Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met de champix tabletten en nu vrijdag ga ik helemaal stoppen. Moet zeggen het werkt want ik rook nu nog maar 7 sigaretten op een dag in plaats van 20. ik doe dit wel samen met een praktijkondersteuner en ga daar om de 2 weken langs.
Ben er zelf nooit aan begonnen, rook heel af en toe met een borrel maar sinds het rookverbod in de horeca is dat ook nog zelden! Wil iedereen alvast succes wensen Enkele tips: Neem geen lekkere dingen mee als je boodschappen gaat doen, maar juist gezonde snacks! Poets je tanden als je echt wil gaan roken. Houd je doel en motivatie voor ogen. Stoppen vanwege je kind(eren) of eigen gezondheid is een hele goede bijvoorbeeld. Stop samen, als je partner blijft roken blijf je in het cirkeltje zitten. Beloon jezelf als je 1 dag, 1 week, 1 maand enz gestopt bent. Of zeg 'als ik x maanden gestopt ben, dan mag ik ....'
Dat lukt zeker wel, morgen werk ik een lange dag, vanmiddag ben ik vrij en ga ik lekker shoppen dus komt wel goed
veel succes aan iedereen die wil stoppen. Ik ben bang dat mijn man niet met me mee doet, maar hij wil wel stoppen met roken thuis dus dat scheelt al. Helaas rookt mijn hele familie en hebben we momenteel veel verjaardagen
Ik vond de eerste dagen het minst erg. Ik ben nu al 4x gestopt en steeds na 3 kwart jaar begint het weer te kriebelen. Nu wil ik echt volhouden om niet meer te beginnen. Iedereen die gaat stoppen, succes!!
dat is ook de moeilijkste periode omdat dan het nieuwe ervan af is en alles "normaal" is zeg maar, als je die periode kan volhouden (vaak maar 2/3 maanden) ben je er voorbij... het is zo zonde om na zo'n lange tijd weer te gaan roken...
hier hielp een glas water/ iets anders nemen als ik trek had in een sigaret Shaken duurde bij mij ook 3dagen ong de trek in een peuk hou je wel alleen de behoefte om er echt 1 te nemen neemt af. Des noods iemand bellen of hier een berichtje typen als je trek hebt zodat mensen je ervan weerhouden. Beloon jezelf met iets groots/kleins na een week maand jaar. Ik heb na 1 jaar te zijn gestopt een tattoo gezet en dat was voor mij ook de doorslag om nooit meer te beginnen want ja die tattoo had ik niet voor niets gezet natuurlijk. En begin niet al te denken ik kan het niet . Maar denk juist mooi weer een uur niet gerookt . Dit worden daarna dagen dan weken dan maanden . Maak desnoods een banner van zolang niet gerookt ofzo. Vraag ook de mensen om je heen om je te motiveren . EN denk ook niet na een tegenslag in je leven dit is een goeie smoes om weer te beginnen maar wees juist sterk dan zal je zien dat je er na de tegenslag veel sterker uit komt en dat je dus wel op eigen kracht dingen aankunt ( ik spreek uit ervarring zelfs mijn depressie van 5 jaar terug kreeg mij niet weer aan het roken)
gewoon stoppen en niet toegeven rook vanaf me 11de een buil shag in de week en sinds 2009 2 a 3 builen:S:S nou weer even gestopt weet niet hoelang maand of 2
Hier nog niet van plan om binnenkort te gaan stoppen.. (veel stress de aankomende weken mss zelf maanden) maar wil toch wel echt binnen n jaar beginnen met stoppen. Nog geen idee hoe, dus ik lees mee! Mn moeder heeft er medicijnen vd HA voor gekregen, en t is r goed gelukt. Vriend rookt alleen 's avonds max 3, en er word hier niet binnen gerookt, dus t moet te doen zijn
Mijn man is sinds gisteren helemaal gestopt, vorige week geminderd. Hij heeft er via de huisarts hulp voor gezocht en diegene was niet voor nicotinepleisters e.d., omdat je daarmee de nicotineverslaving in stand houdt. Volgens haar ben je er véél sneller vanaf als je in één keer stopt. De nicotineverslaving ben je in 3-5 dagen vanaf, de gewoonte duurt wat langer. Mijn man heeft vrijdag maar 2 sigaretten gerookt, zaterdag 4, zondag één en gisteren niks. En het gaat hem al zoveel makkelijker af! Zelfs gisteren bij muziek, waar binnen gerookt wordt, heeft hij niks op! (Was helemaal verbaasd en natuurlijk super trots!) Tips die voor hem goed werken: - Lolly's, voor als de drang echt groot wordt. Heb je wat in je mond én een stukje afleiding. - Afleiding zoeken. Dus lekker weg, sporten, visite e.d. Net wat jij leuk vindt. - Alles (maar dan ook echt álles) wat met roken te maken heeft weg doen. Alle aanstekers, asbakken en overgebleven sigaretten. - De eerste weken zoveel mogelijk de rokens ontlopen om niet teveel in verleiding gebracht te worden. Voor iedereen die wil gaan stoppen: Héél veel succes!!!
Mijn tip is: iedere dag het bedrag wat je normaal gesproken oprookt (dat was in mijn geval 5euro per dag) appart leggen! na 3 maanden gestopt te zijn had ik bijna 500 euro uitgespaard en ben ik lekker een weekendje met het gezin weg geweest! maar dus echt het geld appart leggen, want als je dit niet doet heb je niet eens door dat je het overhoud!
Damesssssss, ik ben maandag ochtend gestopt(begin van het topic mijn verhaal) en heb nog steeds geen peukie aangeraakt, en het gekke is, mijn man rookt gewoon naast mij, gister ook in een auto met rokende mensen gezeten, het doet me niks! Ja heb er last van, maar dan van de stank hahaha!
Ik ben nu twee weken gestopt, Met behulp van pleisters em het gaat me goed af, cold turkey stoppen was voor mij geen optie! Ik heb wel eerst een boek gelezen, nederland stopt met roken, geschreven door twee longartsen, en het is leuk(naja luchtig) geschreven...kan t echt aanraden!
Hier de dag dat ik gestopt ben met de pil, ook gestopt met roken. Das nu 6 maand geleden. Ik heb geen tips, ik ben van de éne minuut op de andere gestopt en heb er werkelijk niets last van gehad. Juist enkele kilootjes extra hehe. Mss wel een tip, doe het met een doel. Bij mij mocht ik niet met de pil stoppen zolang ik rookte van mijn man en mijn kinderwens is zo groot dat ik er helemaal geen probleem mee had/heb Ik rookte trouwens ongeveer een pakje per dag. Succes!