dingen oplossen.
    Op de gang zetten is heel gebruikelijk als kinderen stout doen. En een kind van 15 mnd heeft echt wel door wat hij/zij doet, en dat mag gecorrigeert worden.
    Als jij er niet mee eens bent, oke, dat kan. Maar als een gastouder van iedere ouder hun manier van opvoeden en corrigeren moet toepassen, moet ze weer ieder kind weer anders behandelen enz enz naar de wensen van die ouder. Dat is ook niet te doen.
    Dus, bij de gastouder thuis geldt hun regels, mist het gepast is. Dus natuurlijk mag slaan niet, buiten zetten als het koud is enz enz. Gewoon logisch nadenken.
    En dat ze het niet verteld heeft, ja, dat snap ik ook wel.
    Mijn zoon doet op school ook vaak stout. De juf lost het gelijk op, corrigeert hem en daarna is het klaar. Dan heb je het er niet meer over. Over is over. En op de gang zetten is ook niet zo erg hoor. Als ze dat ook steeds moet vertellen, heb je wel aan het einde van de dag wel een heeeeellllllllllle lange overdracht.

Maar goed, voel je je niet prettig bij deze gastouder, zoek gewoon een ander. Maar geloof me, bij ieder gastouder is er vaak wel wat (weet ik uit ervaring) het is gewoon heel moeilijk de zorg voor je kinderen uit handen te geven en willen dat dan nogsteeds alles gaat op je eigen manier.
    Sterkte ermee

11. chocolaatje

Loes1980, ik ben het dus totaal niet met je eens (op sommige punten). Stel ze heeft als regel een corrigerende tik te geven? Moet ik dat dan ook maar accepteren? Ze hoort het wel degelijk te vertellen! Laatst gaf ze ons uit zichzelf een folder over positief opvoeden, daar stond ook een een kindje pas op de gang te gaan zetten als het 18 maanden is. Ze werkte volgens die regels ook zei ze??? Dus niet! Als ze nu wat ouder was geweest had ik er geen moeite mee gehad. Maar goed, lees mijn vorige bericht maar eens, wat vind je daar dan van? Sorry meiden, maar ik zit er gewoon even vol van. We gaan nu proberen te regelen dat beide kids naar mijn schoonouders gaan als ik moet werken.

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik zou echt een andere g.o. zoeken! Jullie visie mbt de opvoeding e.d. moet wel met elkaar stroken, anders loop je dus tegen problemen aan zoals je nu hebt.

Verder vind ik het ook echt niet nodig om een kind van 15 maanden op de gang te zetten. Kindjes van 15 maanden zijn in mijn ogen nog zo goed als baby en ik geloof echt niet in het nut van op de gang zetten op die leeftijd. Mijn dochter raakte er altijd alleen maar overstuur van. Wat hier het beste hielp was afleiden.

13. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Precies.

Als onze gastouder dit zou doen zocht ik per direct iemand anders. Gelukkig lijkt de onze in heel veel opzichten op mij (die klik was er meteen bij de eerste kennismaking) en lost ze veel dingen hetzelfde op als ik. En als ze niet weet wat ze ergens mee aan moet, vraagt ze het gewoon. Het is erg belangrijk om van de regels van elkaar op de hoogte te zijn en in elk geval zoveel mogelijk op één lijn te zitten.

En 15 maanden is wat mij betreft ook nog te jong om ze op deze manier te corrigeren hoor, dit zou bij Dennis echt niets uithalen, hij zou er alleen maar nog meer overstuur door raken.

14. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik zou ook een andere gastouder zoeken of idd kijken of je bij je ouders/schoonouders iets kunt regelen.

Verder denk ik wel wat anderen hier ook al zeggen, dat gastouders voor zichzelf regels moeten hebben die ze bij alle kindjes hanteren. Het is niet te doen om bij bijv. 5 kindjes 5 verschillende aanpakken te hanteren, overigens is dat voor de kinderen zelf ook super onduidelijk (als kindje 1 bijv. wel met 15 maanden op de gang mag, maar kindje 2 pas met 18 maanden dan snappen de kindjes het zelf ook niet meer).

Maar die regels die ze dan hanteert moeten natuurlijk wel bij jullie passen en zo te lezen is dat niet het geval!

Wat betreft het voorval met de typex, ja dat vind ik ook echt niet kunnen! Het op de gang zetten bij 15 maanden, daar heb ik nog geen ervaring mee, mijn zoontje is nog veel jonger, maar het lijkt mij ook wel erg jong!

15. Soumayyaah

Soumayyaah Bekend lid

8 aug 2011
    547
    33
    28
    Veel te veel woorden :D

16. pasja

pasja Lid

22 mei 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je zelf thuis wel alles, maar dan ook alles achter slot en grendel?

ik snap dat het vervelend is maar er kan altijd iets gebeuren.

17. chocolaatje

ben je zelf gastouder soms? Ik heb alles achter slot en grendel ja wat onveilig is!

18. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Een gastouder hoort ook alles achter slot en grendel te hebben. Daar word toch ook niet voor niets op gecontroleerd. Je bent officiële kinderopvang, en je moet dus ook aan de eisen voldoen. Ik zou dit ook echt niet goed vinden en een ander zoeken.

19. chocolaatje

Klopt, maar nu heb ik vernomen voordat men bij een gastouder gaat controleren dit van tevoren wordt aangekondigd. Ze moeten gewoon onverwachts binnen gaan en controleren. Bedankt tot nu toe voor de antwoorden! Ik ben er al mee bezig andere opvang te regelen. Morgen moet ik weer werken en moet er niet aan denken dat ze weer naar de gang moet, mijn meisje was gisteren helemaal overstuur toen ik haar kwam halen:(

20. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Sorry maar ik snap niet dat je je kindjes er nog brengt. De opmerkingen die ze uberhoud maak. Je vertellen dat kleine meid ze vervelend was vandaag:( sorry maar in mijn ogen is een kleintje van 15 maanden niet vervelend natuurlijk heb je er dagen tussen. Maar als ze dat al niet aan kan????? Verder hoort tipex niet in bereik van kinderen te staan punt uit. Geen discussie over mogelijk. Ga zo snel mogelijk op zoek naar een andere oplossing waar jij je prettig bij voelt.

groetjes kim

Deel Deze Pagina