Nou, ik ben net gebeld door de fertiliteitsarts en mijn bloedwaarden zijn de gehele cyclus goed. Natuurlijk positief dat dat zo is, maar toch ongesteld geworden. Waarom lukt het dan niet? Nu moet ik over 2 weken terug naar 't ziekenhuis voor een HSG Zijn er dames die na lang proberen zo'n HSG hebben gehad en daarna wel zwanger zijn geraakt? En hoe lang daarna was dit?
Wat vervelend dat je voor een HSG onderzoek moet. Ik ken wel dames hier op het forum die daarna zijn zwanger geraakt. De 3 maanden na de HSG ben je extra vruchtbaar schijnt. Voor ons heeft het toendertijd niets gedaan maar dat komt ook omdat de zaadkwaliteit van mijn man niet goed is. Anders even de zoekfunctie gebruiken en HSG, dan vind je wel meer info. Succes!
@caroline1978 dat geeft mij ook weer een beetje hoop. Ik moet volgende week voor een HSG Wish me luck!!!
Ik ben nu echt bang!!! Woensdag moet ik voor mijn HSG Mag je de voor en na de HSG vrijen? Of moet je een cyclus wachten met zwanger proberen te worden?
Nee ik niet helaas...... Cyclus van de HSG slaan ze meestal over omdat de straling van de rontgen de beginnende eicel beschadigd kan hebben. Succes!!
Ik heb ook een HSG gehad, maar eigenlijk uit onderzoek voordat ik een IUI kon krijgen. De eerste IUI was overigens meteen raak.. dus of dat deels aan de HSG lag?
In februari had ik HSG, maart Laparoscopie en in juni positieve test, naar 1 jaar en 9 maanden, dus bij mij hielp het wel! Succes.
Er staat bij mij in de folder dat er geen bezwaar is om in dezelfde maand waarin het HSG is gemaakt zwanger te worden. Twijfel nu wel of we deze maand zullen benutten of toch maar een maand te wachten dilemma @zwaaistaart bedankt!!
Ik heb 2 keer een HSG gehad, eerste keer zo'n 16 jaar terug. was binnen 3 mnd zwanger, mijn oudste is nu 15 We waren toen 3 jaar bezig om zwanger te raken. 2e keer is vorig jaar juni geweest, nav een miskraam in mei om te kijken of ik helemaal schoon was ed. Heb toen ook gevraagd of ik die ronde mocht proberen om zwanger te raken. Dit was geen probleem. 3 dagen erna was mijn ovulatie en ik ben toen zwanger geraakt. Mijn jongste is nu 15 dagen Dus zoals je kunt lezen werkt de HSG bij mij wel. De middelste heb ik geen HSG gehad en hebben we 5 jaar over gedaan eer ik zwanger was.
Heel veel succes morgen. Het is iets pijnlijk, maar op het moment dat je denkt, auw dit doet zeer, is het ergste geweest. Ik vind de methode die ze nu toepassen minder pijnlijk als 16 jaar terug. Het is goed te doen.
Dag dames, Ik heb de HSG net gehad. Het was geen fijn onderzoek, maar ik moet zeggen dat de pijn weg was voor ik het echt kon beseffen. Als je onthoudt waar je het allemaal voor doet dan komt het helemaal goed. Het doet je wel beseffen dat vrouwen die op 'gewone' wijze zwanger kunnen worden van geluk mogen spreken dat ze dit allemaal niet hoeven mee te maken. @Adriana76 heel veel succes! Laat je ook weten hoe het bij jou is gegaan? Je mag inderdaad gewoon klussen.