Hoi dames, de afgelopen 2 nachten kostte het me heel veel moeite om in slaap te vallen. Als ik eenmaal slaap, slaap ik ook de hele nacht door. Maar het inslapen is ineens heel lastig. Ik lig maar te malen en dan komen de tranen weer omhoog. 's Ochtends ben ik dan helemaal gesloopt, ondanks dat ik dan toch wel een aantal uur geslapen heb. Ik ben niet zo'n voorstander van medicijnen, ook omdat ik hoop snel weer zwanger te worden. Ik kreeg van een tante de tip om evt elke avond een kop valeriaanthee te drinken. Iemand anders nog een goede tip? Ik lijk alleen maar aan mijn meisje te kunnen denken, in plaats van aan ideeen om in slaap te vallen...
Ten eerste gecondoleerd met jullie grote verlies. Ik gebruikte wel eens Passiflora complex van A. Vogel -moet rustgevend zijn- voor rijexamens of zo. Ik had wel het idee dat het wat deed, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met wat jij nu doormaakt. Heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.
Hoi daisykesie, Ik ben ook geen voorstander van slaapmedicatie, maar omdat ik al een paar nachten heel slecht sliep, heb ik ze uiteindelijk toch maar gevraagd, omdat niet slapen me zeker niet beter maakte. Heb er 12 voorgeschreven gekregen en nu nog steeds 7 liggen. Heb ze niet iedere nacht gepakt, omdat ik dat op een of andere manier niet prettig vond, maar sliep er uiteindelijk wel wat beter door. Je hebt tabletten om beter in te kunnen slapen, of tabletten om door te kunnen slapen. Verder heb ik maar weinig tips omdat bij mij andere dingen echt niet hielpen. Slaap is toch echt wel heel belangrijk, al is het maar 1 nachtje, als medicatie daarbij helpt, is het misschien niet onverstandig het een keer te proberen. Heel veel sterkte in ieder geval!
Allereerst gecondoleerd met jullie verlies, vreselijk. Ik heb in het begin na mijn bevalling ook moeilijk geslapen. Ik heb daar een aantal nachten medicatie voor genomen, maar wilde dit ook niet iedere nacht slikken. Uiteindelijk kon ik accepteren dat ik wakker lag, en doordat ik er geen 'probleem' van maakte viel ik uiteindelijk toch wel in slaap. Ik heb geprobeerd het juist te laten gebeuren in plaats van het verdriet om die momenten weg te stoppen, maar dat is wel erg moeilijk. Het scheelde ook dat ik niks hoefde overdag ( weet niet of jij nog een kindje thuis hebt nu of dat je dochtertje naar school of zo gaat) dus dan ging ik gewoon overdag even liggen. De oorzaak van het niet kunnen slapen ligt in je rouwproces en het verlies wat je nog ieder moment voelt. Een pilletje kan dit weg nemen, maar je krijgt het dan later voor je kiezen ben ik bang. Ik heb in het begin als ik echt weer een paar nachten niet geslapen had elke 3-4 dagen diazepam genomen, en dan dus weer een paar nachten niet. Na een week of 2 had ik het niet meer nodig. Niet zozeer dat ik beter sliep, maar het niet slapen frustreerde me niet meer. Ik vond het eigenlijk ook wel fijn soms. Alleen met mijn gedachten bij onze kleine man, zonder mensen om me heen die zeiden dat ik van alles moest of zo. Beetje vreemd klinkt het geloof ik maar goed, zo was het bij mij . Nu een jaar later slaap ik af en toe nog steeds moeilijk, maar het gaat een heel stuk beter! Heel veel sterkte.