bloedstollingsproblemen ontdekt...

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door conejita, 26 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    hoi mama´s,

ik vroeg me af of hier meiden zijn met bloedstollingsproblemen?
    bij mij is een lage anti trombine waarde ontdekt na de stille geboorte van mijn dochtertje Noa*
    ze hebben toen ook een hematoom gevonden op de placenta.
    nu denk ik: kan dit een gevolg zijn van een stolling of zo?
    ik heb pas binnenkort weer een afspraak met mijn gyn maar loop nu natuurlijk met deze vragen rond.

ik vroeg me af of iemand het herkent of er iets zinnings over kan zeggen, gezien haar eigen ervaringen?

mijn dochtertje was ook te klein voor het aantal weken. 2140g voor 38.5 weken.
    ik lees ook dat bloedstollingsproblemen groeivertraging in de baarmoeder kan veroorzaken.
    ook heb ik eerder twee miskramen gehad. ook dat kan er mee te maken hebben

het lijkt allemaal verband te hebben. en het klopt wel met de info die ik lees.
    mijn ervaringen met artsen hier (in Spanje) is dat ze niet veel zeggen. ze durven natuurlijk ook geen rotsvaste uitspraken te doen en dat snap ik heus wel.
    ook ben ik niet op zoek naar een schuldige. maar wél naar het complete (mogelijke) verhaal van wat er met mijn dochtertje gebeurd is.

iemand ervaring mee?

liefs C

2. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    He meid,
    als het goed is heb ik geen problemen, maar reageer toch ff hier:

Ik heb ook een hematoom op mijn placenta gehad, ontdekten ze na de curretage. Vandaar dat ze eerst dachten dat het te maken had met placentaloslating door de hematoom maar dat is inmiddels niet meer aan de orde. Wel heb ik toen ook al mijn bloedwaarden zitten narekenen en uitpluizen omdat ik ook bang was voor problemen met de bloedstolling, te snelle bloedstolling.

Mijn waarden waren: PV: 1.25; INR: 0.88; APTV: 25; APTV ratio: 0.8; fibrinogen 3.8 (buitenlands verslag, dus niet vanuit NL)

Die van jou was toch iets van 76? weet niet waar dat dan mee vergeleken moet worden bij bovenstaande :)

In welke waarden was het bij jou uitgedrukt? Mijn gyn zei dat het van mij prima in orde was, uiteindelijk. Gelukkig.

Het is wel heel fijn dat je nu de heparine krijgt, hopelijk voorkomt dat deze zwangerschap in ieder geval dat iets dergelijks kan gebeuren (ongeacht of dat de uiteindelijk oorzaak was of niet). Heb je al deze vragen al voorgelegd aan je gyn of ga je dat nog doen, zodra je een nieuwe hebt?

x Bee

3. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hey girl,

Die waarden zal ik ff moeten checken met de mijnes.
    Maar bij jou was alles wel in orde he.

Ik heb volgende week een afspraak bij mijn nieuwe gyn. Dan zal ik het voorleggen. Ik merk dat ik gewoon niet veel vertrouwen heb, bang ben dat ze "vaag blijven doen". Om me niet van slag te brengen of omdat ze het echt niet weten? :(

Dus daarom hier ook op onderzoek. .

4. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ik heb een bloedstollingsprobleem, nl Factor V Leiden. Dit is na 2 miskramen ontdekt. Bij mijn andere 3 zwangerschappen heb ik bloedverdunners, Fraxiparne, gespoten en heb ik kinderen van 7 pond op de wereld gezet.

Bij mijn zus is dit ook geconstateerd. Echter vond de 1e gyn het niet nodig dat ze bloedverdunners zou spuiten en dit heeft geresulteerd in een baby die met 40+2 is geboren en maar 2600gr woog. Bij de 2e had ze een andere gyn, spoot ze bloedverdunners en kreeg ze een baby van ruim 3250gr.

Sandy

5. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Sandy, bedankt voor je reactie.
    Tjee zeg, dat is wel een verschil in gewicht bij de kinderen van je zus.
    Dus het kan ook echt met Noa's gewicht te maken hebben gehad...
    ik zie dat je dochter is overleden, wat spijt me dat.
    nogmaals bedankt voor je reactie.
    Xxx

6. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik heb factor v leiden heterozygoot. Mijn moeder heeft helaas met 24 wk een kindje verloren aan (zeer waarschijnlijk) een trombose in de navelstreng.

Ik heb bij beide kinderen geen anti stolling gespoten, mijn gun vond dat bij heterozygotie niet nodig. Eef was met 37 wk ruim 3200 gram, fien was met 38 wk ruim 3400 gram. Netjes dus.

Wel kreeg in bij beiden een verhoogde bloeddruk en bij fien werd dit pre-eclampsie. Ze vermoeden dat factor v hier ook een aandeel in heeft.

Het weerhoudt mij er van om (helaas) voor een derde te gaan, ik ben bij fien echt heel ziek geweest, mijn lichaam houdt blijkbaar niet zo van zwanger zijn 😩

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb ook Factor V Leiden, dit is ontdekt na een zware longembolie en trombosebeen een week na mijn bevalling. Mijn dochter was Godzijdank gezond geboren en daar heb ik volgens het ziekenhuis veel geluk mee gehad. Mijn arts heeft mij ontraden om nog een keer zwanger te worden, omdat het allemaal zo heftig was. Nou heb ik ook niet echt een tweede kinderwens, dat scheelt ;) Ik wens je een hele fijne zwangerschap en een gezond mannetje toe :)

8. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    In het meerdere-miskramen-topic wordt dit ook besproken, kijl daar anders eens.

9. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    allemaal bedankt voor de reacties. ik heb ook (weer) een miskraam te pakken :(

ik zal eens lezen bij het mk topic.

Deel Deze Pagina