Vroege symptomen

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Karlijn88, 21 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karlijn88

    Karlijn88 Lid

    21 okt 2021
    35
    6
    8
    Vrouw
    Goedemorgen dames!

    Nooit verwacht dat ik een account op een forum als deze zou gaan aanmaken, maar ik merk toch een drempel om over zwangerschap te praten met vriendinnen. Er komt dan op de een of andere manier een druk op presteren: ben je al zwanger? is het al zo ver?

    Goed, vast herkenbaar voor jullie ;)

    Ik hoop dat jullie mij met het volgende kunnen helpen:

    Ik heb een aantal jaren de prikpil gebruikt. In deze periode geen menstruaties gehad en eigenlijk was ik vergeten hoe het voelt om ongesteld te zijn. Inmiddels heb ik 2 cyclussen gehad, dus het lichaam werkt weer!

    Vorige cyclus had ik voor het eerst menstruatie symptomen. Wist niet wat er met me gebeurde joh! Het ontpillen was heftig en nu leek alles opnieuw te gebeuren.

    Mijn laatste menstruatie begon op 1 oktober. Deze cyclus gebruikten we de ovulatietesten. Op 13 en 14 testte ik positief. Op 12, 14 en 15 seks gehad met mijn partner en vanaf eergister last van mijn borsten, onderrug, af en toe steken in mijn onderbuik en moe. Vreselijk moe.

    Afgelopen zondag heb ik nog wel voor de zekerheid een ovulatietest gedaan, maar die gaf net als afgelopen vrijdag enkel 1 streep.

    Voor een menstruatie zou het nu nog te vroeg zijn. Maar is het ook niet wat vroeg om deze 4 ‘klachten’ te hebben?

    Chaos in mijn hoofd dus haha..


    Voor de vrouwen die dus al zwanger zijn of al mama zijn: waren de klachten tussen een menstruatie en het begin van een zwangerschap anders? Wat voelde je anders en waren er ook dames die al begin 2e week (of 4e, hoe je het wilt zien) symptomen hadden?


    Liefs, Karlijn
     
  2. Amona

    Amona Fanatiek lid

    23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Het lastige is progesteron. Dat stijgt na je eisprong om een mogelijk bevruchte eicel te beschermen. Maar juist progesteron geeft symptomen. Symptomen die dus bij een zwangerschap hetzelfde kunnen zijn als voor een menstruatie.

    Vaak weten we pas achteraf zeker dat bepaalde symptomen dus toch op een zwangerschap wezen.

    Wat ik zwanger meteen had en als ik ongesteld ging worden niet: meteen slapeloosheid door de hormonen, dus goed in slapen maar wakker was wakker s nachts. Ook had ik veel vroeger menstruatiekrampen. Ook was mijn rusthartslag wat gestegen, en de dag van de vermoedelijke innesteling was mijn hartslag in rust 's nachts veel hoger dan normaal. Ook had ik soms een weeig gevoel gehad, maar zo kort dat ik dacht dat ik het me inbeeldde.

    Succes met wachten. Wanneer kan je testen?
     
    Leraje vindt dit leuk.
  3. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik heb deze cyclus kunstmatige progesteron gehad en daar had ik symptomen van (gevoelige borsten + maagzuur, heb ik ook altijd in natuurlijke cyclus). Vanaf de innesteling zijn die juist grotendeels weg en merk ik helemaal niks. Geen zwangerschapskwaaltjes nu al dus!
     
  4. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.290
    7.250
    113
    Bij mij is het een heel duidelijk verschil.

    Als ik ongesteld word heb ik een aantal dagen van tevoren een dag koorts en ik kom ongeveer 2 kilo aan.

    Bij zwangerschap ben ik er van overtuigd dat embryo zich innestelt op 5 of 6 dpo. Ik heb namelijk beide keren op 5 dpo terugplaatsing gehad, en op 6 dpo begon het: brandende liezen. Dat is voor mij echt het teken dat het gelukt is. En dan de hele dag door en soms best pijnlijk! En niks van de gewichtstoename of koorts.

    Dus het uitblijven van menstruatieklachten en de brandende liezen zijn een eerste symptoom.

    Dan komt al heel snel hoofdpijn en een 'wattig, vol' hoofd erbij. Ook hartkloppingen. Ben vandaag pas 4 weken maar heb er dus al 2 weken ellende op zitten :roflmao:
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij 2 van de 3 zwangerschappen niks gevoelt of gemerkt, en verbaast over een positieve test.
    Wel bij de vorige zwangerschap en deze een minimale innestelingsbloeding gehad.. maar dacht dat t over was:roflmao:

    Juist de keren dat ik van alles voelde ws t niet raak :)
     
  6. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Bij de eerste 2 zwangerschappen had ik vanaf de innesteling al "klachten"
    Het begon met beide met een enorme pijn in mijn onderrug. Waarbij ik allebei de keren nog dacht ik zal toch niet zwanger zijn (wij waren hier niet bewust mee bezig)
    Achteraf kan ik zeggen dat na de pijn in mijn onderrug, de pijnlijke borsten, vermoeidheid en veranderingen kwa smaak, een aantal symptomen waren waar ik last van kreeg maar niet direct linkte met echt zwanger zijn. Allebei de keren al vroeg een test gedaan die direct positief was.

    Nu zwanger van nummer 3 en heb echt helemaal geen klachten gehad tot week 7/8. Daarna sloeg het dubbel zo hard in:rolleyes:
     
  7. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Eerste zwangerschap (tweeling) had ik heel erg jeuk aan m'n baarmoedermond. Zo erg dat ik wilde krabben haha. Zelfs aan een blaasontsteking gedacht (wist niet dat ik zwanger was of kon zijn). Daarna heel veel spugen en diarree. Maar echt alles wat ik at kwam er letterlijk van onder EN boven na 5 minuten uit. In 6 weken 10 kilo afgevallen..

    Tweede zwangerschap was ik heel duizelig, hoofd 'vol watten'.
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Wacht ff.. jeuk aan je baarmoedermond?
    Ik kan me daar niks bij voorstellen, en nog nooit gehoord ook, vervelend lijkt me dat wel ja!
     
  9. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.193
    2.528
    113
    Vrouw
    Ja het was echt verschrikkelijk. Ik kon me er ook niks bij voorstellen maar dat gevoel wil ik nooit meer. Wilde zooooo hard krabben van binnen maar dat gaat niet hè :roflmao:
     
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hahhaa nee idd, sorryyy t klinkt best grappig:roflmao: al is dat t niet natuurlijk!
     

Deel Deze Pagina