Nutrilon Pepti en dunne groene poep.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Samvs86, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Wie heeft hier ervaring mee? Onze kleine man van 14 weken krijgt sinds 3 weken nutrilon pepti op voorschrift van de kinderarts, vanwege een koemelk allergie. Daarvoor borstvoeding en Friso h.a. gehad.
    Sinds we de pepti gebruiken is zijn ontlasting vaak donkergroen en dun.
    Hiervoor had hij dat af en toen weleens maar is sinds gebruik van de pepti alleen maar toegenomen. Hij stinkt ook enorm! Heeft iemand hier ervaring mee? Hoort dit bij de voeding of is er meer aan de hand? Hij is verder vrolijk en ontspannen.

Ik heb de poli al gebeld, volgende week een afspraak met kinderarts. Maar voor ervaringen moet ik toch hier zijn!

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik heb geen ervaring met Pepti, maar groene poep is echt niet bijzonder. Bij h.a. voeding is het ook vaak groen. Dat dunne weet ik niet.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Mij is verteld dat groene poep echt bij allergie-voedingen horen. Zelf had mannetje er last van bij de Allergy Care (1 stap verder dan de Pepti). Geen zorgen maken dus :)

4. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Goed om te horen. Is het ook normaal dat hij zo ontzettend stinkt? Ook zijn scheetjes stinken echt heeeel erg. Naar rotte bloemkool :(

5. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Dat heeft denk ik ermee te maken dat de Pepti misschien nog niet genoeg allergie-voeding voor je kleintje is. Scheetjes stinken (is mij verteld hé) omdat het lichaam de eiwitten niet kan (volgens mij) afbreken. Mannetje had daar hier ook erg veel last van. Nu op N.utramigen AA (Neocate schjnt hetzelfde te zijn) en echt beduidend minder tot geen last van echt stinkende scheetjes...

Hopelijk kan iemand bovenstaande bevestigen, mij is het zo iig een keer uitgelegd haha!

6. Sempje

Sempje Niet meer actief

Dat had mijn dochter bij HA voeding, zowel die groene poep als vieze windjes. Ging meteen over toen zij weer standaard voeding kreeg. Ik dacht dat het er mee te maken had dat in HA de eiwitten al kleiner zijn geknipt, dus het als het ware al een beetje voorverteerd is. Daarom vraagt het van je darmen ander/minder werk en krijg je andere poep.
    Ik heb zelf nooit gehoord dat het betekent dat je dan nog fijner geknipte voeding moet (zoals neocate of nutramigen).
    Maar mijn dochter had verder geen allergieën, dus heb mij er nooit echt in verdiept moet ik erbij zeggen hoor! Zij kreeg HA omdat ze daarnaast gekolfde mm kreeg. Na 1 maand overgestapt op volledige fv.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook altijd stinkende scheten en groene poep

8. Nescio

Nescio Niet meer actief

Donkergroene, dunne poep is heel normaal. Bij bv heeft de ontlasting alle kleuren van de regenboog ;) en heb je ook veel dunne luiers. Ik denk dus dat het ook met de Pepti te maken heeft.

9. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Dat hoort allemaal bij de voeding. Je gebruikt zeker de Nutrilon Pepti 1? Wij gebruikten de Frisopep 1. Ook groene en dunne ontlasting, vieze scheten laten pfff :(. Nu met 6 maanden gebruiken we de Nutrilon Pepti 2. Dan neemt de vieze scheten wel af. Nog even geduld dus ;).

10. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook pepti en precies t zelfde :)

11. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Onze dochter heeft ook last van allergien en toen haar ontlasting groen was en stonk vertelde onze arts dat het nog steeds niet de goede voeding was en sinds dien is ze overgestapt op allergy care. Nu gaat het allemaal heel goed nergens meer last van en sinds twee dagen heeft ze zelfs een beetje yoghurt geprobeerd.

Zou er toch even achteraan gaan en proberen of je de allergy care kan krijgen... Dit is de meest uitgesplitse variant van de voeding. Echt heel fijn.

xxx succes

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier op de pepti ook nog groene ontlasting en stinkende scheten, maar na een paar dagen ook weer enorme krampen en veel krijsen. Dat ging over met de nutramigen, (de gewone, niet de AA). Ontlasting stinkt wel echt enorm, ruikt echt naar de nutramigen. Erg smerig luchtje :(

Even voor alle duidelijkheid de stappen in voeding:
    standaard
    hypo-allergeen
    nutrilon pepti of friso-pep
    nutramigen of friso allergy care
    nutramigen AA of neocate

Nutramigen AA en neocate zijn volledig kunstmatige voedingen, niet meer gemaakt van koemelk, en zijn alleen nodig in geval van hele heftige koemelkallergieen.

13. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Bij nutrilon omneo heb je ook groene poep. Wij noemen het hier eendenpoep haha

14. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    groene poep en veel stinkende windjes was hier een teken van KMA, ook in combi met krampen en reflux. over op nutramigen en ik op dieet ivm combi kv met bv en de klachten waren weg. Dus ik zou het ff in de gaten houden, of vragen of je de nutramigen mag uit proberen om te kijken of het nog beter gaat.

15. Samvs86

Samvs86 Actief lid

19 sep 2011
    430
    0
    0
    Ik vraag het idd nog even na bij de kinderarts, maar ben blij om te lezen dat het herkenbaar is!

16. Hilse

Hilse Niet meer actief

Hier veel stink scheetjes gehad. Met pepti echt stinkpoep maar wel geel.
    Nu nutramigen en stinkscheetjes zijn wat minder maar poep wel groen...

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dunne groene smerig stinkende poep is normaal bij dieetvoeding.

Deel Deze Pagina